Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av CubaCola:

@ipac: Jag minns Killzone 2 demot som visades upp bland annat.

Yep, bland annat.
Killzone 2 va inte alls så bra som första visningen av det, kommer ihåg att det gjorde mig lite besviken för det dröjde ganska länge innan de släppte spelet med.

| 4670k | Asus maximus VI hero | corsair xms3 ddr 1600 | Sapphire R9 290 med EK block | Corsair HX 750 | Alphacool ut60 240 | Alphacool ut60 360 | | XSPC vario acrylic tank | Ek supremacy | Samsung 840 evo 250GB | Sennheiser HD650 | Beyerdynamic dt880 premium | Bottlehead Crack | Odac | Starving Student | AMB M3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av kozmos:

Den där väljer jag att ta med en nypa salt, kommer ihåg när de visade gameplays på ps3 tidigt.
Spelen va visuellt bättre i tidigt skede på e3 än när konsolen faktiskt presenterades.

Enligt denna video så säger dom att det är ett helt fungerande playable demo för Playstation 5:

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

Vardagsrum: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Contour S 3.4 LE | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DMP-UB900 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av kozmos:

Killzone 2

Detta var en förrenderad sekvens. UE5 demot går att spela.

Det är en begränsad miljö så det är troligtvis lite bättre än vi kommer att se iaf inledningsvis. Men borde inte vara så långt ifrån vad som går att uppnå iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Squallie:

Detta var en förrenderad sekvens. UE5 demot går att spela.

Det är en begränsad miljö så det är troligtvis lite bättre än vi kommer att se iaf inledningsvis. Men borde inte vara så långt ifrån vad som går att uppnå iaf.

Tiden får utvisa, jag säger varken bu eller bä förens jag ser en faktisk gameplay på färdig konsol

| 4670k | Asus maximus VI hero | corsair xms3 ddr 1600 | Sapphire R9 290 med EK block | Corsair HX 750 | Alphacool ut60 240 | Alphacool ut60 360 | | XSPC vario acrylic tank | Ek supremacy | Samsung 840 evo 250GB | Sennheiser HD650 | Beyerdynamic dt880 premium | Bottlehead Crack | Odac | Starving Student | AMB M3 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

Blir lätt ps5 pga av deras otroligt grymma exklusiva spel som jag personligen tycker har gasat ifrån xbox på den fronten (helst när de tappade mig på Halo 5)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av CubaCola:

@ipac: Jag minns Killzone 2 demot som visades upp bland annat.

Som sagt, det var inte "gameplay".

KZ2 filmen var inte så off förresten. Motorstorm dock, det var en safftig lögn.

Ärligt talat så behöver folk släppa vad som hände för 15 år sen. Sen PS4 så har Sony agerat hyffsat ärligt. Är väl den där 60 fps Uncharted 4-sekvensen som de har som största brott...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2010

Tyckte dessa, snart tre delar, var sjukt intressanta och gjorde mig mer taggad på ps5!

| Asus GeForce RTX 2070 Super Dual EVO OC 8GB | Intel i5 6600k @4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (4x4GB) | ASUS Z170M-PLUS mATX | Fractal Design Define Mini Svart | Fractal Design Integra M 650W 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nope
Registrerad
Jul 2010

Förbokade 2019-06-16 från webhallen, man får hoppas att dom har tillräckligt med ex för alla heh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Squallie:

https://blog.playstation.com/tachyon/2020/05/ps5tunein-featured-1.jpg

"We’ve shared technical specifications and shown you the new DualSense wireless controller. But what is a launch without games?

That’s why I’m excited to share that we will soon give you a first look at the games you’ll be playing after PlayStation 5 launches this holiday. The games coming to PS5 represent the best in the industry from innovative studios that span the globe. Studios, both larger and smaller, those newer and those more established, all have been hard at work developing games that will showcase the potential of the hardware.

This digital showcase will run for a bit more than an hour and, for the first time, we will all be together virtually experiencing the excitement together. A lack of physical events has given us an amazing opportunity to think differently and bring you on this journey with us, and hopefully, closer than ever before. This is part of our series of PS5 updates and, rest assured, after next week’s showcase, we will still have much to share with you.

Please join us on Twitch or YouTube on June 4 at 1pm PDT / 9pm BST / 10pm CEST to see what’s in store for the next generation of games. I hope we can make you proud. "

https://blog.playstation.com/2020/05/29/youre-invited-a-look-...

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

Vardagsrum: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Contour S 3.4 LE | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DMP-UB900 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Tycker det är så löjligt...vad fan har det som händer med spel att göra. Ja, det är eländigt det som hänt, nej man behöver inte riva hela städer för sitt missnöje. Men detta känns bara som att det handlar om att samla pluspoäng (pengar).

|Playstation 4 Pro|MacBook Air|Fiskespö|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006

Kylningen i devkittet detaljerad:
https://www.neogaf.com/threads/ps5-devkit-patent-finally-full...

Vad säger Clockarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nope
Registrerad
Jul 2010

Man får hoppas att det bara är devkittet som ser ut sådär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av confusedcake:

Man får hoppas att det bara är devkittet som ser ut sådär

Tycker spontant kylprincipen ser väldigt smakfull ut så jag skulle säga tvärtom, hoppas konsolen hämtar mkt från devkittet.