Äldre 'Sims-vänlig' spel-laptop

Permalänk
Medlem

Äldre 'Sims-vänlig' spel-laptop

Söker en laptop till min mamma som endast spelar ett spel, Sims 3. Fråga mig inte varför hon inte vill spela Sims 4.

Även om spelet har ett gäng år på nacken så har datorer med integrerade grafikkort testats och inte haft spelbar prestanda.

Så jag letar efter dig som har en äldre bärbar med *dedikerat* grafikkort som du vill bli av med.

Max 4000kr men beror helt på hårdvaran såklart.

Hämtas helst i Örebro-trakterna men går bra att skickas också.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@UnknownBum

Har en fin Lenovo Legion Y520

15,6" Full-HD IPS-skärm (1920x1080)
Intel Core i5-7300HQ 4 kärnor turbo upp till 3.5GHz
NVIDIA GeForce GTX1050 2 GB
256GB Samsung NVME SSD
8GB RAM
Webcam 720p
Intel Dual Band Wireless-AC
Blåtand 4.1
Gigabit LAN.

Utgångar
USB-C/DisplayPort
2 x USB 3.0
USB 2.0
HDMI
LAN

Batteritid Upp till 4 timmar
Batteriet är i bra skick. 88% av ursprungliga 100.

3900

https://ibb.co/8P0K4kM

Kan mötas upp halvvägs typ vid Ljusfallshammar.

Permalänk
Medlem

Har en vit Lenovo IdeaPad 330-15ICH / 15.6" / i5-8300H / 8GB / GTX 1050.

- Funkar bra för gaming men ser inte ut som ett rymdskepp för det.
- Den var bara använts som (oväntat bra) reserv i WoW och Fortnite när den stationära gav upp.
- Enbart använts som stationär dvs. med extern skärm och kbm, så det är inget särskilt slitage på inbyggda delar som batteri, skärm, tangentbord, trackpad.
- Har för tillfället ingen m2-disk installerad så antingen sätter jag in en åt dig, eller så kan du få prisavdrag och sedan själv välja hur mycket du vill sätta i.
- Det går också att installera en HDD/SSD om man har adapter som går för ca 100 kr på ebay.
- Finns i Stockholm och kan skickas.
- Kvitto finns.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Båda datorerna ser passande ut, ska höra med pappa om vad han föredrar. Antar att båda är inkl Windows?

@dwd: vad tänker du för pris inkl eller exkl SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Båda datorerna ser passande ut, ska höra med pappa om vad han föredrar. Antar att båda är inkl Windows?

Ja Windows 10 Home är inklunderat, datorn när nyligen återställd. Inget konto är bundet till Licensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Båda datorerna ser passande ut, ska höra med pappa om vad han föredrar. Antar att båda är inkl Windows?

@dwd94: vad tänker du för pris inkl eller exkl SSD?

Windows ingår oavsett med eller utan disk då jag har återställningsmedia till original-installationen.

Jag kan som den andra säljaren lägga mig på 4000 kr inkl. original m2-disk på 256 GB, fast här får du en renare design och ca 25% bättre cpu.

Originaldisken har flyttats över till min stationära så jag ger dig en ännu bättre deal exkl. disk då jag slipper tömma och montera ur den.

Exkl. disk så kan jag tänka mig att sälja för 3400 kr. Då kan du för den sparade pengen köpa en bättre 256 GB m2-disk än de som annars ingår i Lenovos datorer, men också välja mindre eller större disk om så önskas.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

@dwd's dator är nu köpt, tack för visat intresse!