Täcker försäkringen skador på mobilramen?

Permalänk
Medlem

Täcker försäkringen skador på mobilramen?

Hej!
Vet att jag kan ringa mitt försäkringsbolag men det är söndag och vill gärna ha svar nu

Har drulleförsäkring och undrar ifall jag kan få enbart ramen utbytt på telefonen eller gäller det bara skärmen på telefoner? Tappade den i backen och skärmskyddet absorberade allt och skyddade glaset men har 2 jack på kanterna nu som jag inte gillar :/ mobilken är 2 månader gammal.

Tack

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Är det kosmetiskt så tvivlar jag på att du får den utbytt på drulle. Vad jag kunnat läsa mig till i villkor så handlar det som saker som går sönder. Tänk även på att mobiltelefoner sällan ersätts till nypris utan ganska omgående handlar det om en lägre ersättning.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Är det kosmetiskt så tvivlar jag på att du får den utbytt på drulle. Vad jag kunnat läsa mig till i villkor så handlar det som saker som går sönder. Tänk även på att mobiltelefoner sällan ersätts till nypris utan ganska omgående handlar det om en lägre ersättning.

har du koll på applecare +?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@KlyfftPotatis: Nej, bara erfarenhet från "vanlig" allriskförsäkring som erbjuds via de stora försäkringsbolagen.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB