råd inför köp av 1-2 27" extraskärmar till laptop

Permalänk
Bildexpert 📺

@CDan: Som skrivet. Skärmen har låg latens vilket påverkar spel positivt. Men alla skärmar idag avsedda för spel har låg latens. Och det har minimal betydelse i övrigt.

Permalänk
Medlem

@Alling: Tack för svaret!

I den jämförelse du skickade en av olikheterna var just det "låg inmatningsfördröjning"! Vad detta refererade till visste jag inte (med tanke på att det var inga siffror) därav frågan! Som att skriva "perfekt bild"!

Visa signatur

CDan

Permalänk
Medlem

@CDan: Fast du betalar egentligen för finesser du inte har någon nytta av om du inte spelar?

Som Laxpudding är inne på så skulle jag köpa skärmar med IPS-paneler främst pga. Betraktningsvinkeln. 2*27" blir ganska brett. Jag hade gärna haft 120+Hz men jag spelar ju också utöver att arbeta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

@CDan: Fast du betalar egentligen för finesser du inte har någon nytta av om du inte spelar?

Det inser jag men en bättre skärm har bättre bild oxå. Samtidigt som skärmens prestandan återspeglas i högre kvalité och längre hållbarhet.

Skrivet av evirob:

Som Laxpudding är inne på så skulle jag köpa skärmar med IPS-paneler främst pga. Betraktningsvinkeln. 2*27" blir ganska brett. Jag hade gärna haft 120+Hz men jag spelar ju också utöver att arbeta.

Japp, IPS paneler det blir. Läste du nåt annat, var det skrivet hastigt eller insåg jag inte att det var annat än IPS.

Högre frekvens tycker jag att på nåt eller annat sätt kommer till godo även om man inte spelar. Åt andra hållet köper jag skärmar så sällan att det är värt att lägga lite extra.

Visa signatur

CDan