Permalänk
Medlem

Köpråd gaminglaptop

Jag letar just nu efter en gaming laptop då min nuvarande boende situation inte tillåter mig att ha en stationär längre.
Jag har aldrig köpt eller ägt en laptop innan. Så behöver lite tips och råd.

Jag vill inte lägga 10-15k på en laptop som är ”halv okej” och små laggar. Jag lägger hellre en till slant för att få något som jag är riktigt nöjd med.

Var inne på razers hemsida och såg att de hade lite rabatt på deras nya Razer PRO 17 med full hd 300hz, RTX 2070 Max-q. Är det någonting att ha?

Jag kommer mest använda datorn hemma, skulle vara skönt med en större skärm, typ 17” för att slippa koppla in min dator skärm jag har till min stationära i nuläget. Men det kanske kommer kännas för litet med 17”?
Så då kanske jag kan satsa på en mindre, 15”? Och spara pengar?

Permalänk
Medlem

@TobbeG92:

Vad spelar du för spel, vill du ha 300hz bara för att eller når du ens den framerate på spelen du vill lira?
Skulle om jag var du lägga pengarna på en lite billigare variant, just i razers fall känns det mest som man betalar för "wow-faktorn". Finns likvärdiga till mycket mindre pris.

Redigerar du foton, videor, programmerar ? Vad ska den användas till, många köper värsting dator bara för att utan att det faktiskt använder all kraft som finns. Finns mycket pengar att spara.

Sedan när du hittar en laptop du tycker verkar bra, leta upp en fulländad rapport på notebookcheck, för att gå igenom ordenligt om värmeutveckling m.m., en bärbar lever mycket på sin kylningsförmåga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

@TobbeG92:

Vad spelar du för spel, vill du ha 300hz bara för att eller når du ens den framerate på spelen du vill lira?
Skulle om jag var du lägga pengarna på en lite billigare variant, just i razers fall känns det mest som man betalar för "wow-faktorn". Finns likvärdiga till mycket mindre pris.

Redigerar du foton, videor, programmerar ? Vad ska den användas till, många köper värsting dator bara för att utan att det faktiskt använder all kraft som finns. Finns mycket pengar att spara.

Sedan när du hittar en laptop du tycker verkar bra, leta upp en fulländad rapport på notebookcheck, för att gå igenom ordenligt om värmeutveckling m.m., en bärbar lever mycket på sin kylningsförmåga.

Okej, ja det var lite det jag misstänkte. Att man betalar lite för wow känslan. Angående HZ så är de svårt att veta om jag kommer komma upp i så mycket redan nu men lutar nog mer åt att jag kommer koppla in min datorskärm till laptopen. Sen när man är iväg får man ”klara” sig på laptopens egna. Har ju inget emot att betala lite extra, om det är värt och bättre byggkvalite.

Jag spelar mest NBA 2K, RDR 2, CoD. Jag varken programmerar lr redigerar. Det är främst gaming och sedvanliga arbetsuppgifter jag kommer använda den till. Och försöka få en så framtidssäker laptop som möjligt.

Om du själv hade köpt en laptop idag, vilken hade du tagit isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej, ja det var lite det jag misstänkte. Att man betalar lite för wow känslan. Angående HZ så är de svårt att veta om jag kommer komma upp i så mycket redan nu men lutar nog mer åt att jag kommer koppla in min datorskärm till laptopen. Sen när man är iväg får man ”klara” sig på laptopens egna. Har ju inget emot att betala lite extra, om det är värt och bättre byggkvalite.

Jag spelar mest NBA 2K, RDR 2, CoD. Jag varken programmerar lr redigerar. Det är främst gaming och sedvanliga arbetsuppgifter jag kommer använda den till. Och försöka få en så framtidssäker laptop som möjligt.

Om du själv hade köpt en laptop idag, vilken hade du tagit isåfall?

Khameleon p9 serien är bra tycker jag (den är tillverkad i nära samarbete med Intel), en jäkla massa power paketerad i 1,9kg (magnesium chassi). Lite Razer stuk över det hela. Inte jag som säljer nedanstående och, kanske är prutbar, inte vet jag.
https://www.sweclockers.com/marknad/184729-komplett-khameleon...

Men det som händer just nu är ju AMD Ryzen 4000 serien som kommer i fler och fler laptops, bra rackare.

Permalänk
Medlem

Du får en HP Omen med 2070 (inte max-q, alltså snabbare) för 18k nu, var väldigt nöjd med min, sålde bara för att jag inte behöver laptop längre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du får en HP Omen med 2070 (inte max-q, alltså snabbare) för 18k nu, var väldigt nöjd med min, sålde bara för att jag inte behöver laptop längre.

Ja, gaming laptop köper man väl bara om man verkligen måste, stationära är överlägsna för gaming.

18 lapp för en 2070 laptop är bra pris, säkert inte helt enkelt att hitta lägre även om det också beror på hur datorn är konfad i övrigt.

Har du en länk till den rackaren?

Hittade iofs ett demoex här men väl tung kan jag tycka... 3,3kg.
http://www.billigteknik.se/speldator/26895-hp-omen-17-cb0028n...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej, ja det var lite det jag misstänkte. Att man betalar lite för wow känslan. Angående HZ så är de svårt att veta om jag kommer komma upp i så mycket redan nu men lutar nog mer åt att jag kommer koppla in min datorskärm till laptopen. Sen när man är iväg får man ”klara” sig på laptopens egna. Har ju inget emot att betala lite extra, om det är värt och bättre byggkvalite.

Jag spelar mest NBA 2K, RDR 2, CoD. Jag varken programmerar lr redigerar. Det är främst gaming och sedvanliga arbetsuppgifter jag kommer använda den till. Och försöka få en så framtidssäker laptop som möjligt.

Om du själv hade köpt en laptop idag, vilken hade du tagit isåfall?

Letar själv laptop, dock är min budget begränsad. Så lenovo 5i, 16gb, 512 ssd, 144hz, 100%sRGB med ryzen 7 4800h med ett 1650ti. ( https://www.komplett.se/product/1158508/gaming/speldator/barb... )

Dock om jag med din budget hade jag haft lite is i magen och väntat tills lenovo legion 7 kommer som kommer med specifikationer som mäter din krav på att spela rdr2

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ja, gaming laptop köper man väl bara om man verkligen måste, stationära är överlägsna för gaming.

18 lapp för en 2070 laptop är bra pris, säkert inte helt enkelt att hitta lägre även om det också beror på hur datorn är konfad i övrigt.

Har du en länk till den rackaren?

Hittade iofs ett demoex här men väl tung kan jag tycka... 3,3kg.
http://www.billigteknik.se/speldator/26895-hp-omen-17-cb0028n...

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=7NC18E...

Står en kod där man kan använda så kostar den 18k.

Ja, den är tung, men alla gaminglaptops är mer flyttbara än bärbara, är de tunna och lättare låter de som jetplan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Badmondy:

Letar själv laptop, dock är min budget begränsad. Så lenovo 5i, 16gb, 512 ssd, 144hz, 100%sRGB med ryzen 7 4800h med ett 1650ti. ( https://www.komplett.se/product/1158508/gaming/speldator/barb... )

Dock om jag med din budget hade jag haft lite is i magen och väntat tills lenovo legion 7 kommer som kommer med specifikationer som mäter din krav på att spela rdr2

Jag är inne på samma spår. Men hur står sig en legion 7 med rtx 2070 mot den omen?

Mina krav kommer vara 17.3", rtx 2070 (absolut inte max-q) , 16gb ram, 512 gb ssd Intel 10-serie

Rent krast är det väll Intels 9750 vs 10750 samt kanske marginellt snabbare minnen som skiljer. Men hör gärna fler fördelar legon vs omen ✌️

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

Jag är inne på samma spår. Men hur står sig en legion 7 med rtx 2070 mot den omen?

Mina krav kommer vara 17.3", rtx 2070 (absolut inte max-q) , 16gb ram, 512 gb ssd Intel 10-serie

Rent krast är det väll Intels 9750 vs 10750 samt kanske marginellt snabbare minnen som skiljer. Men hör gärna fler fördelar legon vs omen ✌️

Vet inte med exakt den Lenovon, men när jag valde så gick Lenovos i7/2070 bort för att de skulle låta en bra bit mer.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=7NC18E...

Står en kod där man kan använda så kostar den 18k.

Ja, den är tung, men alla gaminglaptops är mer flyttbara än bärbara, är de tunna och lättare låter de som jetplan.

Det där känns ju som ett riktigt bra pris. Känns svårt att hitta en liknande med 2070 för den prislappen.
Så kanske borde slå till i o med den rabattkoden på 2000kr också.
Och eftersom den har HDMI ingång så bör det väl inte vara några problem med att koppla in min skärm som jag använder till min stationära i nuläget? Jag har en BenQ XL2430T 24"

Hur tyckte du ljudnivån var? Hur står sig ett 2070 kort i en laptop mot ett 980 som jag nu har i en stationär. Blir det en uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Det där känns ju som ett riktigt bra pris. Känns svårt att hitta en liknande med 2070 för den prislappen.
Så kanske borde slå till i o med den rabattkoden på 2000kr också.
Och eftersom den har HDMI ingång så bör det väl inte vara några problem med att koppla in min skärm som jag använder till min stationära i nuläget? Jag har en BenQ XL2430T 24"

Hur tyckte du ljudnivån var? Hur står sig ett 2070 kort i en laptop mot ett 980 som jag nu har i en stationär. Blir det en uppgradering?

Använde bara mini-dp till extern skärm men ska inte vara några problem med hdmi heller

Den låter en del, men märkte inte av den med lurar på.
Andra gaminglaptops jag testat låter värre.

Gick själv från 980 i en stationär, det är en bra uppgradering, någonstans runt dubbelt så snabbt.
Laptop 2070 är bara 10-15% långsammare än ett stationärt 2070, det är inte som förr när det var ett helt annat kort och hade en bråkdel av prestandan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Använde bara mini-dp till extern skärm men ska inte vara några problem med hdmi heller

Den låter en del, men märkte inte av den med lurar på.
Andra gaminglaptops jag testat låter värre.

Gick själv från 980 i en stationär, det är en bra uppgradering, någonstans runt dubbelt så snabbt.
Laptop 2070 är bara 10-15% långsammare än ett stationärt 2070, det är inte som förr när det var ett helt annat kort och hade en bråkdel av prestandan.

Okej. Ljudnivån kommer inte vara några problem pga att man har hörlurar som du säger.

Hur upplevde du det gick att spela med den? Hört att vissa laptops blir väldigt sega och laggar till när dom blir varma.

Har ju aldrig använt laptop till gaming så vet inte hur det fungerar.

Kommer nog beställa den om överhettning inte är ett problem.

Den här är inte värd 4000kr uppgradering antar jag?
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=10A25E...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=7NC18E...

Står en kod där man kan använda så kostar den 18k.

Ja, den är tung, men alla gaminglaptops är mer flyttbara än bärbara, är de tunna och lättare låter de som jetplan.

Ja, det beror väl på krav. Om man inte behöver flytta på den bärbara datorn så ofta så gör det ju inte så mycket om det är en tegelsten. Ska man plugga på Universitet/Högskola tex men ändå vill ha en laptop som håller för lite spelande vill man däremot sannolikt inte ha en tegelsten utan då kan en 1,9 kilos laptop med magnesium hölje som tex Komplett Khameleon P9 med jättebatteri vara intressant som en kompromiss. Även den här Lenovo Legion 5 ser bra ut, enormt prisvärd även om 1650Ti GPUn endast klarar lite lägre upplösningar eller lättare spel. Mycket CPU för pengarna dock samt sjukt bra batteritid.
https://www.komplett.se/product/1158508/gaming/speldator/barb...

Däremot är 18k för den här HP Omen laptopen du tipsar om väldigt prisvärd, svårslaget just nu kanske för en riktigt kraftfull gaming laptop? Tung ja... definitivt, men riktigt fin spec, den bör nog leverera liknande prestanda som många stationära. Lite störande dock med en 1TB stor snurrdisk sin följer med, föredrar ssd i bärbara nu för tiden men går så klart att byta ut även om då prislappen går upp med 1-2 tusen. Man får väl se snurrdisken som en bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej. Ljudnivån kommer inte vara några problem pga att man har hörlurar som du säger.

Hur upplevde du det gick att spela med den? Hört att vissa laptops blir väldigt sega och laggar till när dom blir varma.

Har ju aldrig använt laptop till gaming så vet inte hur det fungerar.

Kommer nog beställa den om överhettning inte är ett problem.

Den här är inte värd 4000kr uppgradering antar jag?
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=10A25E...

Du får väl försöka hitta lite reviews på OMEN Laptop 17-cb1024no

Vissa gaming/power laptops kan säkert få lite problem med värme/throttling, i synnerhet de tunnare varianterna. Det är ett intressant något rörigt ämne eftersom jag inte tror att AMD Ryzen 4800H eller Intel Core i7-10750H går att undervolta med hjälp av tex ThrottleStop. Däremot går Intel Core i7-9750H att undervolta vilken väl också går att göra bra deals på just nu.

Går inte CPUn att undervolta men ändå går varm kan man väl behöva köra laptopen i någon form av balanced mode istället under gaming vilket väl går bra i de allra flesta fall.

Här artikel om Intel Core i7-10750H
"Intel has also disabled undervolting on 10th-gen CPUs in response to a vulnerability called “PlunderVolt”.
https://www.techspot.com/news/84660-intel-launches-10th-gen-c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Vissa gaming/power laptops kan säkert få lite problem med värme/throttling, i synnerhet de tunnare varianterna. Det är ett intressant något rörigt ämne eftersom jag inte tror att AMD Ryzen 4800H eller Intel Core i7-10750H går att undervolta med hjälp av tex ThrottleStop. Däremot går Intel Core i7-9750H att undervolta vilken väl också går att göra bra deals på just nu.

Går inte CPUn att undervolta men ändå går varm kan man väl behöva köra laptopen i någon form av balanced mode istället under gaming vilket väl går bra i de allra flesta fall.

Här artikel om Intel Core i7-10750H
"Intel has also disabled undervolting on 10th-gen CPUs in response to a vulnerability called “PlunderVolt”.
https://www.techspot.com/news/84660-intel-launches-10th-gen-c...

Okej, så det går ändå att arbeta sig omkring det ”problemet” då. Lär finnas enkla guider på youtube om hur man går tillväga antar jag.

Då känns de ju kanske ännu mer motiverande att ta den billigare av de två. Kändes inte som det var en uppgradering på 4000kr ändå? Eller vad säger du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej, så det går ändå att arbeta sig omkring det ”problemet” då. Lär finnas enkla guider på youtube om hur man går tillväga antar jag.

Då känns de ju kanske ännu mer motiverande att ta den billigare av de två. Kändes inte som det var en uppgradering på 4000kr ändå? Eller vad säger du?

Absolut, du kommer kunna hitta guider för ThrottleStop men tveksamheter finns för Intel Core i7-10750H och AMD Ryzen 4800H, vet inte om de i dagsläget går att undervolta? Den billigare HP Omen (utan uppgraderingen) var väl en Intel Core i7-9750H så inga undervoltningsproblem med den. Angående uppgraderingen vet jag inte, är på jobbet nu, hinner inte analysera, någon annan här kan säkert kolla. Men 4000kr är mycket pengar, då vill ha mycket för den uppgraderingen, dessutom slungas du då upp i en högre prisklass då kanske även andra laptops/modeller kan bli aktuella.

Men tänk på att HP Omen datorn du kollar på nu är mera av typen "släpbar" 3,3kg laptop + tungt nätagg jämfört med "bärbar" laptop, bara så att inte det stör dig i framtiden. Fördelen är väl att prestandan och upplevelsen blir hyfsat lik en vanlig stationär (förutom tangentbord och skärm om man inte kopplar in externa).

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Absolut, du kommer kunna hitta guider för ThrottleStop men tveksamheter finns för Intel Core i7-10750H och AMD Ryzen 4800H, vet inte om de i dagsläget går att undervolta? Den billigare HP Omen (utan uppgraderingen) var väl en Intel Core i7-9750H så inga undervoltningsproblem med den. Angående uppgraderingen vet jag inte, är på jobbet nu, hinner inte analysera, någon annan här kan säkert kolla. Men 4000kr är mycket pengar då vill ha mycket för den uppgraderingen, dessutom slungas du då upp i en högre prisklass då kanske även andra laptops/modeller kan bli aktuella.

Men tänk på att HP Omen datorn du kollar på nu är mera av typen "släpbar" 3,3kg laptop + tungt nätagg jämfört med "bärbar" laptop, bara så att inte det stör dig i framtiden.

Lite så jag tänker också. Så tror det blir cb0030 modellen.
Vikten på laptopen kommer inte göra så mycket för mig. Jag kommer till 99% spela hemma med elkabel i och med extern skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Lite så jag tänker också. Så tror det blir cb0030 modellen.
Vikten på laptopen kommer inte göra så mycket för mig. Jag kommer till 99% spela hemma med elkabel i och med extern skärm.

Försök hitta lite reviews också men jag tror säkert det här ett riktigt bra köp. Kan tex vara bra att läsa lite om skärmen etc.

Även det här är ju en saftig prislapp men sannolikt ganska svårt att hitta mera prestanda för pengarna gällande gaming/power laptops.

Sedan är jag inte så impad av den här snurrdisken på 1TB som följer med men använder man den smart, som någon form av arkiv eller för grejer som inte behöver ha så snabb diskprestanda så är det väl helt ok. Jag fullständigt älskar SSD nämligen och vill helst inte ha att göra med snurrdiskar längre. Byter man ut snurrisken ganska omgående kostar ju det ett par tusingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Försök hitta lite reviews också men jag tror säkert det här ett riktigt bra köp. Kan tex vara bra att läsa lite om skärmen etc.

Även det här är ju en saftig prislapp men sannolikt ganska svårt att hitta mera prestanda för pengarna gällande gaming/power laptops.

Sedan är jag inte så impad av den här snurrdisken på 1TB som följer med men använder man den smart, som någon form av arkiv eller för grejer som inte behöver ha så snabb diskprestanda så är det väl helt ok. Jag fullständigt älskar SSD nämligen och vill helst inte ha att göra med snurrdiskar längre. Byter man ut snurrisken ganska omgående kostar ju det ett par tusingar.

Ja, jag har suttit och kollat igenom lite olika reviews. Svårt att hitta exakt den modellen. Men någorlunda lika iallafall. Och de skriver ju att det är en bra laptop för det priset. Men att den är tung och varm. Men tror ingen laptop har felfri kyla/fläkt känns det som.

Nu vet jag inte om det går. Men jag har ju SSD i min stationära dator. Så går de att använda den i laptopen vore de toppen. Men kanske krävs en speciell modell för att de ska passa i laptopen.

Permalänk

@TobbeG92: Får den inte plats kan du köpa en adapter relativt billigt Generellt används m.2 som standard i laptops men vissa brukar ha utrymme för en standard SSD utöver det. tex för lenovo beror det på storleken på batteriet, åter igen, i vissa modeller.. Men rätta mig gärna om jag har fel!

Du kan oftast hitta videos på youtube där dom plockar isär datorn och visar uppgraderings / kompletterings möjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Ja, jag har suttit och kollat igenom lite olika reviews. Svårt att hitta exakt den modellen. Men någorlunda lika iallafall. Och de skriver ju att det är en bra laptop för det priset. Men att den är tung och varm. Men tror ingen laptop har felfri kyla/fläkt känns det som.

Nu vet jag inte om det går. Men jag har ju SSD i min stationära dator. Så går de att använda den i laptopen vore de toppen. Men kanske krävs en speciell modell för att de ska passa i laptopen.

En ny test med intels värsta finns här https://www.youtube.com/watch?v=tucT7hHavJM

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Och de skriver ju att det är en bra laptop för det priset. Men att den är tung och varm. Men tror ingen laptop har felfri kyla/fläkt känns det som.

När jag vände och vred på att som fanns så hittade jag en som inte throttlade så mycket jämfört med de andra. Asus ROG Zephyrus M GM501GS-EI023T. Men det var på "den tiden". Zephyrus satsade på att ha bra kylning, vet inte om den produktlinjen finns kvar eller om den har lika bra kyllösning. ASUS andra ROG var throttlade mycket på den tiden.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

@TobbeG92: Får den inte plats kan du köpa en adapter relativt billigt Generellt används m.2 som standard i laptops men vissa brukar ha utrymme för en standard SSD utöver det. tex för lenovo beror det på storleken på batteriet, åter igen, i vissa modeller.. Men rätta mig gärna om jag har fel!

Du kan oftast hitta videos på youtube där dom plockar isär datorn och visar uppgraderings / kompletterings möjligheter.

Okej. Tack för tipset. :-D.

Ska kika på det!

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Okej. Tack för tipset. :-D.

Ska kika på det!

Jag köpte för övrigt precis Omen 17 cb0028no. Den med rtx 2070 & i7 9750H och 512gb SSD. Kan återkoppla till dig om ett par dagar om du har is i magen ✌️ jag är för otålig för att orka invänta alla nya modeller och priser. Har i dagsläget en 13" med mx 150 just nu så det blir en fet uppgradering hursom för min del 💪

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej. Ljudnivån kommer inte vara några problem pga att man har hörlurar som du säger.

Hur upplevde du det gick att spela med den? Hört att vissa laptops blir väldigt sega och laggar till när dom blir varma.

Har ju aldrig använt laptop till gaming så vet inte hur det fungerar.

Kommer nog beställa den om överhettning inte är ett problem.

Den här är inte värd 4000kr uppgradering antar jag?
https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=10A25E...

Min throttlade lite vid stresstest tills jag undervoltade med throttlestop. Eller rättare så körde den inte full Turbo hela tiden. Märkte aldrig något i spel innan undervolt dock.

En kompis köpte en likadan från någon annan butik och fick dem att byta till grizzly pasta, verkar göra rätt stor skillnad men som sagt, det funkar med original också.

Angående hårddiskar, datorn har två m2 platser, en ledig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

Jag köpte för övrigt precis Omen 17 cb0028no. Den med rtx 2070 & i7 9750H och 512gb SSD. Kan återkoppla till dig om ett par dagar om du har is i magen ✌️ jag är för otålig för att orka invänta alla nya modeller och priser. Har i dagsläget en 13" med mx 150 just nu så det blir en fet uppgradering hursom för min del 💪

Okej. Beställde du den idag lr? Vad är skillnad mellan den och cb0030no? Jag hittar bara skillnad på skärmen?
Hittade den dock inte på HPs egna hemsida, där jag har rabatt via benify.

Finns ju så jäkla många olika modeller så man blir helt snurrig. Man tror att man bestämt sig sen dyker något annat upp. Man vill ju inte råka köpa ”fel”.

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Okej. Beställde du den idag lr? Vad är skillnad mellan den och cb0030no? Jag hittar bara skillnad på skärmen?
Hittade den dock inte på HPs egna hemsida, där jag har rabatt via benify.

Finns ju så jäkla många olika modeller så man blir helt snurrig. Man tror att man bestämt sig sen dyker något annat upp. Man vill ju inte råka köpa ”fel”.

Yes beställde idag. Kommer imorgon eller torsdag

Jämför med prisjakt,

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

Yes beställde idag. Kommer imorgon eller torsdag

Jämför med prisjakt,

Okej, gött. Hoppas du blir nöjd! Hittade inte den på HPs egna hemsida.

Gjorde det också hittade ingenting i princip. Förutom att din inte hade någon HDD. Bara en SDD. Men eftersom den du köpte var dyrare måste de vara något jag missat lr som dom missar skriva.

Permalänk

Köpte den för 16999, demo exemplar med full garanti osv. Ja enda skillnaden verkade i stort vara 1tb HDD, vilket jag inte behöver ändå. Har 256 gb ssd idag som räcker mer än väl så 512 bör väll räcka då med 😊