Permalänk
Medlem

Logic 3 TopDrive GT hittar inte drivers

Hej!

Jag köpte för massor av år sedan en ratt till mitt PS2 för att kunna köra något spel med ratt.
Nu har jag köpt GRID på Steam-rean, och vill köra det med ratt för lite mer känsla, men hittar inte driver-CDn.
Har googlat som få, men har bara hittat virus. Drivers från Logic 3's egna sida gör ingenting alls såvitt jag testat, iallafall så händer ingenting speciellt när man installerar dem.

En annan lösning är om någon här har skivan och kan göra den till en .ISO åt mig. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har suttit på google hela kvällen utan att ha hittat något som fungerar.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Drivrutiner till vilket OS?

Det är generellt sett väldigt svårt att hitta drivrutiner till gamla rattar avsedda för Windows 7 och nyare. Är ratten äldre än ditt OS så kommer du inte att hitta några drivrutiner på skivan.

Med det sagt så googlade jag "logic3 topdrive gt driver windows 7" och fick en del träffar som du kan prova. Eftersom jag inte har ratten själv så blir det svårt för mig att peka ut en driver som funkar, så googla själv och prova dig fram bland träffarna du får.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Drivrutiner till vilket OS?

Det är generellt sett väldigt svårt att hitta drivrutiner till gamla rattar avsedda för Windows 7 och nyare. Är ratten äldre än ditt OS så kommer du inte att hitta några drivrutiner på skivan.

Med det sagt så googlade jag "logic3 topdrive gt driver windows 7" och fick en del träffar som du kan prova. Eftersom jag inte har ratten själv så blir det svårt för mig att peka ut en driver som funkar, så googla själv och prova dig fram bland träffarna du får.

Windows 7. Jag installerade ratten med skivan för några år sedan (då funkade den), men har formaterat om sedan dess, och skivan har kastats pga en översvämmning i källaren.
Alla seriösa länkar i den googlingen är tyvärr utan lösning. :/ Microsofts forum länkade till logic3's gamla sida för drivers, som inte längre finns. Jag laddade ner drivern från deras nya driversida, men den driver man får därifrån gör tyvärr inget. Iallafall inget som syns någonstans. :/

Permalänk

Hej, har hittat skivan med drivrutiner för den här ratten hemma. Har testat att installera dem, vet inte om det gjorde någon stor skillnad. Om någon fortfarande behöver dem så kan du pma mig så skickar jag .(vet inte hur man laddar upp en fil här)

Permalänk

Jag behöver drivers

@Pompreits: Hej kan du fortfarande skicka drivers till mig? Isåfall var? Behöver dem!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Funkade det?

@Williamhoghielm: Tjena, jäkligt sent svar nu men sitter i samma sits som du gjorde, utan drivrutinerna kvar till ratten. Så tänkte kolla ifall du minns om dem drivrutinerna han länkade nedan åt dig funkade?

Permalänk
Medlem

Funkar ratten till windows 10?