Köpte ett sprojtans https://www.webhallen.com/se/product/309381-Gigabyte-GeForce-... i april när jag byggde ihop min kärra. Ansåg väl att pris/prestanda för 3k kändes rimligt här. Har inget gnäll på kortets prestanda, men fläktarna.. Jeez.. .
alltså inte att dom varvar upp och låter vid hög belastning, det köper jag, men det låter som att en strömsladd ligger emot en fläkt eller dylikt. Efter lite youtubande rapporterar några att det verkar som gigabyte har sjukt kassa lager i sina fläktar, och att det helt enkelt är det som låter.
Nu köpte jag kortet i för ganska exakt 2 månader sedan, så garanti lär man väl ha, frågan e om det åker in på rep, eller om man får ett nytt likadant, eller om man får rma'a det, eller om man kanske ska se om det går att kliva upp till en annan leverantör.
Finns det några GODA erfarenheter av något 1660 super oc ( eller annat för den delen i ) i 3k klassen som lirar på en som lirar på en ryzen 5 2600 ..
( risk finns att detta borde läggas i köprådstråden kanske? ) om så får någon slå mig på fingrarna.
Tack för all fin hjälp man får här inne.
Rådlös och lite besviken,
J
Köpa ett Gigabyte geforce GTX 1650 OC och det började låta så efter 4 veckor. Fick det utbytt mot ett nytt, får väl se hur länge det håller
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.