Permalänk

corsair RM750X sleeving

Tja, Tog mig o börja Sleeva för första gången, tog 24-pin för den såg lättast ut, Blev super snyggt, (halvvägs) sen var jag slut o ville se om den fungera.

men datorn startar inte. moderkortet lyser, men den bara "brrr" o dör. använde rutigt block för hålla kolla på Kablarna o sånt så så det skulle landa på samma ställe 99% säker på jag gjort rätt tanke på jag tog en kabel i taget. men Funkar iallafall inte. Kollat kontakterna så dom sitter kvar (dragit lätt i dom) haft lite bekymmer att få ur stiften men inget som direkt kommit till skada. ända jag kan annars tänka mig är att Krympslangen var på metallen på vissa ställen, Bor somsagt i linköping så skulle vara nice om någon som kan detta hade lust o kolla kabeln men ingen panik, hämtat ett agg hos min kompis samt beställt ny 24pin corsair som redan är fult sleevad den Vit/svar randiga på webhallen, ända som var 1-2 dagar.

Permalänk
Medlem

Testa kabeln ledare för ledare med en ledningstestare? Finns inbyggt i en vanlig multimeter.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

@twit: Nej, har tyvärr ingen sån, samt ingen erfarenhet hur sådan riktigt funkar. läste lite om såndär 24 pin tester men köpte bara själva tråden och krympslangen bara för hålla kostnaden nere vad det var tänk.

Permalänk

fick hem nya 24pin så skönt att veta PSUn klara sig men skulle kanske uppskatta lite hjälp fysiskt med kabeln men tror jag kan ha dragit sönder kabel kanske har iallafall tid att kolla in det