Permalänk
Medlem

0% batteri - Motorola one

Hej, har en Motorola one xt1941-4. Hade minimum 15% innan jag gick och la mig igår, vaknade i morse till en död telefon. Sitter i den med laddaren nu och startade telefonen, den visar fortfarande 0% batteri. Hur kan man fixa det här problemet? Stängde av den och drog ut laddaren, då visar telefonen batteriikonen med ett frågetecken.

Återställning kanske kan vara ett alternativ, men finns det någon annan lösning man kan pröva innan?

Permalänk
Medlem

Låt den sitta i laddaren en timme eller så och prova igen

Permalänk
Medlem

Om inget händer efter säg en timme så är nog batteriet kört, har telefonen sköts bra dvs. inte låta den sitta i laddaren hela tiden efter den är fulladdad osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Om inget händer efter säg en timme så är nog batteriet kört, har telefonen sköts bra dvs. inte låta den sitta i laddaren hela tiden efter den är fulladdad osv.

Med denna telefonen har det varit svårare att sköta batteriet så bra som möjligt. Startade telefonen i säkert läge och nu laddar den. Dock vad jag har försökt att googla fram så é det inte säkert att det löser problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Om inget händer efter säg en timme så är nog batteriet kört, har telefonen sköts bra dvs. inte låta den sitta i laddaren hela tiden efter den är fulladdad osv.

Det där är nog mer sant för NiMh batterier än litiumjon. Så länge cellerna inte är varma kommer du inte skada batteriet genom att låta laddaren sitta i. Det beror på att laddningen avslutas när cellerna når rätt state of charge även om sladden sitter i.

Källa

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Om en laddare ej laddar död telefon så kan det fungera med en annan laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larrxi:

Om en laddare ej laddar död telefon så kan det fungera med en annan laddare.

Får testa det senare idag. Fast den laddar ju i säkert läge, så då fungerar det väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Det där är nog mer sant för NiMh batterier än litiumjon. Så länge cellerna inte är varma kommer du inte skada batteriet genom att låta laddaren sitta i. Det beror på att laddningen avslutas när cellerna når rätt state of charge även om sladden sitter i.

Källa

Misstänkte det men nån borde säga det till Huawei, för de verkar inte veta det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har testat ett tag nu utan laddare och i vanligt läge och det fungerar bra nu, uppdaterar senare igen.

Permalänk
Medlem

Har nu 53%. Hade 100% vid 12 tiden någon gång. Verkar ok nu. Får dock se imorgon och om det blir några problem att ladda den normalt

Permalänk
Medlem

Ska tilläggas att det sliter en hel del på batterierna att tömmas helt ofta, skulle tro att det inte är första gången du har tömt batteriet helt? Så nu mår det inte överdrivet bra.
Som redan konstaterats är att låta det ligga och ladda ett bra tag om man nu tömt batteriet helt.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Ska tilläggas att det sliter en hel del på batterierna att tömmas helt ofta, skulle tro att det inte är första gången du har tömt batteriet helt? Så nu mår det inte överdrivet bra.
Som redan konstaterats är att låta det ligga och ladda ett bra tag om man nu tömt batteriet helt.

Det vet jag, har har hänt 1 gång innan och det var jag medveten om. Annars har det blivit en del när batteriet é lite väl lågt. Tycker det é svårare att sköta batteriet bra när den inte é stor och tar lång tid att ladda. Behöver bara att denna telefonen överlever detta året. Ska köpa ny nästa år och då blir det förmodligen en oneplus som é bästa telefonen jag har haft. Men får se då, långt kvar dit.

Telefonen och batteriet fungerar bra nu igen i alla fall.

Permalänk
Medlem

Låt den sitta i laddaren en timme och så som ovan skrivit