Permalänk
Medlem

Dator utan grafikkort!

Tjänare! Håller på att spana in en ny dator som jag ska köpa nu när 3900XT släpps, men då jag vet att nästa generations grafikkort är på ingående så kan jag tänka mig att vänta med ett grafikkort eftersom att min 1070 klarar sig bra fram tills dess. Anledningen till att resten av datorn ska byggas nu är för att jag vill få klart den innan jag ska flytta till hösten för plugg. min budget är på mellan 10-15k och de enda kraven jag egentligen har, är att 3900XT ska va i den, samt att den ska ha RGB utan att låta för mycket!
Tack på förhand
/Raind

Permalänk
Medlem

Vad är frågan/ vill du ha hjälp med? :/

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska vänta till hösten så kanske AMDs 4000- serie börjar närma sig. Just saying...

B550 är nog det bästa valet just nu när det kommer till moderkort

Permalänk

Och med tanke på att ingen vet vad ett 3900XT kommer att kosta så blir det ännu svårare.

Men ja. Ett B550 är det ända du kan spika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Och med tanke på att ingen vet vad ett 3900XT kommer att kosta så blir det ännu svårare.

Men ja. Ett B550 är det ända du kan spika.

Aa, då återkommer jag lite närmare istället, kanske är lite väl tidigt, men B550 den ska jag komma ihåg iaf

Permalänk
Medlem

@akikk: Skulle vara bygghjälp, men märker nu att texten är fruktansvärt otydlig så jag ber om ursäkt för det...

Permalänk
Medlem

@medbor: jag vet, men jag vill så gärna, ha det absolut mesta klart innan jag flyttar, så då får man ta någon uppoffring. Men jag får vänta lite närmare till 3900XT release.