Permalänk

Köpa ny iPhone

Hej!

Bakgrund:

Spräckte nyss min iPhone 8 Plus och är sugen på att köpa ny iPhone. Valet står mellan iPhone 11, iPhone 11 PRO och iPhone 11 PRO Max: vilken mobil tycker ni jag ska skaffa? Gör så mycket med mobilen: streamar film, kollar mail, skriver på forum, surfar, lyssnar på musik, poddar, arbetar etc.

Vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd

Iphone 11 Pro Max är det nog som du behöver!

Permalänk
Medlem

Är det bara en spricka eller är den helt kass?
Apple brukar släppa de nya i september/oktober så det är dåligt tillfälle att köpa iphone.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

11 pro max, du verkar ju använda din telefon mycket, då är det skönt med större skärm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Är det bara en spricka eller är den helt kass?
Apple brukar släppa de nya i september/oktober så det är dåligt tillfälle att köpa iphone.

Hel baksidan och framsidan är spräckt samt en tredjedel av skärmen fungerar inte (touchen - övre skärmen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hel baksidan och framsidan är spräckt samt en tredjedel av skärmen fungerar inte (touchen - övre skärmen)

Otur :/

Personligen hade jag hellre kört med någon gammal telefon tills de nya kommer än att köpa en nu, men annars är 11 Pro Max en grym telefon såklart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hade också försökt vänta. Annars någon av Pro-modellerna. Personligen hade jag valt icke-max, då jag tycker telefonerna är stora nog som de är (peppar, peppar att ryktena stämmer och vi får en mindre formfaktor till 12:an), men jag gör inte så mycket med telefonen heller.

Sett till ren prestanda är 11:an mest prisvärd dock. Men tråkig skärm och aluminiumet som chassit är byggt av är rätt mjuk (lätt att det skadas vid fall). Avsaknaden av oled skaver också litegrann, plus att den är större i de externa måtten än Pro, trots att den inte har större skärm.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hade XS Max tidigare - numer 11 Pro. Jag uppskattar den mindre formfaktorn, som ändå inte bör anses som "mindre" då det fortfarande är 5.8".

Mest "bang for the buck" bland de tre måste nog vara iPhone 11:an - men då får du en LCD skärm och en något sämre byggkvalité, dock fortfarande ett stabilt bygge, såklart.

Smartast är väl att vänta till höstens lansering, men om ryktena stämmer om att det är förseningar pga. Covid-19 så kan det ju dröja till november innan leveranserna börjar rulla in.