Kvacksalvarna i Strålskyddsstiftelsen har slagit till mot en skola.

Permalänk
Rekordmedlem

Kvacksalvarna i Strålskyddsstiftelsen har slagit till mot en skola.

Enligt en nyhetsartikel https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/grundskola-tog-in... har de lurat på en skola "spännande" produkter.
Bortsett från att stiftelsens medlemmar har foliehattar så undrar jag hur man resonerar när man ska skärma accesspunkter för att den farliga wifistrålningen ska försvinna, att skärma en AP är ju tekniskt ganska lätt men hur gör man för att bara skärma den "farliga" wifistrålningen utan att ta bort den som gör att den fungerar ?

Dessutom är det en "stiftelsetekniker" i inslaget som pratar skit, han kallar accesspunkter för routrar och han borde veta bättre och använda korrekta namn.
Skrämmande att skolans pengar får gå till sånt här wifikvacksalberi, de som bor i kommunen borde ställa en del frågor till de ansvariga.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

"Idiotens moder är alltid gravid"....

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Det är bara hans nya sätt att tjäna snabba pengar, lura de lättlurade.
Här kan ni läsa mer om "experten": https://www.expressen.se/nyheter/miljonarens-tunga-fall--smyg...

Permalänk
Medlem

Det är farligt att andas och leva så man skulle sälja skydd som hjälper mot det.

Permalänk
Medlem

I en annan kommun köpte man istället för tvättmedel (till tvätteri som bland annat hanterar lakan från vården, med t ex rester av avföring) in "ultrarent vatten".

Någon lyckades alltså sälja in renat vatten dyrt som ersättning för tvättmedel.

Såna här dumheter borde få påföljd.

Men att göra såna beslut som kommunalt anställd är väl som vanligt ofarligt.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Huvudmannen på skolan verkar ju vara i maskopi med dessa kvacksalvare.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Vore härligt att vara IT tekniker och bara montera ner eländet och slänga, om någon frågar säger man att man tog bort sabotageanordningar på wifi utrustningen.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Håller med dig.
Möjligen finns det en pytteliten risk om man har fem mobiltelefoner på sig närmast kroppen, då mobiltelefoner kan öka sändningseffekten rätt rejält när man har dålig täckning.

Snackar då om mobilnätet.

Men wifi är så "svagt så att det är löjligt". Anses vara helt ofarligt av forskarna. Dock "vetifan" om man har sådan strålning dygnet runt i kanske 30-40-50 år..

Men det är antagligen rätt ofarligt.

Edit:
Just namnet "Strålskyddsstiftelsen" är antagligen enbart påhittat för att locka till sig "följare"/emulera en statlig myndighet. Enbart mina akuta eftertankar jag la till just nu.
Strålskyddsstiftelsen låter "officiellt". (I mina öron, dock är jag vanligtvis inte lättlurad).

Extra material
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Min förra BRF var även infiltrerad.
Fick hemtillverkade propagandablad i brevlådan (bakom portkod) och informationstavlan i området var alltid full med 5G fud.

De finns överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Min förra BRF var även infiltrerad.
Fick hemtillverkade propagandablad i brevlådan (bakom portkod) och informationstavlan i området var alltid full med 5G fud.

De finns överallt.

De strålar med sin tillvaro?

istället för att jordplättarna har följare världen runt

Dold text
Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Det är farligt att andas och leva så man skulle sälja skydd som hjälper mot det.

Mig veterligen finns det både gasmasker och numera används den populära N95-maskerna mycket samt att preventivmedel finns till salu.

Skrivet av Karaff:

I en annan kommun köpte man istället för tvättmedel (till tvätteri som bland annat hanterar lakan från vården, med t ex rester av avföring) in "ultrarent vatten".

Och en kommun köpte in "vattenvirvlare".
https://www.nyteknik.se/energi/vattenvirvlare-vacker-misstro-...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av keyser:

Det är bara hans nya sätt att tjäna snabba pengar, lura de lättlurade.
Här kan ni läsa mer om "experten": https://www.expressen.se/nyheter/miljonarens-tunga-fall--smyg...

Verkar vara en udda fifflare.
Hursomhelst skulle det vara intressant att veta hur man skärmar bort den onda strålningen utan att wifit upphör att fungera, det är ju radiostrålningen som är det farliga enligt dem så hur ska då skärmningen kunna fungera utan att även döda wifit ?
Det finns en logikvurpa där för skärmen måste alltså göra om ond wifi tlil god wifi.
Endera fungerar skärmen och då fungerar inte wifit eller så fungerar wifi och skydden är en bluffprodukt.
Fattar bara inte hur nån kan luras till att köpa in nått sånt här för skydden i sig är en ren "motsägelse"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Verkar vara en udda fifflare.
Hursomhelst skulle det vara intressant att veta hur man skärmar bort den onda strålningen utan att wifit upphör att fungera, det är ju radiostrålningen som är det farliga enligt dem så hur ska då skärmningen kunna fungera utan att även döda wifit ?
Det finns en logikvurpa där för skärmen måste alltså göra om ond wifi tlil god wifi.
Endera fungerar skärmen och då fungerar inte wifit eller så fungerar wifi och skydden är en bluffprodukt.
Fattar bara inte hur nån kan luras till att köpa in nått sånt här för skydden i sig är en ren "motsägelse"

Han (sydborg) är en gammal skrothandlare med lite konkurser bakom sig. Han är bra på att snacka och lurar i paranoida mammisar att deras barn är i fara och vips så trollar de sönder rektorn på normala skolor åt honom. Om inte sagda rektor redan är kultmedlem själv vill säga. Vanlig jävla maffiateknik vill säga. Han kör det tydligen bland takläggare odyl också så att de ska vägra jobba på tak i närheten av master som operatörerna inte har försett med hans skydd. Slutligen tror jag det finns nån video där han börjar jiddra om att solceller stråla också så det är väl nästa anhalt.

Skolan i fråga är dock en friskola så de kan ju lägga sina pengar på vad de vill. Däremot kan man ju fråga sig vad mer för skit de tutar i ungarna som går där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Skolan i fråga är dock en friskola så de kan ju lägga sina pengar på vad de vill. Däremot kan man ju fråga sig vad mer för skit de tutar i ungarna som går där.

Dessvärre får ju friskolor pengar från kommunen. Så istället för att pengar går till utbildning så går det till pseudovetenskap & lurendrejeri.
Om skolorna ser sig ha råd att lägga pengar på detta så bör kommunen dra in motsvarande pengar och lägga det på annat viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Dessvärre får ju friskolor pengar från kommunen. Så istället för att pengar går till utbildning så går det till pseudovetenskap & lurendrejeri.
Om skolorna ser sig ha råd att lägga pengar på detta så bör kommunen dra in motsvarande pengar och lägga det på annat viktigare.

Det håller jag med om att borde vara fallet, men tyvärr måste kommunen ge samma elevpeng till alla skolor oavsett huvudman. Därför kan ibland friskolor få en liten skön bonus om den kommunala skolan som ”fått kvar de jobbiga och dyra eleverna med föräldrar som inte orkar bry sig” behöver mer pengar för att inte gå back i slutet på året.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte Täby bo, men vad kan man som medborgare (exempelvis Täby bo) göra för att överklaga detta och ge riktiga konsekvenser? För om det hade varit i min kommun så hade jag blivit förbannad att mina skattepengar ges till bedrägare.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av philipborg:

Nu är jag inte Täby bo, men vad kan man som medborgare (exempelvis Täby bo) göra för att överklaga detta och ge riktiga konsekvenser? För om det hade varit i min kommun så hade jag blivit förbannad att mina skattepengar ges till bedrägare.

Man kan ju alltid klaga till skolchefen för åtminstone undervisningen ska ju enligt
Skollagen 1 kap 5 §:
Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...
Och att hålla på med nån verksamhet som är minst sagt ovetenskaplig för att "skydda" eleverna rimmar dåligt med det, även om det antagligen inte är nån direkt del av undervisning så lär barnen påverkas av allt som händer i skolan och speciellt om det sker på skolans initiativ.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Slutligen tror jag det finns nån video där han börjar jiddra om att solceller stråla också så det är väl nästa anhalt.

Byggahus hade en artikel om Solpaneler som stört ut mobil och wifi
men det var p.g.a bristfälliga mininvertrar som kopplas direkt i till en panel.

Tänkte jag nämner det så folk vet vad de ska hänvisa till nån hör det i framtiden.
"Allt mer problem med solceller som stör teknik"

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Sötast

Det retar mig att svt inte tar ett parti här, eller att forskaren inte är tydligare.

Varför ställer ingen frågan om hur detta "skydd" faktiskt "skyddar"?
Om de reducerar signaler, så funkar inte wifit, och om det funkar trots installation, vad har de då gjort?

Svaret är ju uppenbart INGET, men varför tas inte detta upp?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Allexz:

Det retar mig att svt inte tar ett parti här, eller att forskaren inte är tydligare.

Varför ställer ingen frågan om hur detta "skydd" faktiskt "skyddar"?
Om de reducerar signaler, så funkar inte wifit, och om det funkar trots installation, vad har de då gjort?

Svaret är ju uppenbart INGET, men varför tas inte detta upp?

Det hade väl kunnat vara med men inslaget var i de vanliga nyheterna och inte nått teknikprogram och första videodelen är det ju Anders Sydborg som står bakom och han är nog inte så intresserad av att förklara tekniska egenskaper på en produkt som omöjligen kan fungera i media, det vore inte bra för affärerna, personligen tycker jag det vore bättre att han fick försöka förklara funktionen i en domstol i samband med en bedrägeriprocess

Vore intressant att höra hur man gör om samma strålning från ond till god. det är ju som sagt enkelt att ta bort all strålning från en AP men då tar man ju även bort den önskade funktionen.
Om några som läser tråden bor i Täby kommun så kan väl de lämna in ett formellt klagomål eller fråga till kommunen om det här https://www.taby.se/kontakta-oss/klagomal/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Sötast
Skrivet av tcntad:

Dess facebooksida är underbart att läsa.

Åh nej, vad arg jag är xD
Jag letade mig in på Anders Sydborgs facebook och fastnade fullständigt.

Fullskaliga diskussioner om illuminati, aggressiva fåglar på grund av 5G (aka fåglar som skyddar sina ägg) och annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det retar mig att svt inte tar ett parti här,

SVT ska enligt dom själv inte ta parti utan vara opartiska^^.. men men dom hade ett granskande konsumentmagasin kallat plus som numera är nerlagt i sin TV version iaf. man kan undrar varför?

Och vad jag vet så har ingen av de kommersiella kanalerna något liknande i samma kaliber - bit inte den hand som föder dig?

Men men anmäl det till plus vetja! https://svt.secure.force.com/plus/

https://www.svt.se/nyheter/konsument/

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Det retar mig att svt inte tar ett parti här, eller att forskaren inte är tydligare.

Varför ställer ingen frågan om hur detta "skydd" faktiskt "skyddar"?
Om de reducerar signaler, så funkar inte wifit, och om det funkar trots installation, vad har de då gjort?

Svaret är ju uppenbart INGET, men varför tas inte detta upp?

Det skulle väl inte komma som en chock om det visade sig att en ganska stor andel av de man hittar i hippiedagisets rullor har en del vanföreställningar i den frågan också. Svårt att ta parti eller argumentera emot något man tror på.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bael:

SVT ska enligt dom själv inte ta parti utan vara opartiska^^.. men men dom hade ett granskande konsumentmagasin kallat plus som numera är nerlagt i sin TV version iaf. man kan undrar varför?

Och vad jag vet så har ingen av de kommersiella kanalerna något liknande i samma kaliber - bit inte den hand som föder dig?

Men men anmäl det till plus vetja! https://svt.secure.force.com/plus/

https://www.svt.se/nyheter/konsument/

Egentligen borde det inte vara så farligt att faktagranska sånt här men tyvärr är det ju de som tolkar det som att ta ställning på ett annat sätt än att man står för vetenskaplig fakta.
Det handlar ju egentligen inte om att man är emot företaget utan att man är emot deras ovetenskapliga teorier som ligger till grund för en produkt som inte kan fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Det kan väl inte tolkas som att man inte är opartisk för att man ställer kritiska uppföljnings-/motfrågor när man rapporterar något?

Dock tror jag att endera så är det för "jobbigt" för journalisten (måste ju sätta sig in i saker och ting) eller så är det så att den som rapporterar själv har samma tankar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av videopac:

Det kan väl inte tolkas som att man inte är opartisk för att man ställer kritiska uppföljnings-/motfrågor när man rapporterar något?

Dock tror jag att endera så är det för "jobbigt" för journalisten (måste ju sätta sig in i saker och ting) eller så är det så att den som rapporterar själv har samma tankar.

Det beror nog mycket på om det är en allmän nyhetsjournalist eller en vetenskaps/teknikjournalist som gör ett reportage, de har ganska olika kunskap och intresse inom olika områden även om båda är journalister.
I det här fallet är det väl antagligen inte heller så mycket pengar inblandat för skärmningen att nån grävande journalist tycker det är intressant av den anledningen.
Å andra sidan så är det nog mycket samma typ av folk som ligger bakom tokigheter om 5G och där har det ju skett en del rena sabotage.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad* Håll diskussioner till på spåret även om OT-sidospår uppstår lätt.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär