Oneplus Z får specifikationer och pris röjda

Permalänk

Jag kan tycka att 3800kr är rimligt för den typen av mobil, man får ju en hel del fin hårdvara i den

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

@Returtony: Om man får lika bra stöd för LineageOS eller andra Operativ System så lär den hålla länge
(och att batteriet går att byta), bytte till en Galaxy Xcover nyligen som har sättet batterier brukar sitta.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ett återkommande sidospår som tyvärr ledde till total urspårning, vänligen återgå till topic dvs. specs, lansering, pris, konkurrenter osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@Returtony: Om man får lika bra stöd för LineageOS eller andra Operativ System så lär den hålla länge
(och att batteriet går att byta), bytte till en Galaxy Xcover nyligen som har sättet batterier brukar sitta.

Vad är fördelarna med LineageOS mot OxygenOS?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Att man antagligen kan fortsätta använa telefon efter att OxygenOS inte uppdateras längre.
(och ingen bloat eller extra program installerade överhuvudtaget)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

@YamahaDGX630: Att man antagligen kan fortsätta använa telefon efter att OxygenOS inte uppdateras längre.
(och ingen bloat eller extra program installerade överhuvudtaget)

På vilket sätt skulle telefonen bli oanvändbar när den inte uppdateras längre? Har haft min OP5 i tre år nu som fick sin sista version (10) härom veckan. Har inte direkt planer att byta ut den inom närmsta månaderna. Eller syftar du på rena säkerhetspatchar?

OxygenOS har inget bloat vad jag kan hitta direkt, snarare snäppet bättre optimerat än Googles stock-OS?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Tveksamt

Skrivet av Nyhet:

I en undersökning från Oneplus till företagets kunder avslöjas både specifikationer och en prislapp i mellanklassen.

Läs hela artikeln här

Tveksamt om det är prisvärt. Jag håller med om att det är bra prestanda för en liten peng men samtidigt ska man vara medveten om att det finns otroligt många andra Kina-mobiler i samma segment. Du kan ex. få en Xiaomi med liknande specs för 3000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Vad är fördelarna med LineageOS mot OxygenOS?

Största tror jag är att det kan utvecklas till specifika telefoner även efter att det officiella stödet från tillverkaren har avslutats

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisdator:

Tveksamt om det är prisvärt. Jag håller med om att det är bra prestanda för en liten peng men samtidigt ska man vara medveten om att det finns otroligt många andra Kina-mobiler i samma segment. Du kan ex. få en Xiaomi med liknande specs för 3000 kr.

Inte med OLED och 90Hz iaf. Så jo, det är prisvärt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Det här var ju inte den OPX uppföljare man väntade på. Den är ju både större och dyrare än min redan stora och dyra OP2 som var deras flagshipkiller då. Hoppas de kommer med en ny kompakt $249 telefon.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Det här var ju inte den OPX uppföljare man väntade på. Den är ju både större och dyrare än min redan stora och dyra OP2 som var deras flagshipkiller då. Hoppas de kommer med en ny kompakt $249 telefon.

Tror och hoppas att tiden är förbi när man tillverkade telefoner på 5" ish.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av YamahaDGX630:

Tror och hoppas att tiden är förbi när man tillverkade telefoner på 5" ish.

Absolut, jag med. Men hade One Plus X haft en modern Screen to Body Ratio men samma storlek (någon millimeter mindre än Samsung Galaxy S10e och någon millimeter större än Apple iphone SE 2020) så hade skärmen varit på kanske 5,8" som S10e, en fullt tillräckligt stor skärm i mina ögon i alla fall.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

Tycker ca 4000kr låter helt rimligt, tror hursomhelst att det kommer bli en hel del telefon för pengarna. Betydligt bättre prestanda per krona än vad något flaggskepp är i närheten av tror jag på!