Vad är "starta" för program?

Permalänk
Medlem

Vad är "starta" för program?

Okej, nu är det krig!

De senaste 3 uppstarterna har min dator visat ett CMD fönster i typ en tiondels sekund utan någon text i och varenda gång jag går in i aktivitetshanteraren så ser jag Starta där.

Vet inte vad det är, är inte bekant med det osv.
Försöker jag avsluta aktiviteten så startar den per automatik igen, den går alltså inte att "döda"

Så är det någon som vet vad det är?
Vill inte ha något som körs där jag inte vet vad det är och vad det gör.

Postar en (liten) bild på hur det ser ut.

https://imgur.com/a/cuK714q

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

"Starta" är StartMenuExperienceHost.exe och verkar vara en separat process som hanterar startmenyn i Windows 10, därmed en del av operativsystemet. Varför du får upp ett CMD-fönster med den processens namn kan jag dock inte svara på.

Kanske kan vara idé att dra en DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth och sedan sfc /scannow för att se om det är några systemfiler som är korrupta.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

"Starta" är StartMenuExperienceHost.exe och verkar vara en separat process som hanterar startmenyn i Windows 10, därmed en del av operativsystemet. Varför du får upp ett CMD-fönster med den processens namn kan jag dock inte svara på.

Kanske kan vara idé att dra en DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth och sedan sfc /scannow för att se om det är några systemfiler som är korrupta.

Inga korrupta filer i min burk iallafall.

Men bra, då vet jag iallafall vad det är och vad det gör.

Då kan jag vara lugn att det iallafall inte är något sattyg som dyker upp.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!