Corsair återkallar nätaggregat i SF-serien

Permalänk
Medlem

Byggde nyligen en dator med ett SF450 v2, det var köpt i Maj.
Kartongen var lite udda då den originella tejpen hade skurits och en ny satt över.
Det här förklarar ju varför det var så.
Datorbygget med SF450v2 (finns bild på nätagg kartongen)

Permalänk
Medlem

Hur funkar detta, ska man skicka in sin PSU först och sen vänta på att ett nytt kommer eller skickar dom ett nytt till mig först så skickar jag det gamla tillbaka, är det nån som vet ?

Permalänk
Medlem

@Strongbow: Finns två alternativ. Standard RMA eller Advanced RMA. Här beskrivet på engelska.

Standard RMA: The Standard RMA process will have you ship your item to Corsair. We will then ship out a replacement to you as soon as we have received and processed the defective unit.

Advanced RMA: option available where Corsair will ship your replacement prior to the return of your defective unit. There will be a collateral charge placed on your Credit Card account that will be refunded on the successful return of your defective product.

Är inte bra på att översätta texter. Hoppas det kommer till hjälp.

Permalänk
Medlem

@JonasT: Hur gick det med naglarna under väntan

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av Bengt-Arne:

@JonasT: Hur gick det med naglarna under väntan

De överlevde!

Permalänk
Medlem

@Freffo: Tack för svar/hjälp

Permalänk
Medlem

Fick det nya agget igår så nu är det bytt, det gick smidigt måste jag säga.

Skickades från Holland så nu ska det gamla skickas tillbaka.

Permalänk
Medlem

@Strongbow: Härligt! För mig löste allt sig allt också. Skickade in det till butiken jag köpte det ifrån, och fick ett nytt i retur som även har senaste serienumret. Än så länge fungerar allt som det ska.

Permalänk
Medlem

Samma här, märker dock ingen skillnad och vet fortfarande inte varför det gamla skulle återkallas. Better safe than sorry though!