Bloomberg: "Apple avtäcker ARM-processorer för Mac under WWDC"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Någon kommer ju alltid hålla liv i de öppna unixarna. Det är en smula mer meckigt och inte lika estetiskt tilltalande, men det är ett utmärkt alternativ om fekalierna träffar rotorbladen och allt annat består av Windows eller iPadOS (i sin nuvarande form).

Tror nog iPadOS går motsatt väg, d.v.s. öppnar upp mer, ju mer datorlik de vill att den ska vara, ju mer kommer öppna upp plattformen. Den börjar passera ”stor telefon”-stadiet...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Tror nog iPadOS går motsatt väg, d.v.s. öppnar upp mer, ju mer datorlik de vill att den ska vara, ju mer kommer öppna upp plattformen. Den börjar passera ”stora telefon”-stadiet...

Långt kvar till bash-terminal och vettig fönsterhantering dock

Permalänk
Medlem

Kanske blir MacBook 12” som första ARM-baserad dator från Apple:
https://www.macrumors.com/2020/06/12/arm-based-macs-12-inch-m...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Tror nog iPadOS går motsatt väg, d.v.s. öppnar upp mer, ju mer datorlik de vill att den ska vara, ju mer kommer öppna upp plattformen. Den börjar passera ”stor telefon”-stadiet...

Det finns en del som tyder på det, och jag hoppas absolut på det - hade varit trevligt om en iPad-liknande sak var allt man behövde ha med sig för att få vettiga saker gjorda på resa - men vad jag skulle önska och vad jag tror är tyvärr inte helt överlappande här.