Erfarenheter av det nya tv-märket Xiaomi?

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av det nya tv-märket Xiaomi?

Satt idag och kollade igenom tv-erbjudandena på Prisjakt och upptäckte då ett nytt märke: ”Xiaomi”. Efter lite efterforskningar förstår jag att det är ett indiskt märke som kommit till Norden först nu i år. Någon som har en erfarenhet av märket? Skall det placeras i samma kategori som lågprismärken som Andersson och TCL eller har de indiska företaget lyckats bättre?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Satt idag och kollade igenom tv-erbjudandena på Prisjakt och upptäckte då ett nytt märke: ”Xiaomi”. Efter lite efterforskningar förstår jag att det är ett indiskt märke..

Jag tror det är kinesiskt? Och det har funnits här längre än bara detta året, men du kanske är inne på specifikt skärm-segmentet?
Överlag har de en hel del attraktiva produkter, inte minst inom t.ex telefoni eller robotdammsugare!
Med det sagt så kan jag nästan inget om deras skärmar / tv-apparater!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Det är ett kinesiskt bolag som är världens tredje största tillverkare av mobiltelefoner.

De har produkter inom en rad områden med varierande kvalitet och prestanda. Så du bör specificera mera vilken modell du är intresserad av

Permalänk
Medlem

Det är ett enormt stort kinesiskt företag med massvis av olika produkter. Det är exempelvis världens tredje största mobiltillverkare, om jag inte minns fel.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Tror många av deras skärmar till telefonerna görs av Samsung. Vet inte om dom har någon egen skärmtillverkning alls. Men dera tv-apparater kan nog vara bra om panelerna kommer från Samsung. Jag skulle aldrig koppla upp den till nätet dock, dom säljer all din data med hull och hår.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Izak80:

Satt idag och kollade igenom tv-erbjudandena på Prisjakt och upptäckte då ett nytt märke: ”Xiaomi”. Efter lite efterforskningar förstår jag att det är ett indiskt märke som kommit till Norden först nu i år. Någon som har en erfarenhet av märket? Skall det placeras i samma kategori som lågprismärken som Andersson och TCL eller har de indiska företaget lyckats bättre?

Njaa. Kinesiskt företag. De är störst i Sverige på exempelvis robotdammsugare (kolla prisjakt). De har omtyckta pulsarmband, luftrenare ozj mobiler också. Ja de har typ hur mycket som helst egentligen. Ävrn 34" 21:9 skärmar. Men hela utbudet finns inte på svenska marknaden riktigt.
Kände inte till att de tänkt pusha mer skärmar i Sverige, men det lär väl funka bra. De ligger bra till pp flera andra fronter.

Själv har jag deras pulsarmband mi band 4. Mobilappen i min lur kommer aldrig få internetaccess igen. Den är avskärmad fo evah. Och pulsklockan kommer förstöras när jag inte ska ha den längre. Jag har nämligen lägre förtroende för xiaomis integritets och dataregler än andra företag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det är ett kinesiskt bolag som är världens tredje största tillverkare av mobiltelefoner.

De har produkter inom en rad områden med varierande kvalitet och prestanda. Så du bör specificera mera vilken modell du är intresserad av

Ja precis ett kinesiskt märke nu när jag kollar lite noggrannare. Vad jag förstår så är det dock först i år de lanserat vissa tv-apparater i Norden. Tvn jag fick upp ögonen för företaget med heter ”Xiaomi Mi TV 4S 55".

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är lite avog till att köpa något nytt från Xiaomi efter att det avslöjats att deras telefoner spionerat på användare, och hur de hanterat situationen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag är lite avog till att köpa något nytt från Xiaomi efter att det avslöjats att deras telefoner spionerat på användare, och hur de hanterat situationen.

Får låta bli att installera Mint på TVn helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Själv har jag deras pulsarmband mi band 4. Mobilappen i min lur kommer aldrig få internetaccess igen. Den är avskärmad fo evah. Och pulsklockan kommer förstöras när jag inte ska ha den längre.

Jag har också Mi Band 4. Om du har blockat deras egna app från internet, betyder det att du fortfarande använder appen men i offline läge, eller betyder det att du använder någon annan app tillsammans med deras armband (går det?).

Skulle gärna använda en annan app så jag kan undvika skicka data till Xiaomi, men om det inte går och jag måste köra deras app offline så försvinner en stor anledning till att jag vill ha armbandet (se inkommande meddelanden) så det känns inte så lockande.