Cyberpunk 2077 visas upp ikväll

Permalänk
Medlem

Det enda som var bra med denna trailer var att en go Sabaton-låt dök upp som nästa video så jag vaknade till lite här på jobbet.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det tycker jag absolut inte. Det ser bra ut.
Däremot efter att ha lirat Last of Us 2 så ser detta spel helt klart sämre ut. Främst karaktärer och animationer.
Men man får komma ihåg att Cyperpunk är betydligt större och mer öppen värld. I en storstad dessutom. Det ska vara spelbart också.

Fast nu talar jag inte om grafiska effekter, polygonantal eller upplösning utan estetik. Exempelvis Far Cry 4 kan se löjligt vackert ut med sitt bergslandskap, och det spelet är flera år gammalt.

Permalänk
Medlem

För dom som inte verkar förstå varför detta är såpass bra rekommenderar jag Digital Foundry's analys.

https://www.youtube.com/watch?v=w9-n3_xZnfY

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Kollade igår. Blir såklart att kolla igen.

Skrivet av Mattias10:

Avbokade mitt tandläkarbesök pga detta, så hoppas att dem visar något roligt och intressant så att det inte var helt onödigt.

Det var väl dumt?

Kan ju ta ett par veckor att få en ny tandläkartid. Sedan finns ju innehållet alltid tillgängligt efteråt på YouTube/Twitch. Men du kanske inte vill gå till tandläkaren för att höra att du inte bör förbruka sötsaker

Skrivet av AMD-FX:

Jag satt och gäspade bara. Verkar inte ens intressant spel. Jag har redan Deus Ex

När man väl behöver den så finns inte downvote knappen någonstans.

Permalänk
Medlem

Pass.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Har bara köpt 5 spel som collectors editions..
Horizon
Withcher 3
GodOfWar
Nioh
Och nu Cyberpunk2077
Sooooooo sweet....
kan jag köra samma timmar i Cyberpunk2077 som jag gjort i Witcher3 (600timmar) så är jag sjukt nöjd...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Börjar dyka upp åsikter från previews nu, där man fått testa 5 timmar med spelet. Här är en av dem som är positivt inställda, och ger en övergripande bild på olika aspekter av spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

Oj, skämt säger du? Slog de inte massa rekord när det kom? Ex mest sålda digitala spel på 24 timmar? Det ligger dessutom fortfarande efter 7 år väldigt högt på Twitch?

Det är inte många spel som imponerar på mig längre, troligen har jag börjat bli gammal men GTA V och Witcher 3 har varit minnesvärda spel.

Bara för att det är populärt betyder det inte att det är ett bra spel med realistiska bank och juvelrån, eller bra konversationer. Konversationerna i GTA 5 är under all kritik. Blöjhumor. Cyberpunk 2077 ger inte alls samma intryck. Jag ser fram mot att spela det.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

Bara för att det är populärt betyder det inte att det är ett bra spel med realistiska bank och juvelrån, eller bra konversationer. Konversationerna i GTA 5 är under all kritik. Blöjhumor. Cyberpunk 2077 ger inte alls samma intryck. Jag ser fram mot att spela det.

lugn o fin :), de e ganska grundläggande att om en produkt är populär så gör den något bättre än konkurrenterna. Att det inte tiltalar alla är självklart. Hur många spel klarar av att hålla sig så populär under 7 år? Dessutom spel där story är/var huvudingrediensen?

Jag spelade igenom det när det kom, 5 år senare tänkte jag introducera det till min 11 åring och för att försäkra mig om nivån så satt jag med från början och det tog inte lång tid innan jag fick avbryta och konstatera att åldersgränsen är rimlig.

Vi får hoppas du finner något spel som passar dig bättre, om inte får man kanske konstatera att man börjar växa ifrån det där med spel, vissa gör ju det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

lugn o fin :), de e ganska grundläggande att om en produkt är populär så gör den något bättre än konkurrenterna. Att det inte tiltalar alla är självklart. Hur många spel klarar av att hålla sig så populär under 7 år? Dessutom spel där story är/var huvudingrediensen?

Jag spelade igenom det när det kom, 5 år senare tänkte jag introducera det till min 11 åring och för att försäkra mig om nivån så satt jag med från början och det tog inte lång tid innan jag fick avbryta och konstatera att åldersgränsen är rimlig.

Vi får hoppas du finner något spel som passar dig bättre, om inte får man kanske konstatera att man börjar växa ifrån det där med spel, vissa gör ju det.

Jag är lugn och belevad. Har inte tröttnat på spel, däremot är GTA 5 dåligt gjort på många sätt, löjligt dålig konversation som är skrattretande usel. Bank och juvelrånen var under all kritik, familjen borde tagits bort helt fullkomligt galen utan något som helst underhållningsvärde, Det blev skit istället. GTA 5 är dåligt gjort och sålde enbart för att det var GTA. Cyberpunk 2077 verkar vara betydligt roligare som spel.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

Agree to disagree then

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att folk kollar upp vad olika sajter säger om deras förhandstittar på spelet. Standarden verkar vara 5 timmar av gameplay, där man bland annat får välja bland 3 ursprung. Gissningsvis är det en inledande liten handlingspunkt med mindre spelyta, som Witcher 3 med White Orchard. Därefter kommer man nog åka till Night City och sätta igång med sitt liv som 'cyberpunk.'

Hittills har jag bara sett positiva eller rent av överväldigade åsikter, med små reservationer av vissa aspekter. Ska också sägas att någon påpekade hur det fanns en buggfaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Ska också sägas att någon påpekade hur det fanns en buggfaktor.

Och det var också därför spelet blev försenat som jag förstod det. Spelet är färdigt men det är ett stort komplext spel så det finns en del buggar och balansering att jämna ut.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Rekommenderar att folk kollar upp vad olika sajter säger om deras förhandstittar på spelet. Standarden verkar vara 5 timmar av gameplay, där man bland annat får välja bland 3 ursprung. Gissningsvis är det en inledande liten handlingspunkt med mindre spelyta, som Witcher 3 med White Orchard. Därefter kommer man nog åka till Night City och sätta igång med sitt liv som 'cyberpunk.'

Hittills har jag bara sett positiva eller rent av överväldigade åsikter, med små reservationer av vissa aspekter. Ska också sägas att någon påpekade hur det fanns en buggfaktor.

Jag litar inte på sådana där previews eller ens recensioner på Youtube längre. Allt är köpt nu för tiden eller så vill inte recensenterna uttala sig negativt om produkterna för att inte bli uteslutna från att få tillgång till spelen i förtid så man hinner med recensionen på lanseringsdagen. Finns undantag men de är få.

Det bästa är att se rena gameplay vidos själv och bilda sig egen uppfattning.

Personligen gillade jag GTA5 tex då jag visste exakt vad för typ av spel det var. Köpte det först när de införde vapen i 1:a person och tyckte det var ok känsla i dessa. Var kul att spela men jag förväntade mig mycket mer från Cyberpunk 2077 efter Witcher 3. Trodde spelet skulle vara mer riktat till äldre med tanke på vad de visat i början med trailers och sedan gameplay. Men ju mer gameplay man fått se så började man inse att det är ett spel för den yngre generationen. Vet inte om de ändrat inriktning eller vad som hänt egentligen. Gameplay är som GTA ju. Hatar verkligen hur biljakten var i den senaste gameplay videon och som det var i första gameplay trailer. (exakt samma löjliga fysik). Det är nästan patetiskt overkligt och känns som att t.o.m. GTA5 har bättre biljakter :D. Bilarna följer bestämd spår som i en rail shooter fast på dålig sätt. Dessa coola karaktärer som man får göra uppdrag med är också något för p12 och inte för lite äldre. Vapenhantering verkar så där. Känns också som att GTA5 kommer ha bättre vapenkänsla än detta spel. Gillar inte heller hur mycket skott som går åt speciellt för "minibossar". Handstrider ser också dåliga ut. Det verkar som det är två spel. En för vuxna och en för barn som de sedan slagit ihop för att sälja till så många som möjligt men tycker det bara förstör upplevelsen.

Undrar också hur konsolanpassningen har förenklat/förstört spelet eller de kör konsolport helt avskillt från pc spelet?

Sedan finns det så klart bra saker. Snygg och detaljerad spel. Sci-fi! En stor stad att utforska och massa lullull man kan utrusta sin karaktär med. Mycket valmöjligheter.

Jag ska köpa spelet men kommer ha låga förväntningar när det gäller gameplay och det negativa som man redan sett. Hoppas att spelet blir modd vänlig och folk kommer kunna fixa till en del iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Och det var också därför spelet blev försenat som jag förstod det. Spelet är färdigt men det är ett stort komplext spel så det finns en del buggar och balansering att jämna ut.

Det där tror jag inte ett öre på. Man jagar inte buggar i ett halvår efter att man blivit färdig med spelet. De har en avdelning för detta. Vad gör alla andra då? Nej det är bara dålig ursäkt de hittat på. Förmodligen så har de problem med konsolporten samt fått direktiv från Nvidia/Amd att vänta med spelet då lanseringen av grafikkorten är försenat. Sedan har vi också nya konsoler till jul och strategiskt så vill ju Sony och Microsoft också att Cyberpunk släpps nära konsollanseringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy:

lugn o fin :), de e ganska grundläggande att om en produkt är populär så gör den något bättre än konkurrenterna. Att det inte tiltalar alla är självklart. Hur många spel klarar av att hålla sig så populär under 7 år? Dessutom spel där story är/var huvudingrediensen?

Jag spelade igenom det när det kom, 5 år senare tänkte jag introducera det till min 11 åring och för att försäkra mig om nivån så satt jag med från början och det tog inte lång tid innan jag fick avbryta och konstatera att åldersgränsen är rimlig.

Vi får hoppas du finner något spel som passar dig bättre, om inte får man kanske konstatera att man börjar växa ifrån det där med spel, vissa gör ju det.

Kom ihåg när jag lekte doktor c.a 7 år gammal med en flicka som jag var kär i. Var välutvecklad för min ålder, stackars flicka blev rädd, men nyfiken och rörde vid den och då var det som om himlen öppnade sig för mig. Det är ju också en lek, vi var ju barn och nu när vi är vuxna har vi inte tröttnat på andra vuxna lekar. Tröttnat inte på dataspel heller.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

@ArtMan: anledningen till att jag kikar på olika förhandstittar från större publikationer (Gamespot, IGN, Eurogamer, etc.) är för att bilda mig en generell uppfattning av vad folk som faktiskt fått känna på spelet anser. Det har tagits upp förut, men stora spel visar sig helt enkelt inte väl under kortare snuttar eller trailers. Det som hjälper många andra gameplay trailers är ju att det väldigt ofta handlar om uppföljare, så kärnan är redan känd. Här är det istället helt nytt.

Jag håller med om att tonen i vissa scener jobbar väldigt hårt på att vara cool, och tror även det beror på vad som försiggått under inspelningar av röstskådisarna, för att inte tala om casting. Men gällande gameplay har vi ju bara sett en bråkdel, och även där har förhandstittarna lyft tankar på hur olika saker känns inledningsvis.

Sen får man kanske ha lite ödmjukhet i hur mycket eller lite man "tror på" saker gällande buggar. Är man inte spelutvecklare, eller har erfarenhet av hur det ser ut för ett massivt spel i den här klassen, vet man nog inte särskilt mycket om just hur många buggar som kommer dyka upp under utvecklingens gång.

Jag raddar upp några slumpmässiga namn så ser vi om folk blir påminda om buggar och saker som helt eller delvis påverkade spelupplevelsen: World of Warcraft, spelserien Elder Scrolls, spelserien Fallout, spelserien Witcher, XCOM 1 och 2, Fez, spelserien Counter-Strike, Baldur's Gate Enhanced Edition, och så vidare.

Vi kan se till dokumentärfilmen från spelet God of War 4, Raising Kratos. Det spelet försenades en månad, och där ger man till och med siffran över buggar som fanns kvar när den behövde vara buggfri: 2006 stycken. Vid ett annat tillfälle var det nära 3900st. Då tarvas det rätt mycket arbete från studion som helhet, och Sony Santa Monica var/är välfinansierad samt stor.

Det är många konspirationer utan belägg som florerar hos dig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Det där tror jag inte ett öre på. Man jagar inte buggar i ett halvår efter att man blivit färdig med spelet. De har en avdelning för detta. Vad gör alla andra då? Nej det är bara dålig ursäkt de hittat på. Förmodligen så har de problem med konsolporten samt fått direktiv från Nvidia/Amd att vänta med spelet då lanseringen av grafikkorten är försenat. Sedan har vi också nya konsoler till jul och strategiskt så vill ju Sony och Microsoft också att Cyberpunk släpps nära konsollanseringen.

Sågott som alla utvecklar projekt jag varit involverad i börjar regritionstesterna efter kodstop d.v.s när programmet/spelet är färdigt. Man går då igenom hela applikationen för att säkerställa att nya funktioner och nya buggrättningar fortfarande fungerar samt att modulerna skapar den helhet som man eftersträvar. Hur lång tid detta tar är många gånger extremt svårt att gissa sig till eftersom just här kan man hamna i lägen då man tvingas tänka om.

Troligen har de redan kört större delen av testerna men funnit delar som måste omarbetas, det skulle iallafall vara min gissning. om de beror på konsol eller inte spelar mindre roll.

De lär mycket riktigt ha en testavdeling med det betyder inte att utvecklarna sitter sysslolösa, de lär ha buggar att rätta, moduler att skriva om, tester att skriva m,m. Det är mycket möjligt att inte hela styrkan krävs, isåfall antar jag att de går till andra projekt eller vad som nu ligger i kö, kanske semester?

Om jag mins rätt så tryckte de även på ballancering och detta är oftast ett oändligt jobb. Att få perfekt balans är så gott som omöjligt, iallafall om vi pratar en komplex värld. Men man vill iallafall nå in viss acceptans och troligen har de inte riktigt nått dit än. Mycket av ballancering görs såklart på förhand men det är inte förrens produkten är så gott som färdig som man kan testa om man verkligen räknat rätt vilket sällan är fallet.

De samarbetar mycket riktigt nära med iallafall Microsoft XBOX men troligen även med andra hårdvaruleverantörer. Att påverkas av deras release är såklart inte omöjligt, det återstår att se. PS5 släppas December 2020, just nu är Cyberpunkt 2077 uppskjutet till November och man har lovat att erbjuda update för nextgen när de släpps på marknaden.

För mig är det bra nyheter oavsett, de får mer tid att slipa på spelet, förhoppningsvis får vi se ett spel som faktiskt går att spela igenom utan några problem. Jag har ingen brådska

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

@ArtMan: anledningen till att jag kikar på olika förhandstittar från större publikationer (Gamespot, IGN, Eurogamer, etc.) är för att bilda mig en generell uppfattning av vad folk som faktiskt fått känna på spelet anser. Det har tagits upp förut, men stora spel visar sig helt enkelt inte väl under kortare snuttar eller trailers. Det som hjälper många andra gameplay trailers är ju att det väldigt ofta handlar om uppföljare, så kärnan är redan känd. Här är det istället helt nytt.

Jag håller med om att tonen i vissa scener jobbar väldigt hårt på att vara cool, och tror även det beror på vad som försiggått under inspelningar av röstskådisarna, för att inte tala om casting. Men gällande gameplay har vi ju bara sett en bråkdel, och även där har förhandstittarna lyft tankar på hur olika saker känns inledningsvis.

Sen får man kanske ha lite ödmjukhet i hur mycket eller lite man "tror på" saker gällande buggar. Är man inte spelutvecklare, eller har erfarenhet av hur det ser ut för ett massivt spel i den här klassen, vet man nog inte särskilt mycket om just hur många buggar som kommer dyka upp under utvecklingens gång.

Jag raddar upp några slumpmässiga namn så ser vi om folk blir påminda om buggar och saker som helt eller delvis påverkade spelupplevelsen: World of Warcraft, spelserien Elder Scrolls, spelserien Fallout, spelserien Witcher, XCOM 1 och 2, Fez, spelserien Counter-Strike, Baldur's Gate Enhanced Edition, och så vidare.

Vi kan se till dokumentärfilmen från spelet God of War 4, Raising Kratos. Det spelet försenades en månad, och där ger man till och med siffran över buggar som fanns kvar när den behövde vara buggfri: 2006 stycken. Vid ett annat tillfälle var det nära 3900st. Då tarvas det rätt mycket arbete från studion som helhet, och Sony Santa Monica var/är välfinansierad samt stor.

Det är många konspirationer utan belägg som florerar hos dig nu.

Sunt förnuft säger mig att det finns mer bakom Cyberpunks förseningar än ren buggjakt. Det är helt enkelt unika omständigheter med laseringar av nya generationer av grafikkort och konsoler så nära inpå varandra. Tänk också på att CD Projekt Red är ett aktiebolag. Får man in stora summor pengar och dessutom tid för att jobba på spelet och finputsa det så klart att man tar det. Sedan vet vi också att företaget redan i september förra året letat efter mer folk för kvalitetsgranskning.

Skrivet av Jimmy:

Sågott som alla utvecklar projekt jag varit involverad i börjar regritionstesterna efter kodstop d.v.s när programmet/spelet är färdigt. Man går då igenom hela applikationen för att säkerställa att nya funktioner och nya buggrättningar fortfarande fungerar samt att modulerna skapar den helhet som man eftersträvar. Hur lång tid detta tar är många gånger extremt svårt att gissa sig till eftersom just här kan man hamna i lägen då man tvingas tänka om.

Troligen har de redan kört större delen av testerna men funnit delar som måste omarbetas, det skulle iallafall vara min gissning. om de beror på konsol eller inte spelar mindre roll.

De lär mycket riktigt ha en testavdeling med det betyder inte att utvecklarna sitter sysslolösa, de lär ha buggar att rätta, moduler att skriva om, tester att skriva m,m. Det är mycket möjligt att inte hela styrkan krävs, isåfall antar jag att de går till andra projekt eller vad som nu ligger i kö, kanske semester?

Om jag mins rätt så tryckte de även på ballancering och detta är oftast ett oändligt jobb. Att få perfekt balans är så gott som omöjligt, iallafall om vi pratar en komplex värld. Men man vill iallafall nå in viss acceptans och troligen har de inte riktigt nått dit än. Mycket av ballancering görs såklart på förhand men det är inte förrens produkten är så gott som färdig som man kan testa om man verkligen räknat rätt vilket sällan är fallet.

De samarbetar mycket riktigt nära med iallafall Microsoft XBOX men troligen även med andra hårdvaruleverantörer. Att påverkas av deras release är såklart inte omöjligt, det återstår att se. PS5 släppas December 2020, just nu är Cyberpunkt 2077 uppskjutet till November och man har lovat att erbjuda update för nextgen när de släpps på marknaden.

För mig är det bra nyheter oavsett, de får mer tid att slipa på spelet, förhoppningsvis får vi se ett spel som faktiskt går att spela igenom utan några problem. Jag har ingen brådska

Tycker också det är bra att de får mer tid på sig och optimerar, balanserar och bugg-städar inför släpet i november.