Överföring från apple dator till LG tv

Permalänk

Överföring från apple dator till LG tv

Jag har precis köpt en 4k tv och vill såklart kolla på film i 4k från den också. Jag har laddat ner filmer för detta på min dator men vill nu på ett smidigt sätt att spela upp filmerna via datorn till tv utan att tappa upplösningen. Jag har en lite äldre Apple dator så mitt grafikkort har ej stöd för 4k och kan därför inte via 2,0 hdmi koppling visa samma kvalité eller inte alls egentligen eftersom den hoppar i bild via 2,0 hdmi jämnfört med en vanlig hdmi som stöder upp till fullhd endast. Har testat med flex men får det ej att funka. Måste jag köpa en apple tv 5 för att få det att funka eller finns det något annat sätt?

Tacksam för svar / Sebbe

Permalänk
Medlem

Utöver Apple TV funkar även Chromecast Ultra och säkert Nvidia Shield.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Rekordmedlem

Tvn kan ha en inbyggd mediaspelare som kan spela upp filerna bara du delar ut dem i lanet.
Det kan också gå att spela upp via dlna (streaming)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.