Command & Conquer remastered

Permalänk
Medlem

Vilket spel och kampanj börjar ni med?

Red Alert som är i spelens tidslinje först, och är en prolog till Tiberian Dawn. Utspelar sig någon gång på 50-60 talet. Allierade kampanjen är kanon till både Red Alert 2 och Tiberian Sun, olika tidslinjer dock.

Eller Tiberian Dawn, som är det första C&C spelet som släpptes och var startskottet till hela serien? GDI kampanjen är kanon i detta fall.

Sovjets och Nods kampanjer är delvis samma tidslinje sedd från annat perspektiv, men i det stora hela borde anses som "What if?" scenarion. Båda är väl värda att spela. Stalin är riktigt obehagligt porträtterad, och Kane är... Kane.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Förladdat spelet. Vilken tid går det att starta? 16:00? 18:00? Ännu senare?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Förladdat spelet. Vilken tid går det att starta? 16:00? 18:00? Ännu senare?

kl 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Förladdat spelet. Vilken tid går det att starta? 16:00? 18:00? Ännu senare?

https://www.ea.com/games/command-and-conquer/command-and-conq...

Där har du en nedräkning på när det går att starta spelet.
Jag kommer sätta mig med 2st polare direkt ikväll. Har nog inte varit så här taggad på ett spel sedan... Ja sedan CnC Tiberian Sun 1999.

Felstavning
Permalänk
Medlem

Joe Kucan har fan inte åldrats på 25 år, är både lite kusligt och passande.

Kane lives!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

C&C först.
Red Alert blir efter det.

Permalänk
Medlem

Tog en koll på en dokumentär om CnC.
Blir bara mer och mer irriterad över hur EA bokstavligen förstörde serien och hela tanken bakom Red Alert serien.

Permalänk
Medlem

Packar upp? Trodde det skulle startas direkt

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Den måste ju decryptera allt som du laddat ner nu.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Så jävla taggad. Mitt första RTS ca 10 år gammal. Har många många hundra timmar RA2 i lan med polare. Hoppas verkligen det kommer en remaster av den med senare.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Kan ni starta spelet?
För mig står det att spelet inte är släppt än när jag trycker på Play.

Edit: Steam nerprioriterade mig, nu gick det att börja "unpacking"...

Permalänk
Medlem

I'm in

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Introt till C&C var fanimej 2-3 minuter utav rysningar med ett crescendo när Westwood loggan dök upp. Stor eloge till den/dom anställda som kom på den idén.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Nu kör vi! Håller med om introt, sjukt bra!

Permalänk
Skrivet av okkivas:

Nu kör vi! Håller med om introt, sjukt bra!

Någon som kan länka Youtube-klipp på det så att man får se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Någon som kan länka Youtube-klipp på det så att man får se?

Spoiler-alert: https://www.youtube.com/watch?v=W83qZfDjDr0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Någon som kan länka Youtube-klipp på det så att man får se?

Here you go!

https://www.youtube.com/watch?v=W83qZfDjDr0

Permalänk
Medlem

Har kommit på mig själv att sitta och trycka Space väldigt ofta nu ikväll.

Har även varit inne på Jukeboxen en hel del och lyssnat på remasters och Tiberian Son's varianter av låtar man lyssnat på från och till i 25 år.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har spelat ett par timmar nu och det är verkligen en toppen-remaster. Kudos till utvecklarna!

Men, var nod buggys så hopplöst dåliga i originalet? 1 vs 1 mot ett infanteri så förlorar i princip buggyn...

Skrev fel enhet...
Permalänk
Medlem

Dom verkar inte ha åtgärdat några buggar iaf.
Den smått frustrerande köbildningen till raffinaderiet är lika fantastisk som för 25 år sedan.

Permalänk
Skrivet av Mindboggle:

Dom verkar inte ha åtgärdat några buggar iaf.
Den smått frustrerande köbildningen till raffinaderiet är lika fantastisk som för 25 år sedan.

AI:n ska inte vara pillad på. Isf får du vänta på mods.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Sjukt kul har det varit hitills.
Sådana flashbacks man får från det att man körde C&C när det släpptes för typ 25 år sedan.
Jag och en polare satt och turades om att spela när det släpptes.

Känns som en riktigt bra remaster också hitintills.

Väl värt de 200kr de kostar för o stödja detta projekt imo.

Permalänk
Medlem

Hur många kan man vara och köra online mot varandra?

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Sjukt kul har det varit hitills.
Sådana flashbacks man får från det att man körde C&C när det släpptes för typ 25 år sedan.
Jag och en polare satt och turades om att spela när det släpptes.

Känns som en riktigt bra remaster också hitintills.

Väl värt de 200kr de kostar för o stödja detta projekt imo.

Håller helt med! Först undrade jag vad skillnaden var då jag tyckte grafiken var densamma.

Förstod sedan att jag skulle trycka på space för att få det att fungera 😂😂😂

Permalänk
Medlem

Jag har längtat efter detta spelet i flera år men jag är rätt besviken på resultatet.
Dom har lagt allt krut på att restaurera cut-scenes som jag aldrig har kollat på och tillsynes inte fixat dom vanligaste buggarna.

Ai'n är extremt enformig, skrimish är meningslöst med en fiende som aldrig attackerar med fler än 10 gubbar och aldrig bygger mer än 7 byggnader.
Vissa banor tar aldrig slut fast man klarat uppdragen och dödat alla fiender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindboggle:

Jag har längtat efter detta spelet i flera år men jag är rätt besviken på resultatet.
Dom har lagt allt krut på att restaurera cut-scenes som jag aldrig har kollat på och tillsynes inte fixat dom vanligaste buggarna.

Ai'n är extremt enformig, skrimish är meningslöst med en fiende som aldrig attackerar med fler än 10 gubbar och aldrig bygger mer än 7 byggnader.
Vissa banor tar aldrig slut fast man klarat uppdragen och dödat alla fiender.

Kollar man inte på cutscenes i C&C så gör man något fel. Men, faktiskt så är det inte alls speciellt mycket arbete på att restaurera dessa; de är uppskalade med AI, som av vad jag förstår är en automatiserad process.

Men nej, dom har inte gjort något åt AIn i spelet. Har dock inte problemen du skriver om med uppdrag som inte avslutas.

Jag kan dock förstå om man vill ha något modernare. Jag oroade mig lite för vad jag skulle tycka om gameplay:et; Age of Empires gillade jag på sin tid, men remastern där håller inte måttet enligt mig. C&C remastern, liksom StarCraft, de håller definitivt enligt mig!

--

Kanske får dom lite vatten på hjulen nu och bygger om TS/RA2 i en remake? Eller att vi får C&C4 till slut?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ser jag i syne... Eller är Grenadiern i Red Alert remastern självaste John 'TotalBiscuit' Bain?

Påskägg/hyllning till den välkände profilen ifrån spelvärlden? Jag vet att han och Frank Klepacki var bekanta och uppskattade varandras arbete väldigt mycket, samt att TB var ett mycket stort fan av C&C.

Likheten är i alla fall slående i mina ögon.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Kommer inte Generals oxå?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kommer inte Generals oxå?

Förstår verkligen vart ifrån detta kommer ifrån. Det finns fler C&C spel än man har fingrar på händerna och många fler som är i "behov" av remaster än Generals som är en mer udda fågel i C&C serien än till och med Renegade.

Det finns ingen som sagt något sådant om det, även fast det finns chans att man nu väljer att fortsätta med att förnya de gamla C&C spelen. I sådana fall lär nästa generation bli Tiberian Sun med Firestorm och Red Alert 2 med Yuri's Revenge. Men inget av det är officiellt utan endast spekulationer från förhoppningsfulla fans.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Nostalgi...