Permalänk
Medlem

har hela handen på musen men böjer på pek och långfinger. Så någon hybrid mellan palm/claw.

Permalänk
Medlem

Som någon annan nämnde i tråden, blandning mellan Palm och Claw.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Kör Palm absolut.
Har dock en polare som kör med musen upp-och-ner. Alltså musknapparna riktade mot sig.
Sjukt, men han har programmerat om hjärnan så för honom är det helt naturligt. Har kört så i typ 15 år nu.
Varför då? - undrar ni - Första gången han använde en mus så var det precis så den låg på musmattan så han trodde så klart
att det är så det ska vara.
Testa och vänd på musen och kör lite, sjukt svårt men som sagt det går att lära sig.

Alltså, trycker han med handflatan eller vrider han armen typ 180grader? :S

Jag är iaf Palmare, och oroar mig över att alla claware ska få reumatism

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Blandning mellan fingertip och claw.
Är det intensiv gaming så är det claw som gäller för bäst kontroll på musen, annars är det fingertip för det mesta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Uppdaterar gammal tråd.
Av er som använder Fingertip, hur många rör på handflatan vid användning? Eller styr ni musen enbart med fingrarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Uppdaterar gammal tråd.
Av er som använder Fingertip, hur många rör på handflatan vid användning? Eller styr ni musen enbart med fingrarna?

Skulle säga att för egen del så 99,9% så ligger handleden helt still, handflatan rör lite grann på sig om man ska långt åt sidan i något spel.
Men vidrör aldrig musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludenben:

Skulle säga att för egen del så 99,9% så ligger handleden helt still, handflatan rör lite grann på sig om man ska långt åt sidan i något spel.
Men vidrör aldrig musen.

För mig själv t.ex så har jag ett typiskt "fingertip grip" fast med en vilande position där jag har högra sidan av handflatan emot musen. Rör jag musen lodrätt så förs musen från handflatan utåt med hjälp av fingrarna. Vid små vågräta rörelser använder jag handleden utan att röra vid musen med handflatan. Ska jag långt åt höger så glider musen (med hjälp av handleden) som tidigare nämnt tills den landar i samma position som i vilande position Sopar man musmattan med låg sensitivity så är detta inte att rekommendera ;). Vad jag sett så har han där killen Rocket Jump Ninja som recenserar möss på tuben samma stil

Permalänk
Skrivet av Frux:

Fingertip. Jag rör inte armen eller handleden alls utan flyttar runt musen med fingrarna bara. Har faktiskt aldrig tänkt på att jag gör så. Men jag håller armen stilla med armbågen på stolens armstöd och handleden på musmattan.

Med palm måste man ju flytta hela underarmen, känns jobbigt i längden.

Jag önskar att jag vande mig med det från början. Men spelar du fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag önskar att jag vande mig med det från början. Men spelar du fps?

8 år sen jag skrev det inlägget, fick fundera lite.

Ja jag spelar rätt mycket fps.

Jag har för mig att jag körde mer Palm när jag började använda datormus dvs vilade handflatan mer på musen. Det var just fps som fick mig att hålla musen med fingertopparna istället eftersom det är lättare att göra snabba precisa rörelser, särskilt vertikalt. I Windows blir det ju dock lite mer rörelser med handleden också numera eftersom skärmarna har blivit större.