Specifikationer för Geforce RTX 3070 och RTX 3070 Ti hittar ut på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Varför skulle de gå ner i pris på det nya kortet? 2080 super går ju på mellan 7 500 - 10 000. Oftast betydligt mer än 7 500 så varför tror du att nvidia skulle gå ned med 33-50% i pris på sitt nya kort? Så nä. Dröm vidare du.

Varför nästa 70 skulle vara billigare än dagens 80?
Behöver jag ens svara på det?

70 kommer inte kosta $699.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Varför nästa 70 skulle vara billigare än dagens 80?
Behöver jag ens svara på det?

70 kommer inte kosta $699.

RTX2080 var $699 när det släpptes men *praktiskt* sett var det dyrare förstås. Så jepp om det presterar ~20% mer än ett RTX2080 (samma core count + ny gen cores + mhz boost) så är det högst sannolikt att det kommer kosta liknande. Nvidia kan lätt bumpa upp priserna pga av noll konkurens från AMD i high end. Ja dom kommer komma ut med nya kort - ja dom kanske rent av imponerar och presterar bättre än Nvidia! Men då blir det *nästa* generation som påverkas. Inte så mycket denna. Dom kommer förmodligen helt fylla lägre segment med 3060 ti/super 3050 ti/super, 3040 ti/super och en hel hög med mysko kort som ingen egentligen vill ha men som folk köper för att dom är "billiga".

Kan möjligtvis tänka mig $649 för RTX3070 bara så dom kan säga "kolla vi har sänkt priserna jämfört med motsvarande prestanda förra generation!". Är det $599 eller ännu lägre $499 skulle jag bli väldigt förvånad och imponerad över deras nyfunna välgörenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

RTX2080 var $699 när det släpptes men *praktiskt* sett var det dyrare förstås. Så jepp om det presterar ~20% mer än ett RTX2080 (samma core count + ny gen cores + mhz boost) så är det högst sannolikt att det kommer kosta liknande. Nvidia kan lätt bumpa upp priserna pga av noll konkurens från AMD i high end. Ja dom kommer komma ut med nya kort - ja dom kanske rent av imponerar och presterar bättre än Nvidia! Men då blir det *nästa* generation som påverkas. Inte så mycket denna. Dom kommer förmodligen helt fylla lägre segment med 3060 ti/super 3050 ti/super, 3040 ti/super och en hel hög med mysko kort som ingen egentligen vill ha men som folk köper för att dom är "billiga".

Kan möjligtvis tänka mig $649 för RTX3070 bara så dom kan säga "kolla vi har sänkt priserna jämfört med motsvarande prestanda förra generation!". Är det $599 eller ännu lägre $499 skulle jag bli väldigt förvånad och imponerad över deras nyfunna välgörenhet.

Du missar att 2080S kommer ersättas av 3080, inte av 3070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tror vi på att denna generation kommer ha HDMI 2.1 spec ?

Hoppas verkligen det! Det är dags för 4k @ 120 Hz för TV-apparater.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Kan man våga hoppas på att 3070 går under 6500? Någon som har spekulationer om när kortet släpps innan black friday åtminstone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Kan man våga hoppas på att 3070 går under 6500?

Det kan man. Men det beror som sagt på om det får samma riktpris som dagens 2070Super ($499 MSRP i US och 5995 SEK på Nvidia Store)

Release September, ge och ta nån månad, kanske.