Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@ipac: Jag minns Killzone 2 demot som visades upp bland annat.

Yep, bland annat.
Killzone 2 va inte alls så bra som första visningen av det, kommer ihåg att det gjorde mig lite besviken för det dröjde ganska länge innan de släppte spelet med.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av kozmos:

Den där väljer jag att ta med en nypa salt, kommer ihåg när de visade gameplays på ps3 tidigt.
Spelen va visuellt bättre i tidigt skede på e3 än när konsolen faktiskt presenterades.

Enligt denna video så säger dom att det är ett helt fungerande playable demo för Playstation 5:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Killzone 2

Detta var en förrenderad sekvens. UE5 demot går att spela.

Det är en begränsad miljö så det är troligtvis lite bättre än vi kommer att se iaf inledningsvis. Men borde inte vara så långt ifrån vad som går att uppnå iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Detta var en förrenderad sekvens. UE5 demot går att spela.

Det är en begränsad miljö så det är troligtvis lite bättre än vi kommer att se iaf inledningsvis. Men borde inte vara så långt ifrån vad som går att uppnå iaf.

Tiden får utvisa, jag säger varken bu eller bä förens jag ser en faktisk gameplay på färdig konsol

Permalänk
Medlem

Blir lätt ps5 pga av deras otroligt grymma exklusiva spel som jag personligen tycker har gasat ifrån xbox på den fronten (helst när de tappade mig på Halo 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@ipac: Jag minns Killzone 2 demot som visades upp bland annat.

Som sagt, det var inte "gameplay".

KZ2 filmen var inte så off förresten. Motorstorm dock, det var en safftig lögn.

Ärligt talat så behöver folk släppa vad som hände för 15 år sen. Sen PS4 så har Sony agerat hyffsat ärligt. Är väl den där 60 fps Uncharted 4-sekvensen som de har som största brott...

Permalänk
Medlem

Tyckte dessa, snart tre delar, var sjukt intressanta och gjorde mig mer taggad på ps5!

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Förbokade 2019-06-16 från webhallen, man får hoppas att dom har tillräckligt med ex för alla heh

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Squallie:

https://blog.playstation.com/tachyon/2020/05/ps5tunein-featured-1.jpg

"We’ve shared technical specifications and shown you the new DualSense wireless controller. But what is a launch without games?

That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday. The games coming to PS5 represent the best in the industry from innovative studios that span the globe. Studios, both larger and smaller, those newer and those more established, all have been hard at work developing games that will showcase the potential of the hardware.

This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together. A lack of physical events has given us an amazing opportunity to think differently and bring you on this journey with us, and hopefully, closer than ever before. This is part of our series of PS5 updates and, rest assured, after next week’s showcase, we will still have much to share with you.

Please join us on Twitch or YouTube on June 4 at 1pm PDT / 9pm BST / 10pm CEST to see what’s in store for the next generation of games. I hope we can make you proud. "

https://blog.playstation.com/2020/05/29/youre-invited-a-look-...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Tycker det är så löjligt...vad fan har det som händer med spel att göra. Ja, det är eländigt det som hänt, nej man behöver inte riva hela städer för sitt missnöje. Men detta känns bara som att det handlar om att samla pluspoäng (pengar).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Kylningen i devkittet detaljerad:
https://www.neogaf.com/threads/ps5-devkit-patent-finally-full...

Vad säger Clockarna?

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att det bara är devkittet som ser ut sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av confusedcake:

Man får hoppas att det bara är devkittet som ser ut sådär

Tycker spontant kylprincipen ser väldigt smakfull ut så jag skulle säga tvärtom, hoppas konsolen hämtar mkt från devkittet.

Permalänk
Medlem

Jaha, på Torsdag blir det av iaf.

Kanske.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ipac:

Håller tummarna!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Playstation 5 Livestream, 22.00 ikväll!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Den som vill följa våra kollegor hos FZ livestreama Playstation 5-eventet kan göra det i videon nedan. De kör en uppvärmning från kl 21:30 och sedan drar själva eventet igång klockan 22 som @tyvar1 skriver ovan.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av loevet:

Den som vill följa våra kollegor hos FZ livestreama Playstation 5-eventet kan göra det i videon nedan. De kör en uppvärmning från kl 21:30 och sedan drar själva eventet igång klockan 22 som @tyvar1 skriver ovan.
https://youtu.be/4eeRS9FGLbA

Kul! Blir att kolla på den videon istället

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Den som vill följa våra kollegor hos FZ livestreama Playstation 5-eventet kan göra det i videon nedan. De kör en uppvärmning från kl 21:30 och sedan drar själva eventet igång klockan 22 som @tyvar1 skriver ovan.
https://youtu.be/4eeRS9FGLbA

Perfekt ska slå igång min nya LG C9 och njuta av showen!

En Sony konsol har alltid varit det perfekta komplementet till pc gaming för mig. Så jag kunde inte hålla mig utan förbokade PS5'an häromdagen

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@NorthLight: jag förbokade en PS5 hos Webbis samma dag den lades upp ... under våren förra året någon gång. Och för några veckor sedan förbokade jag en hos Komplett också bara för att vara på den säkra sidan My body is ready!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Konsolgrävare

Riktigt taggad! Blir ett Playstation 5 och en LG OLED65CX som en tidig julklapp till sig själv 🎅🎮

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

ALIEN rymdskeppet ser utvecklingskitet ut som sen kommer det aldrig hända att jag köper en låst plattform som playstation bara nyfiken på ssd lösning annars helt ointressant.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Inaktiv

Kikar på officiella engelska streamen. Trist "kvalitet" på sändningen, inte direkt material som får min LG OLED att spänna musklerna direkt. Inte sett något som intresserat mig så här långt (Squenix spelet är jag vid skrivande stund).

Permalänk
Medlem

Kommer vi få sett något av själva konsolen? Eller är det ett stort reklam jippo för spel?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Sötast

Okay, jag är lite sen till festen men är redan 5 minuter in jävligt förvirrad...

Försöker de återskapa PS2 grafiken eller har jag redan missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Försöker de återskapa PS2 grafiken eller har jag redan missat något?

Typ. Next gen: Microsoft-Sony 0-0. Hoppas det tar sig.

Permalänk
Inaktiv

Demon's Souls! Bästa Souls, hoppas på PC nu bara.
Hitman 3 blir ett självklart köp till PC med. Bugsnax var rätt charmigt och bissart.

Permalänk

Tycker de första 10 min var bra men resten har varit skit tycker jag. Kanske blir ett bra avslut, mycket konstigt ifall de inte skulle visa konsolen idag tycker jag,

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Inaktiv

Ny Horizon, nice.

Permalänk
Medlem

Alltså det känns som att hår borde vara grafikens holy grail. Fyfan vad hår alltid förstör grafik, ser ut som alla karaktärer springer runt med modellera på skallen även i rena 'grafikspel'.
Struntar fullkomligt i om skogen och solen ser fin ut, det har det gjort sedan Crysis, men mänskliga modeller står fortfarande och stampar.

Det här har ju so far varit en besvikelse för min del iallafall