AMD bundlar PC-versionen av Horizon Zero Dawn med Ryzen

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar PC-versionen av Horizon Zero Dawn med Ryzen

Inom kort gör Playstation 4-favoriten debut på PC, och AMD passar på att inkludera titeln med Ryzen 3000-köp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt värt det tyvärr om man redan har det på PS4. Men för alla som bygger nytt nu, och inte spelat spelet. Do it! Ett av de bästa spelen jag spelat på PS4.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

sweet! blir lätt ett köp.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag har det inplastat till PS4. Har inte fått tummen ur plus att jag bara äger baskonsolen. Så det hade ju varit en trevlig inkludering, men hade tänkt köpa Ryzen 3 3300X så antar att jag blir utan då? Kommer det gälla alla återförsäljare?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har det inplastat till PS4. Har inte fått tummen ur plus att jag bara äger baskonsolen. Så det hade ju varit en trevlig inkludering, men hade tänkt köpa Ryzen 3 3300X så antar att jag blir utan då? Kommer det gälla alla återförsäljare?

Verkar inte som det, men vem vet.

Skrivet av :

Värt att understryka är därtill att inte alla återförsäljare är med på tåget, och hos AMD listas de svenska alternativen Webhallen, Netonnet och Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har det inplastat till PS4. Har inte fått tummen ur plus att jag bara äger baskonsolen. Så det hade ju varit en trevlig inkludering, men hade tänkt köpa Ryzen 3 3300X så antar att jag blir utan då? Kommer det gälla alla återförsäljare?

Jag tycker att det flyter ganska fint på baskonsolen också, även om det förekommer framedrops ibland. Så se till att spela det, sanslöst bra spel

OnT skulle jag absolut köpa den här bundlen om det var dags för ny dator. Men som det är nu får det bli att köpa spelet i lösvikt istället.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Kul! Roligt att guerilla games kom tillbaka efter debaclet med killzone 3 och killzone till ps4.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Smart drag där AMD !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@voffen1: Jag gillade både Killzone 2 och 3 riktigt mycket, Shadow Fall var däremot ett riktigt sömnpiller, orkade bara en handfull timmar in i det innan jag gav upp.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Sjukt bra lir... har kört om det 3 gånger... nästan lika bra som God Of War!!
@loevet var inte detta ett av dina favoritlir? Förutom GoW då

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Aningen kasst att vi fortfarande inte fått något datum för lanseringen. Har räknat med att de tänkt skjuta upp spelet av någon för stunden passande anledning. Ser fram emot att spela den bästa versionen av spelet, blir att knuffa undan allt annat jag håller på med i spelväg när det väl sker. Men hade varit fint med ett datum...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@voffen1: Jag gillade både Killzone 2 och 3 riktigt mycket, Shadow Fall var däremot ett riktigt sömnpiller, orkade bara en handfull timmar in i det innan jag gav upp.

Killzone till Vita var inget vidare i mitt tycke. Jag har spelat igenom Killzone 2 eller om det är 3 innan men ogillade hur dålig responsen var. Rätt bra spel i övrigt för att vara konsoll FPS. Inget jag skulle vilja återvända till dock.

Att samma studio som gjorde Killzone gjorde Horizon är för mig lika galet som att Dontnod gjorde Remember Me innan mästerverket Life is Strange.

Permalänk
Testpilot

Någon som har koll på när detta erdbjudande börjar gälla?

En kompis beställde en Ryzen 3600 CPU idag runt 17:00 snåret, men stod inte något om denna kampanj alls då. Kan inte i skrivande stund se något om detta på Inet's produktsida heller.

@Inet är detta något ni kommer skicka ut retroaktivt till kunder som har beställt idag, Juni 10.e eller är det efter ett visst klockslag som gäller bara? Eller har ni bara missat att uppdaterat eran produktsida?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hoppas på surprise release imorrn under Sonys presskonf!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

Hoppas på surprise release imorrn under Sonys presskonf!

Iofs, vore väl inte helt orimligt att de slänger till en "Horizon finns till PC nu, köp för fan!" Innan de avslutar sändningen.

Jag gillar sånt, det vi utannonserar nu går också att köpa nu. Inte om 1-14 år eller så.

Den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Killzone till Vita var inget vidare i mitt tycke. Jag har spelat igenom Killzone 2 eller om det är 3 innan men ogillade hur dålig responsen var. Rätt bra spel i övrigt för att vara konsoll FPS. Inget jag skulle vilja återvända till dock.

Att samma studio som gjorde Killzone gjorde Horizon är för mig lika galet som att Dontnod gjorde Remember Me innan mästerverket Life is Strange.

Killzone till vita var dock ett teknologiskt mästerverk!

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Yatagarasu:

Någon som har koll på när detta erdbjudande börjar gälla?

En kompis beställde en Ryzen 3600 CPU idag runt 17:00 snåret, men stod inte något om denna kampanj alls då. Kan inte i skrivande stund se något om detta på Inet's produktsida heller.

@Inet är detta något ni kommer skicka ut retroaktivt till kunder som har beställt idag, Juni 10.e eller är det efter ett visst klockslag som gäller bara? Eller har ni bara missat att uppdaterat eran produktsida?

https://i.imgur.com/kK40Nkz.png

Enligt PDF-dokumentet som AMD upprättat för kampanjen står följande: "Campaign Period: Campaign Period begins June 10, 2020 at 9:00:00 AM Eastern Time". Det borde alltså gälla från 15:00 idag, men i samma dokument står att det kan variera lite hur kunden ska gå tillväga för att få koden. Rekommenderar att höra med Inet

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Zyces: om jag bortser från min älskade JRPG-genre är Horizon helt klart ett av mina favoritspel ja, tätt efter God of War. Det är extra anmärkningsvärt eftersom jag normalt sett inte gillar open world-spel, men Horizon är en så otypiskt lyckad kombination av öppen spelvärld, intressant och välberättad handling och galet imponerande presentation (särskilt med tanke på den klena hårdvaran det kördes på).

Ska bli väldigt intressant att se hur det rullar på min PC, misstänker att mitt GTX 1080 inte har vad som krävs för 4K i rimlig bilduppdatering, och med tanke på att Cyberpunk 2077 är på väg kanske jag får tummen ur med att uppgradera hårdvaran. Men jag vill inte göra det innan nästa generations grafikkort släppts så jag får nog nöja mig med 1440p i duglig fps så länge

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ett av de absolut bästa spelen jag spelat, blir en tredje gång igenom när det släpps till PC.

Hoppas det kommer att gå att modda spelet och att några talangfulla individer har intresset för HZD.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv

Har väntat länge på denna release, någon Ryzen blir det dock inte! 🙂

Permalänk
Medlem

lika kul som när man fick spel med rx 5700 xt korten, bra spel men sketen kort. fick behålla spelen iaf när jag bytte till nvidia 1 månad sen

Permalänk
Medlem

Har inte spelat det men är riktigt sugen på att fixa det nu.
Har dock både PS4 Pro och en helt okej PC, så till vilken platform borde jag köpa det tror ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qwertylol1:

Har inte spelat det men är riktigt sugen på att fixa det nu.
Har dock både PS4 Pro och en helt OK gamingdator, så till vilken platform borde jag köpa det tror ni?

PC.
Finns få/inga anledningar att köpa spelet till PS4 när spelet ändå släpps till PC inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Har inte spelat det men är riktigt sugen på att fixa det nu.
Har dock både PS4 Pro och en helt okej PC, så till vilken platform borde jag köpa det tror ni?

Jag säger tvärtom mot @anon5930. Nog för att spelet lär bli bra på PC, men jag tror ändå att det är ett spel som passae bättre med den lite långsammare konsol-kontrollern. Och det säger jag som en gammal PC master race-stofil. Dessutom kan du till och från få det snorbilligt till PS4an

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HappySatan:

Jag säger tvärtom mot @anders190. Nog för att spelet lär bli bra på PC, men jag tror ändå att det är ett spel som passae bättre med den lite långsammare konsol-kontrollern. Och det säger jag som en gammal PC master race-stofil. Dessutom kan du till och från få det snorbilligt till PS4an

Finns inget, i mitt tycke, som talar för PS4-versionen. Går att spela med handkontroll även till PC, och med både bättre grafik, högre upplösning och framförallt högre bildfrekvens. Bör väl påpekas att prestandan inte är speciellt bra på PS4 Pro ens.

Men ja, upp till personen men jag ser verkligen inte någon poäng att köpa den sämre PS4-utgåvan när den bättre PC-utgåvan nästan är här. Nu lär det säkert vara en 60 euro titel på Steam men förhoppningsvis går den att köpa billigare på andra ställen. PS4-versionen har en fördel med priset, men om det är värt att spara lite pengar men inte få den bästa upplevelsen?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon5930: jag tycker det är lite tidigt att utmåla PC som det garanterat bästa valet för @qwertylol1 behov. Vi vet ännu inte hur Horizon kommer rulla på PC, hur krävande det faktiskt blir. Om det blir tungdrivet kommer han kanske få en sämre upplevelse än på PS4/PS4 Pro, där det rullar bra för sin tilltänkta mål-FPS. Men om PC-versionen rullar bra på enklare hårdvara håller jag med om att PC-versionen alla gånger är att föredra, med tanke på att man kan spela med handkontroll och får fler valmöjligheter. Så rekommendationen från min sida är att invänta rapporter om hur bra Horizon rullar på PC, och fatta beslut om val av plattform efter det.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@anders190: jag tycker det är lite tidigt att utmåla PC som det garanterat bästa valet för @qwertylol1 behov. Vi vet ännu inte hur Horizon kommer rulla på PC, hur krävande det faktiskt blir. Om det blir tungdrivet kommer han kanske få en sämre upplevelse än på PS4/PS4 Pro, där det rullar bra för sin tilltänkta mål-FPS. Men om PC-versionen rullar bra på enklare hårdvara håller jag med om att PC-versionen alla gånger är att föredra, med tanke på att man kan spela med handkontroll och får fler valmöjligheter. Så rekommendationen från min sida är att invänta rapporter om hur bra Horizon rullar på PC, och fatta beslut om val av plattform efter det.

Bästa är att invänta Digital Foundrys test, men Guerilla/Sony skulle ha misslyckats rejält om spelet skulle prestera lika dåligt som PS4-versionen. Fördelen med PC är att man får ut mer med nyare hårdvara, vi vet ju egentligen ingenting om personens speldator, kanske vankas uppgradering inom en snar framtid exempelvis. Sedan olika fixar för att fixa eventuella prestandaproblem.

Har man haft PS4 och väntat all denna tid går det nog bra att vänta lite till. Med lite tur så kanske det blir som nämndes innan i tråden, att spelet kanske börjar säljas redan imorrn. DF lär vara på fort med en sån här titel.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat igenom det flera gånger på PS4, men kommer köpa det till PC ändå. Ska bli intressant att se hur det blir att möta Deathbringer när man kan sikta med musen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

@loevet:
Kan inget annat än att hålla med dig, Frozen Wilds var en bra dlc, och även jag kan tänka mig att spela om hela spelet om det kommer in en 4k verra pc.
GoW är enligt mig sjukt bra som det är och jag skulle inte bry mig om en ny verra.

Om vi sen kommer till cp2077 så är jag delad. Jag är rädd för Sonys nya restriktioner, där de censurerar spel, enligt dem. Vi vet att CPR inte vill detta, men har de styrka nog att gå emot Sony. Om detta sker så är det ett pc köp för mig. Annars tror jag att det nog spelas bäst på en konsol.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@anders190: jag tycker det är lite tidigt att utmåla PC som det garanterat bästa valet för @qwertylol1 behov. Vi vet ännu inte hur Horizon kommer rulla på PC, hur krävande det faktiskt blir. Om det blir tungdrivet kommer han kanske få en sämre upplevelse än på PS4/PS4 Pro, där det rullar bra för sin tilltänkta mål-FPS. Men om PC-versionen rullar bra på enklare hårdvara håller jag med om att PC-versionen alla gånger är att föredra, med tanke på att man kan spela med handkontroll och får fler valmöjligheter. Så rekommendationen från min sida är att invänta rapporter om hur bra Horizon rullar på PC, och fatta beslut om val av plattform efter det.

Håller med där... Horizon flöt sjukt bra på min Pro, och eftersom det är en exklusive titel som inte kört Pc så kan en portning inte ibland gynna detta..
Jag HOPPAS att de gör en då Horizon var ett sjukt bra spel. Och jag skulle nog spela om det om det kom i en 4k verra.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch