Google lanserar krypterade virtuella maskiner på AMD:s Epyc-processorer

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar krypterade virtuella maskiner på AMD:s Epyc-processorer

AMD:s Secure Encryption Virtualization erbjuder full kryptering av virtuella maskiner i Googles N2D-familj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Confidential och google i samma mening fungerar inte så bra i min hjärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Confidential och google i samma mening fungerar inte så bra i min hjärna

Precis, man önskar system som håller HELT RENT från Google

Permalänk
Medlem

Prova gratis men du måste lägga till ett kreditkort

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Superthug:

Prova gratis men du måste lägga till ett kreditkort

Är ju rätt standard numera gällande alla typer av tjänster. Du får prova ett tag, om du inte säger upp tjänsten innan din testperiod är över får du betala för dig.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Prova gratis men du måste lägga till ett kreditkort

och glömer du att radera servrarna får du i stället en skuld att betala tillbaka ^^

Permalänk

Första tanken är väl att krypterade VM's ev även kan innebära ett extra lager skydd mot CPU exploits.
Speciellt såna som är ett hot mot virtuella maskiner, vilket hunnit bli ett antal senaste åren.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Första tanken är väl att krypterade VM's ev även kan innebära ett extra lager skydd mot CPU exploits.
Speciellt såna som är ett hot mot virtuella maskiner, vilket hunnit bli ett antal senaste åren.

Det har jag svårt att se, för programkod och data måste ju krypteras upp för att gå att köra, det är bu inte magiska processorer på det viset. Jag tror främst detta handlar om när de är lagrade och för att sandboxa olika åtkomster. Sen tror jag epyc klarar många av de värsta attackerna bra mycket bättre än intels