Office 2013 riktiga nedladdningen?

Permalänk
Medlem

Office 2013 riktiga nedladdningen?

Hoppas det är rätt forumdel.

Om man går till: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/office så står det att man kan ladda ner Office 2013 på sidan för mitt konto, men när man går till den sidan och logga in, så finns bara Office 365 att ladda ner, är det så att även om man har en betald version av Office 2013 så kan man inte ladda ner det länge, utan man måste byta till 365 eller 2019?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Well MS stöder ju inte 2013 då det är just 7 år gammalt så det är inte konstigt. Vill man ha det iaf så finns det fortfarande att få tag på ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Well MS stöder ju inte 2013 då det är just 7 år gammalt så det är inte konstigt. Vill man ha det iaf så finns det fortfarande att få tag på ja

Stöder inte? Jag får fortfarande säkerhetsuppdateringar från Microsoft för Office 2010 som är ännu äldre.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Erik_T:

Stöder inte? Jag får fortfarande säkerhetsuppdateringar från Microsoft för Office 2010 som är ännu äldre.

Säkerhetsuppdateringar ja. Men var hittar du nedladdningar och får support?

https://techworld.idg.se/2.2524/1.674221/office-2013-slut-sup...

Citat:

Office 2013 kommer inte att dö ut helt och hållet i år, utan Microsoft kommer att släppa viktiga säkerhetsuppdateringar till sviten fram till 2023. Så företag som inte tar steget att uppgradera till Office 2016 har några år på sig innan deras ordbehandlare kan räknas som ett säkerhetshål.

Permalänk
Medlem

Länkarna på denna sidan går direkt till Microsoft, så det är legit iaf.

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/73...

Permalänk
Medlem

Kan det vara något annat fel, vi har ju dock både en riktig nyckel och allt och inne i office 2013 på den gamla datorn är den inloggad med samma konto som på sidan.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Nja, dom länkarna funkar inte. Men jag tror det kan vara samma fel, att MS kan ha tagit bort allt "gammalt"?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipshot:

@m4gnify: Nja, dom länkarna funkar inte. Men jag tror det kan vara samma fel, att MS kan ha tagit bort allt "gammalt"?

Vilken länk fungerar inte för dig? T.ex så fungerar både Home Business och Professional svenska för mig.

Permalänk
Medlem

Kan ju annars rekommendera OpenOffice, som kan ses som en klon av Microsoft Office. Likaså LibreOffice, men efter lite utforskning med farsan i Excel, så är OpenOffices funktioner mer lik de i Microsofts versioner.

Både OpenOffice och LibreOffice är 100% gratis.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vilken länk fungerar inte för dig? T.ex så fungerar både Home Business och Professional svenska för mig.

Du har rätt, det funkar, det var ett annat fel. Laddar ner dom för Office 2013 Professional, det är det närmaste jag kommer Pro Plus antar jag, för det finns länkar för Pro Plus på svenska, men dom har ingen länk som funkar.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du har rätt, det funkar, det var ett annat fel. Laddar ner dom för Office 2013 Professional, det är det närmaste jag kommer Pro Plus antar jag, för det finns länkar för Pro Plus på svenska, men dom har ingen länk som funkar.

Aja, hoppas du får igång det iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du har rätt, det funkar, det var ett annat fel. Laddar ner dom för Office 2013 Professional, det är det närmaste jag kommer Pro Plus antar jag, för det finns länkar för Pro Plus på svenska, men dom har ingen länk som funkar.

Om du vill skapa en Office 2013 Professional Plus installation så kan du göra det om du vill pilla lite:

"If your required download is not included here (such as Office 2013 Professional Plus) please proceed to the download instructions here."

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/79...

Permalänk
Medlem

Ok, så det löste sig, jag laddade ner Office Pro, plus fanns ju inte att ladda ner. Sedan så när jag la in cdnyckeln så checkade den och märkte att det var för plusversionen, då laddade den ner vad som saknades. Så allt gick bra.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

gotta go fast