Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av cyklonen:

Jag tycker att lättmjölk är bäst. Redan mellanmjölk börjar bli gräddaktig i smaken, och "fullmjölk" är som att dricka grädde. Bläch!

När det gäller energiinehållet är det ju bra att tänka på att en stor andel av energin kommer från protein, särskilt i lättmjölken, där runt 40 procent är protein, räknat i energi.

Skrivet av cyklonen:

Jag är bara glad om jag slipper det äckliga fettet. Vill jag ha fett kan jag dricka grädde, men det smakar så kväljande att jag aldrig skulle komma på tanken. Grädde gör sig bara i vispad form.

Nu är ju alla berättigade till både sin egen åsikt och sin egen smak, men om du tycker att dricka ~3% standardmjölk är som att dricka ~40% grädde så har du nog hyperkänsliga slemhinnor i munnen (eller så överdriver du helt enkelt för dramatisk effekt.)

Eller så har du aldrig druckit ~40% grädde rakt upp och ner.

Jag känner ganska många som föredrar 1,5% "mellanmjölk" över 3% standardmjölk, (dock ingen som faktiskt föredrar smaken av 0,1% minimjölk, oftast inbillar sig vederbörande bara att man kan gå ner i vikt av att byta 1,5% mot 0,1%) pga. diverse orsaker, men att dom får kväljningar av standardmjölk var nytt.

CPU: i7-8700k @ 5 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Palit RTX 2080 Ti GamingPro OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 6st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av MinscS2:

Nu är ju alla berättigade till både sin egen åsikt och sin egen smak, men om du tycker att dricka ~3% standardmjölk är som att dricka ~40% grädde så har du nog hyperkänsliga slemhinnor i munnen (eller så överdriver du helt enkelt för dramatisk effekt.)

Eller så har du aldrig druckit ~40% grädde rakt upp och ner.

Jag känner ganska många som föredrar 1,5% "mellanmjölk" över 3% standardmjölk, (dock ingen som faktiskt föredrar smaken av 0,1% minimjölk, oftast inbillar sig vederbörande bara att man kan gå ner i vikt av att byta 1,5% mot 0,1%) pga. diverse orsaker, men att dom får kväljningar av standardmjölk var nytt.

Nja, jag får kväljningar av grädde. Men redan mellanmjölk smakar åt gräddhållet, så till den grad att jag tycker det är äckligt.

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: Corsair iCue H150i RGB PRO XT | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S