Frågor om Dell PowerEdge R720

Permalänk
Medlem

Frågor om Dell PowerEdge R720

Hej

Funderar att köpa en Dell PowerEdge R720. och då vill jag ställa lite frågor innan jag genomför köpet.
- den har 2 SFP+ (10GB), undrar om jag köper unifi dac kablar, skulle den fungerar med unifi 10 GB switch?
- den har 2 nätaggregat, måste man koppla båda två eller räcker med en?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

- den har 2 SFP+ (10GB), undrar om jag köper unifi dac kablar, skulle den fungerar med unifi 10 GB switch?

Japp. Förmodligen.

Skrivet av njanja:

- den har 2 nätaggregat, måste man koppla båda två eller räcker med en?

Det räcker med en. 2 är för redundans om ett nätagg slutar fungera.

Permalänk
Medlem

@kallabaz: Hej,

OK, nu vet jag, och tack för svaret.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Funderar att köpa en Dell PowerEdge R720. och då vill jag ställa lite frågor innan jag genomför köpet.
- den har 2 SFP+ (10GB), undrar om jag köper unifi dac kablar, skulle den fungerar med unifi 10 GB switch?
- den har 2 nätaggregat, måste man koppla båda två eller räcker med en?

mvh
Njanja

Vad räknar du på för strömförbrukning på en sådan server? Är själv köpsugen men behöver bilda mig en uppfattning vad den kommer kosta i drift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malxos:

Vad räknar du på för strömförbrukning på en sådan server? Är själv köpsugen men behöver bilda mig en uppfattning vad den kommer kosta i drift.

Jag kikade på en R720 med 2xE5-2630, 128 GB RAM, 4xSSD samt 2xPSU. Den drar 140 W just nu enligt iDRAC, kikar jag på grafer för senate veckan har det pendlat mellan 132-142 W. Den används för att köra 4 VMs på, snittlast skulle jag säga är kanske cirka 20%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malxos:

Vad räknar du på för strömförbrukning på en sådan server? Är själv köpsugen men behöver bilda mig en uppfattning vad den kommer kosta i drift.

Hej
Vet inte hur mycket dom drar, men enligt dells tag nummer, jag har den här processor:
Intel Xeon E5-2650v2 2.6GHz, 20M Cache, 8.0GT/s QPI, Turbo, HT, 8C, 95W, Max Mem 1866MHz,2nd Proc.
Den drar 20W mer än min server tidigare. Jag har inte diskar i den, kör allt via ISCI på min FreeNAS.
Har två nätaggregat i den på 750W. Jag kör bara med en.

P.S. Fick server för en vecka sedan.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Tack för svar!