Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trackmaster:

Gjorde en returanmälan (onsdag morgon) på Lego Starwars Stormtrooper eftersom färgen inte stämmer överens med bilden. Bitarna är tyvärr inte vita. Mer bech/ljusbrunt i sig. Något som jag inte vill ha, då Stormtrooper är kritvit.
Men jag har inte fått något svar trots att jag gjorde en returanmälan i onsdags. Vet att det har varit röd dag samt är helg, men brukar det ta över 24h för att få svar?

Hej! Som användare "Troberg" redan skrev så kan det tyvärr dröja pga rådande omständigheter.
Kundservice försöker alltid svara inom 24 timmar men då jag som sitter här inte har insyn i deras dagliga verksamhet så vet jag inte vad för manfall de kan ha eller om det är något annat som spökar. Vi gör alltid vårt bästa för att ge er svar så snabbt som det bara går Det ligger i vårt intresse också att ni ska få hjälp.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kan du inte dra ett ordernummer eller ärendenummer i PM så kan jag fråga vad som händer och sker?

// Staffan

...as a matter of fact, ringde er i morse och fick prata med ngn som tydligen hade koll och vips verkar problemet vara löst. Antingen behöver ni internutbilda de andra jag pratat med eller så har ngt annat skett.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Danne74:

...as a matter of fact, ringde er i morse och fick prata med ngn som tydligen hade koll och vips verkar problemet vara löst. Antingen behöver ni internutbilda de andra jag pratat med eller så har ngt annat skett.

Skönt att det löste sig

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tycker ni borde verkligen kunna lägga till ett mörkt tema, så som ni har på gaming kategorin. Mycket mer snällt mot ögonen när man handlar på nätterna. Detta kanske redan finns nånstans gömt för oss medlemmar, isåfall har jag inte sett den funktionen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FireFlower:

Tycker ni borde verkligen kunna lägga till ett mörkt tema, så som ni har på gaming kategorin. Mycket mer snällt mot ögonen när man handlar på nätterna. Detta kanske redan finns nånstans gömt för oss medlemmar, isåfall har jag inte sett den funktionen.

Har funnits i tankarna men det verkar vara ett rätt bra med arbetstimmar en behöver kasta på det och vi har lite annat som behöver prioriteras ^^ Men ja, jag är en stark anhängare av mörka teman!

//Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har ni högt tryck på supporten just nu?

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Skrivet av manturr:

Har ni högt tryck på supporten just nu?

Många på semester kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappachino:

Många på semester kanske..

Inte bara på supporten känns det som. Gjorde en beställning för över två veckor sedan. Då fanns den i lager hos leverantören. Kollade för en vecka sedan då inget hänt. Då visades den fortfarande i lager hos leverantören.Nu har det gått en vecka till utan att något hänt.

Permalänk
Medlem

@Naki: Vilken leverantör är det?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

@Naki: Vilken leverantör är det?

Vet inte, tillbehör till Xbox. " Hos vår leverantör Fler än 50 st " Så den borde komma in någon gång.

Permalänk
Inaktiv

Hej,
Beställde en order i förrgår och igår plockades den och skickades enligt er kl 15:07. Men enligt postnord är inget skickat.
Väldigt tråkigt när er kundservice sa att er ”cut-off” dvs när postbilen kommer var kl 16. Samt att ”plocken” var klar av sakerna kl 09 på morgonen vilket borde ha inneburit att sakerna skulle ha hunnit med postbilen.

Sen blir jag fundersam med över hur denna order får plats i ett kolli (paket)? Massa delar + chassi + 27” skärm.

Permalänk

Hej, köpte en One plus 8 PRO för 11k när den kom ut. Var en av de första att få den. Sjukt bra telefon men efter ett tag märkte jag att wifit hade problem. Kopplade upp och la sen ner. Kollade med One plus och detta var ett känt fel som många som fick de första enheterna hade. Har gjort allt One plus sagt att jag ska göra men inget fixade problemet. Sedan var jag var tvungen att lämna in den till service. Enligt butiken skulle servicen ta 1-3 veckor. Nu har det gått 4+ veckor och fortfarande inget... Har mailat flera gånger senaste 2 veckorna men ingen kan ge något besked. Mailade i fredags och fick svar att de skulle kolla med verkstaden ... Ingen återkoppling. Jag har köpt en telefon för mycket pengar och en standard funktion är ej funktionell vilket är känt hos One Plus. Förstår att det är coronatider och självklart är jag förstående med det. Men ni måste också då vara tillmötesgående när det kommer till just "kända" funktionsfel.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av s-norsmark:

Hej, köpte en One plus 8 PRO för 11k när den kom ut. Var en av de första att få den. Sjukt bra telefon men efter ett tag märkte jag att wifit hade problem. Kopplade upp och la sen ner. Kollade med One plus och detta var ett känt fel som många som fick de första enheterna hade. Har gjort allt One plus sagt att jag ska göra men inget fixade problemet. Sedan var jag var tvungen att lämna in den till service. Enligt butiken skulle servicen ta 1-3 veckor. Nu har det gått 4+ veckor och fortfarande inget... Har mailat flera gånger senaste 2 veckorna men ingen kan ge något besked. Mailade i fredags och fick svar att de skulle kolla med verkstaden ... Ingen återkoppling. Jag har köpt en telefon för mycket pengar och en standard funktion är ej funktionell vilket är känt hos One Plus. Förstår att det är coronatider och självklart är jag förstående med det. Men ni måste också då vara tillmötesgående när det kommer till just "kända" funktionsfel.

Hej! Ledsen för supersent svar. Har varit semester för mig som sitter här.
Svintråkigt att det tagit så lång tid. När vi väl skickat iväg dem på service så är det mesta i verkstadens händer, det vi kan erbjuda när det dröjer är en lånetelefon för att du inte ska behöva gå utan. Att du inte får någon återkoppling är inte alls roligt att höra, speciellt när vi sagt att vi ska höra av oss. Nu kan ju det bero på att vi faktiskt inte fick något svar från verkstaden. Det skulle inte vara första gången såna svar uteblir eller dröjer smärtgräns-länge.

Hoppas det har löst sig för dig nu!

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon300311:

Hej,
Beställde en order i förrgår och igår plockades den och skickades enligt er kl 15:07. Men enligt postnord är inget skickat.
Väldigt tråkigt när er kundservice sa att er ”cut-off” dvs när postbilen kommer var kl 16. Samt att ”plocken” var klar av sakerna kl 09 på morgonen vilket borde ha inneburit att sakerna skulle ha hunnit med postbilen.

Sen blir jag fundersam med över hur denna order får plats i ett kolli (paket)? Massa delar + chassi + 27” skärm.

https://i.imgur.com/cSI56Mz.jpg

https://i.imgur.com/RG2Cs0D.jpg

Tjaba tjena! Det här är ju egentligen bäst att du tar med vår kundservice
Jag kan inte svara mer utförligare eller ge ett bättre svar än dem.
Speciellt inte utan ett ordernummer.

Ledsen för sent svar. Semester kom i vägen.

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Tjaba tjena! Det här är ju egentligen bäst att du tar med vår kundservice
Jag kan inte svara mer utförligare eller ge ett bättre svar än dem.
Speciellt inte utan ett ordernummer.

Ledsen för sent svar. Semester kom i vägen.

/// Staffan

Lugnt, PostNord som strulade. De va flertal kollin.

Permalänk

Någon som kommer in på deras hemsida? Både firefox och ms edge skjuter minnet i höjden och webbläsaren kraschar

Permalänk
Skrivet av ErikssonJocke:

Någon som kommer in på deras hemsida? Både firefox och ms edge skjuter minnet i höjden och webbläsaren kraschar

Använder Chrome, jag kommer genast in på en ögonblicksbild av sidan men där ingenting är klickbart, och ingenting mer laddas. Sedan kommer en felkod: SBOX_FATAL_MEMORY_EXCEEDED

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Använder Chrome, jag kommer genast in på en ögonblicksbild av sidan men där ingenting är klickbart, och ingenting mer laddas. Sedan kommer en felkod: SBOX_FATAL_MEMORY_EXCEEDED

Tack. Jo precis samma här. Då är jag inte ensam! Deras FB chatt är obemannad så får inge svar där

Permalänk
Medlem

Inga problem här med FireFox eller Edge i windows.
Ska bota om och testa i linux mint....

Permalänk

Oklart vad felet var, men nu fungerar det igen

Permalänk
Webhallen

Blev lite struligt där ett tag på fredagen Ledsen för det!

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Kul att ni kategoriskt ignorerar mina frågor angående orderstatus, har varit en trogen kund sedan starten (trots billigare alternativ) och jobbar själv i en kundtjänst/supportroll så är det så här ni vill bemöta kunder så kan jag ta mina inköp någon annanstans i fortsättningen (inte för att ni bryr er men ändock).

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fototoken:

Kul att ni kategoriskt ignorerar mina frågor angående orderstatus, har varit en trogen kund sedan starten (trots billigare alternativ) och jobbar själv i en kundtjänst/supportroll så är det så här ni vill bemöta kunder så kan jag ta mina inköp någon annanstans i fortsättningen (inte för att ni bryr er men ändock).

https://www.excaltech.com/wp-content/uploads/Ticked-off-customer-1.jpg

Tjaba! Ledsen om jag missat någon fråga
Det är absolut inte min mening. Vad kan jag hjälpa dig med?

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer man få någon bekräftelse på sin förhandsbeställning av PS5 för att se om man får den vid release eller senare?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tjaba! Ledsen om jag missat någon fråga
Det är absolut inte min mening. Vad kan jag hjälpa dig med?

Ingen fråga här i forumet utan direkt till er kundtjänst via er hemsida.
Det tog 11 dagar innan jag fick ett knapphändigt svar (som var "godag yxskaft") vilket är helt sanslöst dåligt från en så stor aktör på marknaden som ni är. Blev till att knalla iväg till en annan firma och handla rakt över disk.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Francesc:

Kommer man få någon bekräftelse på sin förhandsbeställning av PS5 för att se om man får den vid release eller senare?

Hej! Information om konsolreleaserna kommer till alla som bokat

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fototoken:

Ingen fråga här i forumet utan direkt till er kundtjänst via er hemsida.
Det tog 11 dagar innan jag fick ett knapphändigt svar (som var "godag yxskaft") vilket är helt sanslöst dåligt från en så stor aktör på marknaden som ni är. Blev till att knalla iväg till en annan firma och handla rakt över disk.

Tjaba! Låter som att vi får dela ut snickers på kontoret. Det är ju inte trevligt att du känner att du fått ett dåligt bemötande.
Ber vi så klart om ursäkt för. Tar med mig kritiken tillbaka.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kanske är mig det är fel på, lade en beställning på en Nvidia Shield Pro igår vid 11:57 med Budbee hemleverans mellan 17-22 samma kväll.

När klockan närmade sig 19-tiden på kvällen så hade ingenting hänt med ordern, den stod bara som order mottagen och jag kände redan där och då att denna beställning kommer inte komma så jag valde då att avboka den, tänkte att då kanske jag ska ta och lägga en ny beställning och hämta i närmaste butik istället för att vara säker på att jag verkligen får tag i en.

Men nu på morgonen så hade man höjt priset, klart det känns snopet och spec när prisjakt listar den till reapriset hos webhallen. Finns ju hos Elgiganten men de får inte en till spänn av mig så länge jag lever.

Gnälligt inlägg, jag vet. Sorry för det men känns bara snopet när ens order hamnar mellan två stolar så att säga. Aja, trevlig helg!

EDIT: Inet slängde upp samma produkt idag för samma peng, lade såklart en order och den packades inom 20 min från att jag lade beställningen. Får även en pingvinstång på köpet? Det är service det.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag om jag vill ställa mig i kö för ett RTX 3080 hos webhallen? Det går bara att välja "Meddela mig". Jag vill ju ha en plats i kön.

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Information om konsolreleaserna kommer till alla som bokat

// Staffan

När kommer denna information? Inet har redan meddelat sina kunder om man är med i första leveransen eller inte på PS5. Ni kanske också har fått information om antal enheter ni får in då?