Google Stadia presenterar 2020 års nya spel och kommande exklusiviteter

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia presenterar 2020 års nya spel och kommande exklusiviteter

Utöver tredjepartstitlar som Sekiro: Shadows Die Twice och Serious Sam 4 norpar speltjänsten Stadia även fler exklusiva spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är seriöst intresserad av att höra hur bra Sekiro fungerar på Stadia. I det spelet är det ju extremt viktigt att ha låg latens så att man kan reagera snabbt mot fiendernas rörelser. Min känsla är att det inte fungerar vidare bra som en streamad titel.

Permalänk
Medlem

Jaha Stadia lever ännu!?

Trodde inte att projektet skulle hänga med så här länge.

GZ I guess.

Permalänk
Medlem

Kul för dem, spel jag då inte kommer spela tills de kommer till riktiga platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag är seriöst intresserad av att höra hur bra Sekiro fungerar på Stadia. I det spelet är det ju extremt viktigt att ha låg latens så att man kan reagera snabbt mot fiendernas rörelser. Min känsla är att det inte fungerar vidare bra som en streamad titel.

Mortal Kombat 11 finns på Stadia och ska enligt uppgift fungera bra. Jag spelar andra spel med Chromecast och handkontroll och störs inte av någon latens.

Permalänk
Medlem

Så lågt intresse att torkande färg låter hetare än solen själv...

Permalänk

@twk: isf har du nog aldrig upplevt spel på en pc med en 144hz skärm😅😅😅 där snackar vi noll latens...

Permalänk
Medlem

Google Stadia är så dött att de kan släpa ut liket och begrava det med alla andra misslyckanden på Googles kyrkogård.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Google Stadia är så dött att de kan släpa ut liket och begrava det med alla andra misslyckanden på Googles kyrkogård.

Hur vet du att det är dött?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Hur vet du att det är dött?

Det är nog snarare en önskan än ett påstående

Permalänk
Medlem
Skrivet av atschoo81:

@twk: isf har du nog aldrig upplevt spel på en pc med en 144hz skärm😅😅😅 där snackar vi noll latens...

Snarare minimum 7 ms latens på en 144 Hz.

Men om vi ska blanda in lite siffror så ligger MK 11 på 78 ms på en Xbox series X och 122 ms på stadia https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-stadia...

Och i flera titlar kommer stadia 60 fps nära konsoler som kör 30 fps
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-hands-...

Så ja det är så klart spelbart för många. Själv kommer jag fortsätta spela seriöst på min 240 Hz skärm, men för slöspelande är Stadia guld. Inga downloads, inga patcher. Ta upp kontrollen och du är igång på under 1 minut.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Snarare minimum 7 ms latens på en 144 Hz.

Men om vi ska blanda in lite siffror så ligger MK 11 på 78 ms på en Xbox series X och 122 ms på stadia https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-stadia...

Och i flera titlar kommer stadia 60 fps nära konsoler som kör 30 fps
https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2019-hands-...

Så ja det är så klart spelbart för många. Själv kommer jag fortsätta spela seriöst på min 240 Hz skärm, men för slöspelande är Stadia guld. Inga downloads, inga patcher. Ta upp kontrollen och du är igång på under 1 minut.

För egen del är jag extremt känslig av den minsta fördröjning tycker det förstör spelupplevelsen så mycket. Men är man inte lika känslig mot sånt och inte vill investera i en dator så kan stadia säkert vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Orcs must die 3 släpptes på Stadia igår.
Spelar det med fri testmånad.
Funkar bättre än jag trodde faktiskt.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Google vad? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Google vad? 🙂

Google är din bästa vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Mortal Kombat 11 finns på Stadia och ska enligt uppgift fungera bra. Jag spelar andra spel med Chromecast och handkontroll och störs inte av någon latens.

Hur spelar du spel via Chromecast utan fördröjning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Hur spelar du spel via Chromecast utan fördröjning?

Med en handkontroll gissar jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att jag spelar mer än på tio år tack vare Stadia. Överlägset bättre än alla konsoler och bekvämligheten och prislappen jämfört med PC (inget nytt grafikkort vartannat år) gör det väldigt attraktivt.
Ungefär som med gasol och kolgrillning. Om PC är kolgrillning, så ja, det blir godast men du använder gasolgrillen (Stadia) tusen gånger mer för det är mycket enklare och blir ändå riktigt bra.
Det här är definitivt sista gången Sony och Microsoft kommer att lansera nya enheter. Streaming är nutid och framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Måste säga att jag spelar mer än på tio år tack vare Stadia. Överlägset bättre än alla konsoler och bekvämligheten och prislappen jämfört med PC (inget nytt grafikkort vartannat år) gör det väldigt attraktivt.
Ungefär som med gasol och kolgrillning. Om PC är kolgrillning, så ja, det blir godast men du använder gasolgrillen (Stadia) tusen gånger mer för det är mycket enklare och blir ändå riktigt bra.
Det här är definitivt sista gången Sony och Microsoft kommer att lansera nya enheter. Streaming är nutid och framtid.

Tack! Äntligen någon som fick ner mina tankar kring stadia I text! Jag njuter stenhårt av stadia, sjukt gött att kunna gå från TV till min surfplatta (dass-paus) till min projektor utan att behöva koppla om något eller dra sladdar mm, älskar det!

Tycker de flesta kritikerna i den här tråden låter som jävla barnrumpor med gatekeeping som största intresse.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Hur spelar du spel via Chromecast utan fördröjning?

Någon form av latens finns alltid, så klart. Från det att du tycker på knappen till dess att spelet reagerar att det visas på skärmen.

Jag spelar Stadia främst på Chromecast Ultra kopplad till TVn. Den är ansluten med ethernet, har fiber i huset. När jag spelar kör jag med Stadias handkontroll, som är kopplad till wifi. Det fungerar toppen! Jag har spelat första hundra timmar och klarat ut flera spel, bland annat RDR2 och Metro Exodus. Just nu är det Bordelands 3 jag kör.

Den fördröjning som finns är inte märkbar för min del. Om jag inte hade vetat att det var streaming och någon hade sagt att jag körde på en lokal konsol hade jag trott dem.

Precis som andra skriver är det enklare att spela än någonsin, aldrig några patchar eller uppdateringar att vänta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Måste säga att jag spelar mer än på tio år tack vare Stadia. Överlägset bättre än alla konsoler och bekvämligheten och prislappen jämfört med PC (inget nytt grafikkort vartannat år) gör det väldigt attraktivt.
Ungefär som med gasol och kolgrillning. Om PC är kolgrillning, så ja, det blir godast men du använder gasolgrillen (Stadia) tusen gånger mer för det är mycket enklare och blir ändå riktigt bra.
Det här är definitivt sista gången Sony och Microsoft kommer att lansera nya enheter. Streaming är nutid och framtid.

Vad av ovanstående fungerar inte på XCloud, GeforceNow, etc.? Är stadia faktiskt bättre eller är det där du investerat din kosing bara?

Genuint intresserad alltså, framförallt om du testat andra tjänster. Du ger liksom en annan bild än vad jag hört av andra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Vad av ovanstående fungerar inte på XCloud, GeforceNow, etc.? Är stadia faktiskt bättre eller är det där du investerat din kosing bara?

Genuint intresserad alltså, framförallt om du testat andra tjänster. Du ger liksom en annan bild än vad jag hört av andra

Har kört GeforceNow också men det är inte lika bra (än). För mig var det laggigt och kändes helt enkelt opolerat och instabilt. Upplevelsen kring Stadia känns proffsigare. Dessutom behöver du din Shield för att kunna köra det på TV:n. Med Stadia kan du ta med eller använda den Chromecast som finns på många hotell nuförtiden och bara ha med handkontrollen vilket gör att det går att köra överallt. Apropå pengar så är det en struntsumma som jag lagt in hittills, spel för en 6-700, 1300 för startkittet och så nu efter gratisperioden 99/mån (vilket inkluderar en massa gratis spel). Är fortfarande långt kvar tills jag kommer upp i priset för en konsoll eller grafikkort som jag skulle behövt för att kunna köra med samma kvalitet som Stadia ger.

Permalänk
Medlem

Vad lirar ni på Stadium? Last of us part II? Ghost of Tsushima? Nyutkomna Death Stranding i 4k 60 fps? Control med Raytracing? Disco Elysium med? Wow, fattar nu varför ni är så exalterade. Fina spel för alla smaker.🙂

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@A1200: vän av ordning undrar: strömmar du The Last of Us Part II eller Death Stranding i 4K@60 FPS till din webbläsare?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Har kört GeforceNow också men det är inte lika bra (än). För mig var det laggigt och kändes helt enkelt opolerat och instabilt. Upplevelsen kring Stadia känns proffsigare. Dessutom behöver du din Shield för att kunna köra det på TV:n. Med Stadia kan du ta med eller använda den Chromecast som finns på många hotell nuförtiden och bara ha med handkontrollen vilket gör att det går att köra överallt. Apropå pengar så är det en struntsumma som jag lagt in hittills, spel för en 6-700, 1300 för startkittet och så nu efter gratisperioden 99/mån (vilket inkluderar en massa gratis spel). Är fortfarande långt kvar tills jag kommer upp i priset för en konsoll eller grafikkort som jag skulle behövt för att kunna köra med samma kvalitet som Stadia ger.

Tack för input!

Jag hade förstått att stadia också kräver hårdvara dock (handkontroll, pixel telefon) för att fungera i vissa scenario, så shield känns jämförbart som krav.

Känns som att många tycker att ’it just works’ är största fördelen, och det är absolut en stor skillnad om inte de andra gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@A1200: vän av ordning undrar: strömmar du The Last of Us Part II eller Death Stranding i 4K@60 FPS till din webbläsare?

Webbläsare används för att läsa nyheter. I alla fall hos mig. To each their own. 😉

Permalänk
Medlem

@medbor: Du behöver inte en stadia kontroller eller pixel telefon för att spela på stadia. Funkar numera på alla android telefoner (finns dock en lista med certifierade enheter från google) och du kan köra med en PS4, Xbox, Switch kontroll om du vill. Ska du spela på en TV behöver du dock en Chromecast Ultra och en Stadia kontroller.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Jaha Stadia lever ännu!?

Trodde inte att projektet skulle hänga med så här länge.

GZ I guess.

Jag gissar på 2-3 år till innan Google tröttnar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon88212:

Om PC är kolgrillning, så ja, det blir godast men du använder gasolgrillen (Stadia) tusen gånger mer för det är mycket enklare och blir ändå riktigt bra.
Det här är definitivt sista gången Sony och Microsoft kommer att lansera nya enheter. Streaming är nutid och framtid.

Gasol == helt smaklöst.

Vill du ha grillning med riktig rök, men gasolens enkelhet, satsa på en pelletsgrill/rök.

För kortare och hetare grillningar så är kolgrill absolut bäst (även om jag har gasol inbyggt i kolgrillen för att tända den, jag är lat!), men för barbeque (grillning på lägre temp och under långa tider) så är pelletsgrill ett suveränt alternativ till en kamadogrill/kolgrill.

Tror inte på affärskonceptet Google har här gällande streaming. Döfött att försöka få folk att investera och köpa en massa licenser till fullpris i en plattform/tjänst som de inte har kontroll över, och som kan läggas ner när som helst.

Tror med på Microsofts och Sonys (kommande) alternativa modell för streaming av spel, med en inarbetad och riskfri affärsmodell a la Spotify/Netflix ("all you can eat").

Hint; skippa gasol och Stadia, de är helt ute. Kika på Xcloud och pelletsgrill istället (jag kör med en Traeger Ironwood 855)!

(Även om det inte slår spel på en kraftfull PC eller en äkta kolgrill!)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/