Permalänk
Medlem

Apple tv eller iptv box.

Hej!
Kan nån ge mig bra tips om jag ska ha apple tv eller en iptv box när jag använder iptv.
Vill ha så lite lagg som möjligt och bra kvalité.

Mvh Linus

Permalänk
Rekordmedlem

Då är det nog bra lan som är det viktigaste, dvs inget wifi, sedan behöver du också en brra internetanslutning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kör AppleTV själv och är toknöjd, viktigast är väl att kontrollera att din leverantör har en app för plattformen du vill köra.

Kör wifi själv och 4K netflix o.s.v., så inte behöver det vara trådat, men däremot behöver man ju förstås få tillräcklig prestanda på platsen där ATVn står.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag har en Nvidia shield, en Xiaomi Box och en Xiaomi Box S 4k. Jag har inga problem över wifi i mina två bostäder när jag kör iptv, eller strömmar från min Nas. Inte heller när jag streamar från Netflix, Comhem play. Cmore, Viaplay, Prime eller Retrospect via Kodi. 500 fiber i huset och 250 i lägenheten.
Jag rekommenderar förstås Android då den är mer öppen, iofs har jag ingen erfarenhet av Apple.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Har nämligen en Apple tv på min andra tv. Det funkar fint.
Men på min smart tv kör jag smart iptv appen. Funkar inte alls bra. Men testade Apple tv på smart tvn med, blev bra på den med.
Men vet inte riktigt hur det är med iptv boxern, om det är något att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klas-Jan:

Har nämligen en Apple tv på min andra tv. Det funkar fint.
Men på min smart tv kör jag smart iptv appen. Funkar inte alls bra. Men testade Apple tv på smart tvn med, blev bra på den med.
Men vet inte riktigt hur det är med iptv boxern, om det är något att ha.

Boxar är generellt bättre, TV tillverkarna är ju så snåla med hårdvaran till smarttv, så långsammaste CPUn de hittat gratis i någon återvinningshög är vad som åker in i TVn för att de ska kunna påstå att det är en SmartTV...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Jag har Nvidia shield och det funkar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield, bästa utbud av olika IPTV appar. Som dessutom ser mycket bättre ut än vad jag har hittat till Apple TV.
Sedan skulle behovet vara där finns det appar för t.ex. NordVPN, som du själv avgör om den ska automatisk starta och vilka appar som ska köras igenom VPN, mycket smidigt för mig som har Telenor, som blockar IPTV. Möjligt tt samma finns till Apple TV, då just det var inte ett problem/krav när jag provkörde en A4k.

Till Shield TV kan jag rekommendera Tivimate, eller Implayer. Personligen tycker jag Tivimate har snyggast layout av alla, modern, fräsh. Månge av dom andra ser lite ut som dom vill ha 90 talet tillbaka med d2mac och/eller som Kodi har löst det.(läs: Som Apple, en hög med iconer spridit över hela skärmen)

Dock tråkigt det inte finns någon app för PC/Windows som ser och är bra.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Om jag ska ha Nvidia shield tv, kan ni rekommendera någon?

Nvidia shield tv eller Nvidia shield tv pro?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller Nvidia shield tv för iptv utan nåt lagg?
Eller ska jag satsa på pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klas-Jan:

Håller Nvidia shield tv för iptv utan nåt lagg?
Eller ska jag satsa på pro?

Har du ont om pengar? De flesta köper nog Pro, jag hade gjort det. Det är en kraftfull processor som sitter i bägge.
Jag har 2017 version och den laggar inte.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10