Permalänk

Trasig skärm på bärbar

Har en rätt ny zenbook med 14" skärm, klantade mig så den åkte i backen o fick en smäll.
Har en lodrät linje på 2 cm och en vågrät på en cm.
De ligger till vänster och längst ner
Finns det nåt sätt att flytta själva bilden så jag kan använda den tills det finns tid att laga?
Typ som på en tv med scanning

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Hm, kolla upp mjukvara som tillåter dig att sätta en custom resolution. Känns som att det borde vara vad du söker 🤔

Visa signatur

---

Permalänk

tänkte samma, men det behövs ej.
Nåt mer i datorn är paj. skramlar och Touchscreen funkar heller.
Den starta men stängs av efter liten stund.

Följdfråga:
Vet ni om nån bra datoraffär som man kan skicka in till om prisförslag för lagning?
Har ingen datorbutik kvar i närområdet

mv

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Du borde kunna få hjälp av hemförsäkringen på detta.

Lite högre självrisk än elektronikvaruhusens svindyra extraförsäkringar men betydligt billigare än att stå för kalaset själv.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

ja det går på hemförsäkring. Men måste ha prisförslag.
Lite bökigt när man bor typ 8 mil från närmsta datorbutik

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Börja med att ringa en återförsäljare för märket.

De lär ju inte ge dig ett pris i butik utan att ha skickat iväg datorn.
Troligen byts ju större delen av datorn ut..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.