Hur modifiera Edge eller Chrome som jag vill?

Permalänk
Medlem

Hur modifiera Edge eller Chrome som jag vill?

Hej

Har ett stort problem. Försöker gå över från Samsung Internet på min mobil till antingen Edge eller Chrome. Men De är ju värdelösa original att surfa i:). Anledningen till bytet är att min password manager inte stödjer Samsung Internet webbläsaren. Såhär vill jag ha det. En Hemknapp någonstans i mitten. Sedan en knapp för att lätt komma åt favoriter bredvid. Sen en för flikarna och sedan längst till höger inställningar.

Speciellt en flik med favoriter tycks vara svårt att få med. Undrar hur folk surfar:). Den går jag alltid in på hela tiden och bläddrar bland mina favoritsidor:).

En länk på hur jag har det nu: https://forumbilder.com/i/rX7Y

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Lego Master

Här verkar vara nåt, lite dolda inställningar men alltid nåt:
https://lifehacker.com/how-to-unlock-chromes-hidden-bottom-to...

Inget med favoriter dock, vad jag kan hitta.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Här verkar vara nåt, lite dolda inställningar men alltid nåt:
https://lifehacker.com/how-to-unlock-chromes-hidden-bottom-to...

Inget med favoriter dock, vad jag kan hitta.

Tack, löser dock inte mitt problem med att jag vill komma åt mina favoriter längst ner.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk

Ja svårt att få till navigering i nederkant tyvärr, min första sony android hade en superb feature med solfjäder vid swipe från sidan med allt man ville ha

Nu kör jag edge, den har iaf viss navigering i nederkant, och för dig så skulle favoriter iaf bara vara två tryck bort (mittenknapp edge och sen i menyn)

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Ja svårt att få till navigering i nederkant tyvärr, min första sony android hade en superb feature med solfjäder vid swipe från sidan med allt man ville ha

Nu kör jag edge, den har iaf viss navigering i nederkant, och för dig så skulle favoriter iaf bara vara två tryck bort (mittenknapp edge och sen i menyn)

Ja, Edge verkar passa bäst nu. Men fortfarande irriterad varför det inte går att ha favoriter i nederkant. Det är knappen jag använder mest när jag surfar och vill ha lätt tillgänglig. Edge är nästan där. Hade de bara haft med favoriter där man kan ändra i menyn så hade det fungerat hyfsat. Då hade man först fått trycka på mittenpunkterna och sedan kunde man lagt till favoriter till höger i menyn där.

Nu ska man ju först trycka på de 3 duttarna sedan längst till vänster på skärmen där favoriter ligger. Blir inte användarvänligt med stor skräm och om man vill surfa med en hand.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Lego Master

Visste faktiskt inte att Microsoft hade släppt nya Edge till Android, får nog ta o testa den bara för att jävlas med Google.

EDIT:
Not bad, får jag säga. Kan hända att den tar över.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nu hittade jag en anledning till att byta från Samsung Internet Explorer. Det är ta mig fan OMÖJLIGT att exportera bokmärkena i en html fil eller liknande som går att läsa in i Edge eller liknande. Det går att exportera bokmärkena som text och plinta in manuellt. Sådana här inlåsningsförsök gillar jag INTE.

Det ska vara smidigt om man vill byta webbläsare men det är det inte IFRÅN Samsungs. Idioti!

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Visste faktiskt inte att Microsoft hade släppt nya Edge till Android, får nog ta o testa den bara för att jävlas med Google.

EDIT:
Not bad, får jag säga. Kan hända att den tar över.

Ja den är riktigt smutt, bra navigering även om det känns lite onödigt med bakåt knapp både i edge och i oset
Men at ha navigering I nederkant är guld, samt att den är rapp och inte Google!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Locos:

Nu hittade jag en anledning till att byta från Samsung Internet Explorer. Det är ta mig fan OMÖJLIGT att exportera bokmärkena i en html fil eller liknande som går att läsa in i Edge eller liknande. Det går att exportera bokmärkena som text och plinta in manuellt. Sådana här inlåsningsförsök gillar jag INTE.

Det ska vara smidigt om man vill byta webbläsare men det är det inte IFRÅN Samsungs. Idioti!

Ja där kan du ju köra sync med edge på datorn, och plocka favoriter från textfilen in i edge på dator och sen synca till mobil
Bättre än inget iaf

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Efter jag använt Edge både på datorn och i mobilen några dagar så går det faktiskt helt okej. Det går att modifiera det så att det fungerar hyfsat bra.

På mobilen så har de ju en meny som går att ändra så man får in en del trevliga funktioner. Även om jag tycker "Favoriter" även skulle varit en sådan ikon där. Edge utklassar i alla fall Chrome på mobilen.

Gällande datorn så fungerar det helt okej. Som sagt lite bök att anpassa det så som man vill ha det då de gömt menyerna lite. Där är Chrome bättre. Sen återstår det att se hur det kommer fungera i framtiden. Det jag tycker varit bra med Chrome är att de inte ändrat för mycket saker med tiden. Där är jag lite rädd för Edge. Det har ju innan funnits "gamla" Edge och så nu nya. Sedan Explorer sedan innan. Ser helst att de likt Chrome nu håller fast vid Edge och inte byter ut det om några år.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |