144hz 1440p 27tum ips skärm, nån som har tips på bra köp?

Permalänk
Medlem

144hz 1440p 27tum ips skärm, nån som har tips på bra köp?

Tänkt köpa ny skärm.
Men det är ju en djungel detta, se min rubrik vad jag är ute efter, nån som har något tips? Gärna till bra pris så klart.
Tack på förhand /Johan

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Det finns onekligen rätt många skärmar med de egenskaperna att välja emellan.

Själv hade jag nog valt en LG 27GL83A.
Bland de billigare skärmarna som uppfyller dina krav, och den har överlag fått goda omdömen när man söker på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Det finns onekligen rätt många skärmar med de egenskaperna att välja emellan.

Själv hade jag nog valt en LG 27GL83A.
Bland de billigare skärmarna som uppfyller dina krav, och den har överlag fått goda omdömen när man söker på nätet.

En av de lägre kontrasten av många ips skärmar samt väldans mycket glow på dessa. Sitter i samma båt o letar 27tums 1440p skärm finns inte alls mycket som är riktigt bra. Tråkigt nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

En av de lägre kontrasten av många ips skärmar samt väldans mycket glow på dessa. Sitter i samma båt o letar 27tums 1440p skärm finns inte alls mycket som är riktigt bra. Tråkigt nog.

Hade hoppas få nån för ca 4000kr vilket verkar vara det minsta man får betala för en sån

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Hade hoppas få nån för ca 4000kr vilket verkar vara det minsta man får betala för en sån

At själv börjat fundera på o testa en va panel. Kör ju inte några e-sport spel direkt utan håller mig mest till singelplayer. Så en va för mig kanske är rätt väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

At själv börjat fundera på o testa en va panel. Kör ju inte några e-sport spel direkt utan håller mig mest till singelplayer. Så en va för mig kanske är rätt väg.

Kan vara, men kör en hel del Cod så själv behöver jag en nyare ips eller TN

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.