Inspelningsbar HD till smart TV

Permalänk
Medlem

Inspelningsbar HD till smart TV

Hej!

Jag har precis köpt en Hitachi 43hl8000 smart-TV, och jag skulle vilja veta vilken extern hårddisk jag kan köpa för att spela in tv program via TVn's USB-port.

Jag har hört att det måste vara en hårddisk med fyra partitioner för att det skall fungera, och att man inte bör använda en hårddisk med större kapacitet än 2 terabyte, men jag skulle vilja ha en hårddisk med större kapacitet än 2 terabyte.

Det finns en speciell hårddisk som heter WD My Passport AV-TV, som är tillverkad speciellt för att spela in tv på, men den finns inte med högre lagringsutrymme än 2 terabyte.

Jag vet att disken blir formaterad för TVn, och blir låst till den så att det inte går att spela upp programmen på datorn eller andra tv apparater.

Jag är bara orolig att det kanske inte går att spela in TV via TVn själv på en vanlig hårddisk.

Det finns ju möjlighet att spela upp video på min nya TV från en vanlig hårddisk, men det jag vill är att även kunna spela IN via TVn.

Finns det någon annan inspelningsbar hårddisk än WD My Passport AV-TV som har högre antal terabyte?

Jag har även läst mig till att en hårddisk behöver extern ström från ett uttag för att inte dra ström från TVn.

Sedan undrar jag även om det finns något sätt att spela in Tv program via någon Bluray med stöd för att bränna skivor, så att man inte mister alla sina inspelade program när man väl byter till ny tv senare.

Vilken utrustning skulle ni tipsa om?
Jag är rätt ny på detta, så jag kommer troligtvis inte att förstå förkortningar och därför kommer jag nog att fråga ytterligare saker.

Mvh Elin

Permalänk
Medlem

Du ska kunna köra med vilken usb hårddisk du vill, jag bara tog en gammal till min LG CX.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Rekordmedlem

Om tvn inte kan hantera gpt partitioner så går det inte att partitionera över ca 2 Tbyte men disken i sig kan vara större men resten av utrymmet kan då antagligen inte utnyttjas,
Känner inte till vilka krav Hitachi har men i princip vilken disk som helst kommer att fungera förutsatt att den har egen nätdel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Enda vettiga sättet att spela in TV om du ska behålla inspelningarna är med TV-kort.

Vill du spela in TV så visst, kör hårddisk till TVn men då får du låta bli att spara på allt i evigheter. Köpa favoriterna på DVD/BD blir ett alternativ då.

Någon speciell hårddisk behöver du knappast, kopplingen till WDs produkt verkar du själv hittat på.

Finns inte någon inspelningsbar Blu-ray du kan köpa i dagsläget, det är inte en produktkategori som överlevt och de som fanns hade massor begränsningar på inspelningarna.

Tittar du på TV via antenn, parabol eller kabel-tv?

Permalänk
Medlem

>Petter K

Jag vet inte om man får posta länkar till produkter här, men detta står om WDs AV-TV på WDs hemsida:

"Produktinformation
Titta på dina favoritprogram när du vill. Anslut denna AV-optimerade disk till din inspelningsbara TV för timmar med högkvalitetsinspelning och smidig uppspelning av program, sportevenemang och mer.

Njut av flera timmars underhållning på begäran
Lägg ögonblickligen till hundratals timmars lagring på dn TV. Med upp till 2 TB lagring kan du spela in TV-program, sportevenemang, mer direkt från din TV till My Book AV-TV-disken för uppspelning när som helst.

AV-optimerad för förbättrad Prestanda
My Book AV-TV är byggd med en AV-optimerad disk med ATA-7 AV-standard som erbjuder snabbare återhämtningstid och kontinuerlig streaming för smidig video- och ljudprestanda.

USB 3.0-kompatibilitet för inspelning och uppspelning i multistream-format
Supersnabb USB 3.0 möjliggör flerfaldig HD-streaming för samtidig inspelning och uppspelning vid anslutning till en TV med dubbla tuners. Spela in din favoritkomedi medan du tittar på den stora matchen och missa aldrig ett ögonblick.

Släpp loss potentialen i din inspelningsbara TV
Med en My Book AV-TV ansluten till din inspelningsbara TV kan du spela in program, pausa dem, använda snabbspolning framåt och bakåt. Din underhållning sker på dina regler, med ditt schema."

I nuläget har jag marksänd digital tv från Comhem.

Och till er som har svarat, tusen tack för alla svar! Jag uppskattar verkligen er hjälp!

Permalänk
Medlem

Går bra att posta länkar @Khentesh.

Produktsidan för disken har ju dock ingenting med din TV att göra.

Den enda inspelningsbara blu-rayspelaren med stöd för kabel-tv (DVB-C) är Panasonic DMR-UBC70EG som kostar 7300 kr, som du kan köpa ny i Sverige. Den finns för ca 4500 kr om man köper från annat EU-land. Det är inte värt pengarna med alla begränsningar som ändå finns, även fast den (undantag finns) kan spara ner inspelningar på blu-rayskivor.

Skulle snarare rekommendera en separat mottagare ifall du vill spela in mycket, t.ex. en Dreambox eller Vu+-mottagare plus lagring (hårddisk). Att få dessa att fungera som man vill kan vara överkurs däremot.

Gör TVn det du vill så är det bara att köra med denna och en USB-hårddisk eller USB-minne. Det är något bara du själv kommer kunna svara på, då få här i forumet kommer ha samma modell.

Permalänk

Kanske nån som nämnt innan, men tro inte du kan ta din hårddisk och kolla inspelningarna på något annat än just tvn.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket för hjälpen allihopa!
Så om jag har förstått det rätt fungerar det med en helt vanlig extern hårddisk som har egen strömförsörjning?
Ursäkta att jag är lite långsam, jag är ny på detta med smart tv.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khentesh:

Tack så jättemycket för hjälpen allihopa!
Så om jag har förstått det rätt fungerar det med en helt vanlig extern hårddisk som har egen strömförsörjning?
Ursäkta att jag är lite långsam, jag är ny på detta med smart tv.

Ja det ska det göra.
Tänk på att de flesta tvar kommer att radera allt på disken och kryptera den och låsa den mot tvn så disken bör vara tom och om du vill använda den till nått annat än tvn lär du behöva tömma den helt igen och partitionera och formatera om den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Khentesh:

Tack så jättemycket för hjälpen allihopa!
Så om jag har förstått det rätt fungerar det med en helt vanlig extern hårddisk som har egen strömförsörjning?
Ursäkta att jag är lite långsam, jag är ny på detta med smart tv.

"egen" strömförsörjning? en liten extern 2.5" tar strömmen via usbn på tv´n ingen extra sladd.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Skulle det fungera med en NAS?
Skulle det göra att man kan spara programmen även om man byter ut sin tv?

Permalänk
Medlem

Nej, inspelningarna krypteras så att bara din TV kan spela upp de. Ditt första inlägg antydde att du förstod den biten att inspelningarna blir låsta till TVn.

Tipset är att titta på separata mottagare om man ska spela in mycket och behöver ha inspelningar tillgängligt under längre tid, men för att få de fungera som man vill behöver man ofta installera modifierad programvara. Är därför inget jag skulle rekommendera, utan köp istället favoriterna på DVD/Blu-ray om det är serier och filmer som ska spelas in. Mottagare med disk kostar 3000-4000 kr ungefär.

Är det betalkanaler som ska spelas in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nej, inspelningarna krypteras så att bara din TV kan spela upp de. Ditt första inlägg antydde att du förstod den biten att inspelningarna blir låsta till TVn.

Tipset är att titta på separata mottagare om man ska spela in mycket och behöver ha inspelningar tillgängligt under längre tid, men för att få de fungera som man vill behöver man ofta installera modifierad programvara. Är därför inget jag skulle rekommendera, utan köp istället favoriterna på DVD/Blu-ray om det är serier och filmer som ska spelas in. Mottagare med disk kostar 3000-4000 kr ungefär.

Är det betalkanaler som ska spelas in?

Nej, det är "gratiskanaler" från Comhem.
Det är så att min man och jag älskar dokumentärer, så vi ville spela in dem för att spara dem, ungefär som man sparade på videokasetter.
Jag börjar förstå varför industrin ville få bort videoband.
Det känns som att man som konsument av media blir mindre och mindre fri att spela in för privat bruk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khentesh:

Nej, det är "gratiskanaler" från Comhem.
Det är så att min man och jag älskar dokumentärer, så vi ville spela in dem för att spara dem, ungefär som man sparade på videokasetter.
Jag börjar förstå varför industrin ville få bort videoband.
Det känns som att man som konsument av media blir mindre och mindre fri att spela in för privat bruk.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s447899674&o=produ...

Alltså spela in på datorn. Finns ingen begränsning i att spela in okrypterade kanaler. Vill du bränna programmen till blu-rays (för uppspelning i blu-rayspelare) så krävs extra programvara.

Permalänk
Medlem

Hej igen, Petter K, och tusen tack för att du har sådant tålamod med mig och mina frågor.

Du skickade en länk till produkter som man kan koppla till datorn så man kan spela in tv för privat bruk.
Jag bor i en förening som har Comhem, och de kommer att digitalisera alla sina kanaler den 8 september i år.
Innebär detta att jag fortfarande kommer kunna spela in tv om jag skaffar ett sådant dongel som du tipsade mig om, även efter digitaliseringen, dvs när alla analoga kanaler inklusive radio som går via tv-uttaget utgår?

Det är så mycket nytt jag försöker stoppa in i huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khentesh:

Hej igen, Petter K, och tusen tack för att du har sådant tålamod med mig och mina frågor.

Du skickade en länk till produkter som man kan koppla till datorn så man kan spela in tv för privat bruk.
Jag bor i en förening som har Comhem, och de kommer att digitalisera alla sina kanaler den 8 september i år.
Innebär detta att jag fortfarande kommer kunna spela in tv om jag skaffar ett sådant dongel som du tipsade mig om, även efter digitaliseringen, dvs när alla analoga kanaler inklusive radio som går via tv-uttaget utgår?

Det är så mycket nytt jag försöker stoppa in i huvudet.

Det är TV-kort för digitala kabel-tv-sändningar. Du kan inte spela in de kanaler som bara sänds analogt just nu med dessa. De flesta tittar redan på de digitala kanalerna om de har TVn ansluten till TV-uttaget.

Det är just TV-kort/donglar som går över USB, då du inte behöver någon mer avancerad variant när du bara ska spela in de okrypterade kanalerna. En dyrare variant man kan köra över nätverket (till flera prylar) är HDHomeRun EXPAND, men den verkar inte passa ditt användningsområde särskilt bra.

Du kommer alltså behöva ha en antennkabel som går vidare till datorn, datorn behöver inte vara kopplad till TVn. Sen vet jag inte hur bra din TV är på att spela upp videos som delas ut över nätverket (DLNA), finns det stödet så går det dock att fixa utdelning av inspelningarna från datorn.

Permalänk
Medlem

Tack Peter K!
Du är bäst!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om det finns en kombination av lösningar som gör att man kan se inspelade program på vår nya tv.

Chromecast + TV-kort + hårddisk?

Min tanke är att det kanske går att koppla samman vår sovrumsdator med ett TV-kort (vi har kabelantenn i sovrummet).
Alternativt att man använder en egen antenn till tv kortet så att man kan få in fri-tv kanalerna, då det verkar som om man inte kan få in dem via comhems kabel på grund av krypteringen.

Därefter borde man kunna spela in tv till sin dators externa hårddisk, som inte blir formaterad till tvn eftersom den är ihopkopplad med en dator, vilket logiskt sett borde göra att programmen inte försvinner om vi måste byta ut tvn.

Detta borde även göra att kravet på lagringsutrymmet försvinner, och man kan använda en extern hårddisk med större kapacitet.

Därefter borde man väl kunna koppla samman datorn och tvn med Chromecast som då agerar som brygga mellan tvn och datorn, förutsatt att datorn behöver vara igång när man tittar på ett program som är inspelat på datorns hårddisk.

Skulle detta fungera?

Permalänk
Medlem

Kanalerna som sänds över antenn går över tekniken DVB-T2/T, de som sänds över kabel-tv i fastigheternas kablage i ditt fall handlar om DVB-C – mottagarna (TV-kort) jag länkat är förvisso för både DVB-C och DVB-T2/T. Du får dock in fler kanaler över kabel-tvn än över antenn! Inomhusantenn fungerar inte så bra på alla ställen i landet heller.

Programmen som spelas in med TV-kort försvinner inte, det är helt okrypterade videofiler.

Din TV bör ha stöd för DLNA/video över nätverket, i så fall bör du kunna använda t.ex. Universal Media Server, Kodi, Plex, DVBViewer o.s.v. för att dela ut filerna/koda om filerna till TVn. Skulle TVns stöd för detta inte vara bra, så visst då är Chromecast ett alternativ. Chromecast i sig är dock ingen fristående mediaspelare, så där behöver man blanda in telefoner, surfplattor och datorer.

Vill man ha en separat mediaspelare kopplad till TVn för att spela upp videofiler och strömmande tjänster så skulle jag rekommendera Xiaomi Mi Box S om man inte vill lägga så mycket pengar, vill man lägga mer pengar så finns alternativ som Apple TV 4K.

För att titta på direktsänt skulle jag rekommendera att man tittar via TVn utan att blanda in annan utrustning.

Om du har en intern eller extern hårddisk till datorn, eller en NAS spelar ingen roll för hur inspelning fungerar. Datorn med TV-kortet behöver tillgång till disken, inget mer.

De flesta NAS-enheter har mediaserver/DLNA-funktion inbyggt.

Du får helt enkelt testa hur väl TVn fungerar med DLNA, och det behöver du inte vänta på att testa. Jag kan inte säga så mycket om din TV, men någon form av DLNA-stöd har den, manualen kallar det "Ljud-/Videodelning-nätverkstjänst". Textning som inte är inbränd i videon kommer inte fungera om man tittar direkt via TVns DLNA-funktion.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta DLNA, men tvn har Miracast.
Fungerar det, tror du?
Jag vill även kunna styra vad jag ser via tvn eller min telefon eller någon form av fjärrkontroll så jag inte behöver springa mellan datorn i sovrummet och tvn i vardagsrummet för att hantera programmen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khentesh:

Jag kan inte hitta DLNA, men tvn har Miracast.
Fungerar det, tror du?
Jag vill även kunna styra vad jag ser via tvn eller min telefon eller någon form av fjärrkontroll så jag inte behöver springa mellan datorn i sovrummet och tvn i vardagsrummet för att hantera programmen.

Hitachi 43hl8000 ska ha inbyggd mediaspelare som kan spela från utdelade mappar och den har Googlecast klient så om du har ett fungerande lan bör du kunna styra både med tvns fjärr eller genom att casta via telefonen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Betyder detta att jag antagligen inte behöver chromecast då?

Isåfall behöver jag bara ett tv kort som jag kopplar till kabeln från comhem och vidare in i sovrumsdatorn där jag kommer att kunna spela in programmen?

Jag ber verkligen om ursäkt för alla mina frågor.
Det är så mycket att hålla reda på.
Jag vill så gärna fixa så att min man kan spara de programmen han tycker om.

Tack åter igen för hjälpen! ❤️

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khentesh:

Betyder detta att jag antagligen inte behöver chromecast då?

Isåfall behöver jag bara ett tv kort som jag kopplar till kabeln från comhem och vidare in i sovrumsdatorn där jag kommer att kunna spela in programmen?

Jag ber verkligen om ursäkt för alla mina frågor.
Det är så mycket att hålla reda på.
Jag vill så gärna fixa så att min man kan spara de programmen han tycker om.

Tack åter igen för hjälpen! ❤️

Det är väl bara att prova att casta till tvn innan du skaffar en lös Chromecast, du kan även dela ut nån videosnutt i lanet och se hur det funkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det skall jag prova.
Tack igen för all hjälp!

Ni är BÄST!

Jag återkommer med fler inlägg i tråden när jag har testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl bara att prova att casta till tvn innan du skaffar en lös Chromecast, du kan även dela ut nån videosnutt i lanet och se hur det funkar.

Nej, den har inte "inbyggd Chromecast". Den har någon variant av Miracast däremot, men det är ju ren skärmdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khentesh:

Jag kan inte hitta DLNA, men tvn har Miracast.
Fungerar det, tror du?
Jag vill även kunna styra vad jag ser via tvn eller min telefon eller någon form av fjärrkontroll så jag inte behöver springa mellan datorn i sovrummet och tvn i vardagsrummet för att hantera programmen.

När du kör DLNA så väljer du programmet med fjärrkontrollen. Vad DLNA kallas på TVn har jag redan skrivit, titta i manualen/menyerna. För att hitta något innehåll behöver du installera en mediaserver på datorn och dela ut några videofiler. En mer generisk mediaserver (TVn har ju ingen app för Plex eller Kodi) som jag själv använt är Universal Media Server, som är mycket enkel att använda.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Petterk:

Nej, den har inte "inbyggd Chromecast". Den har någon variant av Miracast däremot, men det är ju ren skärmdelning.

hittar inte manualen till den men läste ett test, men att dela ut filerna i nätverket bör i vart fall innebära att allt styrs från tvns fjärr, det kanske även funkar med dlna men personligen ogillar jag strömmande i lan men om inget annat funkar så kan det ju vara ett alternativ om man inte kan casta eller vill skaffa nått att casta till.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

hittar inte manualen till den men läste ett test, men att dela ut filerna i nätverket bör i vart fall innebära att allt styrs från tvns fjärr, det kanske även funkar med dlna men personligen ogillar jag strömmande i lan men om inget annat funkar så kan det ju vara ett alternativ om man inte kan casta eller vill skaffa nått att casta till.

https://www.netonnet.se/FileRoot/Items/100xxx/1002676f/Produc...

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Jag tror att jag kan ha hittat en bra lösning på problemet med hur jag kan gå till väga för att koppla samman dator, hårddisk, Tv-kort och Chromecast för att kunna spela in och sedan se på samt spara program från fria TV-kanaler för eget bruk.
Detta borde enligt vad jag har förstått göra att hårddisken inte blir formaterad, jag kan ha ett större lagringsutrymme, programmen krypteras inte och jag kommer att kunna spela upp innehållet via Chromecast från datorn även om jag tvingas byta TV.

1. TV-kabeln från Comhem-uttaget kopplas till TV-kortet från Hauppauge.

2. TV-kortet kopplas via USB till min Surface Pro dator.

3. Portabel hårddisk Seagate Expansion Portable Drive 5TB kopplas via USB till min Surface Pro.

4. Spela in TV-program på hårddisken.

5. Koppla samman Hitachi 43HL8000 Smart TV med Chromecast via USB och installera.

6. Installera Chromecast appar på min Surface Pro.

7. Använd min Surface Pro med inkopplad hårddisk som en fjärrkontroll för att kunna se de inspelade programmen via Chromecast.

Har jag missat något?
Om jag har missat något, snälla, vill ni isåfall skriva med nummer såsom jag har gjort var i tankeprocessen jag har tänkt fel eller missförstått?

Åter, stort stort TACK till er som hjälper mig med detta!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khentesh:

Hej igen!

Jag tror att jag kan ha hittat en bra lösning på problemet med hur jag kan gå till väga för att koppla samman dator, hårddisk, Tv-kort och Chromecast för att kunna spela in och sedan se på samt spara program från fria TV-kanaler för eget bruk.
Detta borde enligt vad jag har förstått göra att hårddisken inte blir formaterad, jag kan ha ett större lagringsutrymme, programmen krypteras inte och jag kommer att kunna spela upp innehållet via Chromecast från datorn även om jag tvingas byta TV.

1. TV-kabeln från Comhem-uttaget kopplas till TV-kortet från Hauppauge.

2. TV-kortet kopplas via USB till min Surface Pro dator.

3. Portabel hårddisk Seagate Expansion Portable Drive 5TB kopplas via USB till min Surface Pro.

4. Spela in TV-program på hårddisken.

5. Koppla samman Hitachi 43HL8000 Smart TV med Chromecast via USB och installera.

6. Installera Chromecast appar på min Surface Pro.

7. Använd min Surface Pro med inkopplad hårddisk som en fjärrkontroll för att kunna se de inspelade programmen via Chromecast.

Har jag missat något?
Om jag har missat något, snälla, vill ni isåfall skriva med nummer såsom jag har gjort var i tankeprocessen jag har tänkt fel eller missförstått?

Åter, stort stort TACK till er som hjälper mig med detta!

Chromcasten kopplas in via hdmi till tvn men strömförsörjs via usb.
Om du funderar på att skaffa en Chromecast så är det bra att veta att om man köper Stadia Premiere Edition (1100kr) så får man med en Chromecast Ultra, den kostar annars kring 800 kr löst så om man vill spela via Stadia eller har nytta av handkontrollen tex till en Retropie eller liknade så är det ett bättre paket.https://store.google.com/se/product/stadia

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.