Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag tycker att lättmjölk är bäst. Redan mellanmjölk börjar bli gräddaktig i smaken, och "fullmjölk" är som att dricka grädde. Bläch!

När det gäller energiinehållet är det ju bra att tänka på att en stor andel av energin kommer från protein, särskilt i lättmjölken, där runt 40 procent är protein, räknat i energi.

Skrivet av cyklonen:

Jag är bara glad om jag slipper det äckliga fettet. Vill jag ha fett kan jag dricka grädde, men det smakar så kväljande att jag aldrig skulle komma på tanken. Grädde gör sig bara i vispad form.

Nu är ju alla berättigade till både sin egen åsikt och sin egen smak, men om du tycker att dricka ~3% standardmjölk är som att dricka ~40% grädde så har du nog hyperkänsliga slemhinnor i munnen (eller så överdriver du helt enkelt för dramatisk effekt.)

Eller så har du aldrig druckit ~40% grädde rakt upp och ner.

Jag känner ganska många som föredrar 1,5% "mellanmjölk" över 3% standardmjölk, (dock ingen som faktiskt föredrar smaken av 0,1% minimjölk, oftast inbillar sig vederbörande bara att man kan gå ner i vikt av att byta 1,5% mot 0,1%) pga. diverse orsaker, men att dom får kväljningar av standardmjölk var nytt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nu är ju alla berättigade till både sin egen åsikt och sin egen smak, men om du tycker att dricka ~3% standardmjölk är som att dricka ~40% grädde så har du nog hyperkänsliga slemhinnor i munnen (eller så överdriver du helt enkelt för dramatisk effekt.)

Eller så har du aldrig druckit ~40% grädde rakt upp och ner.

Jag känner ganska många som föredrar 1,5% "mellanmjölk" över 3% standardmjölk, (dock ingen som faktiskt föredrar smaken av 0,1% minimjölk, oftast inbillar sig vederbörande bara att man kan gå ner i vikt av att byta 1,5% mot 0,1%) pga. diverse orsaker, men att dom får kväljningar av standardmjölk var nytt.

Nja, jag får kväljningar av grädde. Men redan mellanmjölk smakar åt gräddhållet, så till den grad att jag tycker det är äckligt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S