Nya HP OMEN 15 2020 Valkyrie rea hp.se

Permalänk
Medlem

Nya HP OMEN 15 2020 Valkyrie rea hp.se

Hej,

Beställde precis HPs nya 15 tummare med ny design, betalde 19 990kr för nedan version. rabatt 3000kr .

Finns just nu till väldigt förmånliga priser på deras hemsida https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/List.aspx?sel=NTB&ctrl...

Jag beställde versionen med:

2070 SUPER Max q
i7 10750h
300hz + g-sync
16gb ddr4 2993mhz (2x8gb)
1 tb pcie lagring

Får den förhoppningsvis under morgondagen eller måndag. Återkommer med en liten recension Oavsett det finns inget annat märke som just nu kan ställa sig emot HPs priser på sina bärbara laptop. Jag har ägt 2019 versionen också och tycker det är bra byggkvalité trotts allt, ska bli kul att se vad 2020 modellen har att erbjuda. Dessutom är det också konstigt nog den enda som fortfarande erbjuder G-sync i laptopen till detta pris.

Finns även en billigare version för 16 990 som är exakt som min modell fast med 2070 max q istället för super.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Ser väldigt prisvärt ut, dock såg den väldigt plastig ut? Ser inte att det står något om vilket material som används, bara 100% plast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Ser väldigt prisvärt ut, dock såg den väldigt plastig ut? Ser inte att det står något om vilket material som används, bara 100% plast?

Om det är samma chassi som föregående modell så är den väldigt plastig. Fortfarande så pass kompakt byggd att den ändå känns hyfsat gedigen, men inte jämfört med andra modeller som har mer metall i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Ser väldigt prisvärt ut, dock såg den väldigt plastig ut? Ser inte att det står något om vilket material som används, bara 100% plast?

Skrivet av Landmark90:

Om det är samma chassi som föregående modell så är den väldigt plastig. Fortfarande så pass kompakt byggd att den ändå känns hyfsat gedigen, men inte jämfört med andra modeller som har mer metall i sig.

Precis förra modellen var av plast men med metallinsida där tangentbordet sitter. Jag upplevde den precis som ovan säger som väldigt kompakt och därför ej som plastig till känslan. Har dock inget emot detta då det oftast blir en lättare vikt.

Här är bilder från en på reddit som fått sin redan. https://imgur.com/gallery/GH5mi7K

Ser ok ut. Återstår och se hur det känns. Älskar att det är TKL-stil på tangentbordet.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk

Jag har varit i jakt efter en bärbar med nya r7 4XXX med rimligt pris och HP omen blev en av kandidaterna. Ser fram emot att få höra dina tankar kring den.

Permalänk
Medlem

Ingen dålig maskin, verkligen ett designmässigt lyft över föregående apfula laptops.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Hej,

Beställde precis HPs nya 15 tummare med ny design, betalde 19 990kr för nedan version. rabatt 3000kr .

Finns just nu till väldigt förmånliga priser på deras hemsida https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/List.aspx?sel=NTB&ctrl...

Jag beställde versionen med:

2070 SUPER Max q
i7 10750h
300hz + g-sync
16gb ddr4 2993mhz (2x8gb)
1 tb pcie lagring

Får den förhoppningsvis under morgondagen eller måndag. Återkommer med en liten recension Oavsett det finns inget annat märke som just nu kan ställa sig emot HPs priser på sina bärbara laptop. Jag har ägt 2019 versionen också och tycker det är bra byggkvalité trotts allt, ska bli kul att se vad 2020 modellen har att erbjuda. Dessutom är det också konstigt nog den enda som fortfarande erbjuder G-sync i laptopen till detta pris.

Finns även en billigare version för 16 990 som är exakt som min modell fast med 2070 max q istället för super.

Har den kommit än? Är själv på g att beställa en, men hittar inga reviews på själva modellen alls än. Nyfiken på byggkvalitén och ljudnivån.

Permalänk
Medlem

@dannesyd: sitter med den bredvid mig på jobbet men har inte packat upp den än! kommer en första review ikväll

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Kommer gå mer på djupet under kvällen.

Gällande finishen så tycker jag det verkar som plast eventuellt någon form av blandning. Det kan kanske vara magnesiumalloy (troligtvis inte med tanke på priset) men det får HP eller någon mer insatt svara på. Jag upplever dock den inte alls som plastig, känns gedigen i sin konstruktion. Tangentbordet har verkligen väldigt skön "keytravel" och upplevs som en Macbook PRO.

Fläktkurvan är verkligen bra! Det nya inblås/utblås + större fläktar har verkligen bidragit till något riktigt bra i form av fläktljud. Idle temps i Windows när jag skriver detta inlägg är under 30c på både GPU och CPU.

Glad överraskning är att minnena går i 3200mhz och inte 2933mhz som lovat.

Här kommer lite riktiga bilder. Skärmstyrkan är satt till 50% på bilden ni ser.

Återkommer med lite benchmarks under kvällen.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

@ibland: Ge oss mer intryck! Försöker bestämma mig om jag ska byta bort min GS66 Stealth, då den är så satans högljudd!

Permalänk
Medlem

@dannesyd: testat att spela lite PUBG (cpu krävande) + gpu. Jag upplever precis som de få källor nämner att man verkligen jobbat på bra med kylningen. Nu kan man inte undervolta (än), men den ligger strax under 80c på alla kärnor i PUBG. Jag upplever inte ljudnivån som hög jämfört med många andra laptops jag ägt, utan tvärt om. Ska se om jag kan ladda upp en film med fläktbruset-

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@dannesyd: testat att spela lite PUBG (cpu krävande) + gpu. Jag upplever precis som de få källor nämner att man verkligen jobbat på bra med kylningen. Nu kan man inte undervolta (än), men den ligger strax under 80c på alla kärnor i PUBG. Jag upplever inte ljudnivån som hög jämfört med många andra laptops jag ägt, utan tvärt om. Ska se om jag kan ladda upp en film med fläktbruset-

Är det något du känner dig missnöjd med eller som du tycker kunde varit bättre? Temperaturerna ser ju lovande ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesyd:

Är det något du känner dig missnöjd med eller som du tycker kunde varit bättre? Temperaturerna ser ju lovande ut!

Var lite tveksam till rtx 2070 super max q prestandan till att börja med. Men det verkar finnas väldigt fin OC potential. Har dragit upp core till + 175 nu och den går ej över 62 grader på GPU.

https://www.3dmark.com/fs/22942323

Åter till fläktkurvan, det är klart att den blåser på vid tyngre belastning, men det är verkligen ett behagligare ljud. Känns som att det är relativt låga frekvenser, inget visslande osv.

Skärmen är helt fantastiskt. 300hz visst trevligt, men det är framför allt responstiden som jag upplever som riktigt riktigt bra!

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Var lite tveksam till rtx 2070 super max q prestandan till att börja med. Men det verkar finnas väldigt fin OC potential. Har dragit upp core till + 175 nu och den går ej över 62 grader på GPU.

https://www.3dmark.com/fs/22942323

Åter till fläktkurvan, det är klart att den blåser på vid tyngre belastning, men det är verkligen ett behagligare ljud. Känns som att det är relativt låga frekvenser, inget visslande osv.

Skärmen är helt fantastiskt. 300hz visst trevligt, men det är framför allt responstiden som jag upplever som riktigt riktigt bra!

Har beställt nu, så får jämföra mot GS66 stealthen och bestämma mig för vilken som blir kvar Spännande!

Permalänk
Medlem

@dannesyd: snyggt! ska bli intressant och se din jämförelse

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Sugen på denna laptop, är du/ni nöjda såhär långt? 😊

Permalänk
Medlem

@toke @ibland Ursäktar sent svar. MSI laptopen åkte tillbaka då temperaturerna var väldigt höga i den. HPn verkar få stanna.

Använder I första hand till foto redigering. Väldift rapp och bra ljudnivåer.

Toppen att spela på (extern skärm och tangentbord), väldigt fina temperaturer under gaming med bra prestanda.

+bra prestanda med låga temperaturer
+låg ljudnivå vid normalt användande och lättare belastning
+hanterbart ljud under full load
+skärmen

-små tangenter på tabgentbordet
-byggkvaliten I jämförelse med toppskiktet, dock är denna ett par tusen billigare.
Har några dagar till på mig att utvärdera.

Min dröm hade varit en 4800h laptop med bra skärm och minst 2070 kort men kan tyvärr inte vänta på det. Det här verkar vara det vettigaste prisvärda alternativet. Ska bygga ut med 32 gig ram inom kort bara så blir den toppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesyd:

@toke @ibland Ursäktar sent svar. MSI laptopen åkte tillbaka då temperaturerna var väldigt höga i den. HPn verkar få stanna.

Använder I första hand till foto redigering. Väldift rapp och bra ljudnivåer.

Toppen att spela på (extern skärm och tangentbord), väldigt fina temperaturer under gaming med bra prestanda.

+bra prestanda med låga temperaturer
+låg ljudnivå vid normalt användande och lättare belastning
+hanterbart ljud under full load
+skärmen

-små tangenter på tabgentbordet
-byggkvaliten I jämförelse med toppskiktet, dock är denna ett par tusen billigare.
Har några dagar till på mig att utvärdera.

Min dröm hade varit en 4800h laptop med bra skärm och minst 2070 kort men kan tyvärr inte vänta på det. Det här verkar vara det vettigaste prisvärda alternativet. Ska bygga ut med 32 gig ram inom kort bara så blir den toppen!

Tack för svar!
Det är mest fotoredigering, programmering och lite Heroes of the storm jag tänkte ha datorn till.
Små tangenter känns lite oroväckande dock, får kanske prova datorn i någon butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Tack för svar!
Det är mest fotoredigering, programmering och lite Heroes of the storm jag tänkte ha datorn till.
Små tangenter känns lite oroväckande dock, får kanske prova datorn i någon butik.

Jag upplevde dom lite små jämfört med min jag hade hemma samtidigt.

HP har gratis retur inom 14 dagar annars. Det som övertygade mig om att våga beställa

Permalänk
Medlem

Du beställde den med 2070 super som nu är i lager?

Verkar inte vara någon större skillnad på dessa och datorn som ligger på 16000 ?

2060 vs 2070 är ju 2070 så mycket bättre?

Visa signatur

/ d a v i s

Permalänk
Medlem
Skrivet av davis87:

Du beställde den med 2070 super som nu är i lager?

Verkar inte vara någon större skillnad på dessa och datorn som ligger på 16000 ?

2060 vs 2070 är ju 2070 så mycket bättre?

Köpte 2070 super. Jag köpte så mycket budgeten tillät, då jag tänker att den ska räcka i minst 3 år, helst fler.

Känner mig extremt nöjd med datorn nu när jag kört den lite.

Permalänk
Medlem

@dannesyd: Låter den mycket vid gaming?

Visa signatur

/ d a v i s

Permalänk
Medlem
Skrivet av davis87:

@dannesyd: Låter den mycket vid gaming?

Alla laptops låter ju en del, men jag tycker den är förhållandevis tyst och ljudet är hanterbart tystare än MSI gs66 stealth

Permalänk
Medlem

i

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@dannesyd: sitter med den bredvid mig på jobbet men har inte packat upp den än! kommer en första review ikväll

Vad är intrycket av datorn så här en månad senare? Bra sugen på att köpa modellen med 2070 super

Permalänk
Medlem

Verkligen den mest prisvärda laptopen enligt mig med gedigen kvalitéstkänsla för sitt pris. För innehållet behöver man betala 18 000kr mer för en Razer. Det är faktiskt ganska sjukt

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Hej,

Beställde precis HPs nya 15 tummare med ny design, betalde 19 990kr för nedan version. rabatt 3000kr .

Finns just nu till väldigt förmånliga priser på deras hemsida https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/List.aspx?sel=NTB&ctrl...

Jag beställde versionen med:

2070 SUPER Max q
i7 10750h
300hz + g-sync
16gb ddr4 2993mhz (2x8gb)
1 tb pcie lagring

Får den förhoppningsvis under morgondagen eller måndag. Återkommer med en liten recension Oavsett det finns inget annat märke som just nu kan ställa sig emot HPs priser på sina bärbara laptop. Jag har ägt 2019 versionen också och tycker det är bra byggkvalité trotts allt, ska bli kul att se vad 2020 modellen har att erbjuda. Dessutom är det också konstigt nog den enda som fortfarande erbjuder G-sync i laptopen till detta pris.

Finns även en billigare version för 16 990 som är exakt som min modell fast med 2070 max q istället för super.

har du en länk på den du beställde ?
tänkte beställa en likadan

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

beställer imorgon
tack för hjälpen.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Verkligen den mest prisvärda laptopen enligt mig med gedigen kvalitéstkänsla för sitt pris. För innehållet behöver man betala 18 000kr mer för en Razer. Det är faktiskt ganska sjukt

tjena är också sugen på att köpa en omen dator men vet inte riktigt vilken jag ska välja om jag ska ta den med 2060 kortet eller den med 2070 max q .
Det är ju ändå en skillnad på 2k
det jag gör mest på datorn är redigerar videor och bilder. men spelar även en del när jag får tid över
vad tror du man ska satsa på ??