Tips på prisvärda och sköna soffor?

Permalänk
Medlem

Tips på prisvärda och sköna soffor?

Hej,
Jag behöver köpa en ny soffa, men tycker det är svårt att hitta någon bra under 10,000kr. Tidigare hade jag en 3,5 sits soffa från Chilli som var sjukt skön, men tyvärr säljs de inte längre. Jag har testat soffor på IKEA, men tycker de flesta är obekväma (för hårda) och/eller fula.

Har väl egentligen inga direkta krav, förutom 3-3.5 sits.

Tips?

EDIT: Häng inte upp er för mycket på priset ;p

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Wasp: svårt att provsitta, och rätt svårt att rengöra soffor. Min förra pajade också efter ~5 år, så jag köper hellre nytt.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Helt klart begagnat!

Väldigt få som köper begagnade och priserna blir därför nästan/ofta gratis.

Problemet är om du är allergiker eller inte har tillgång till kombi/skåpbil/släp

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Mios soffor och har precis beställt en ny Madison

Permalänk
Medlem

Inget fel med att vilja ha nytt. Men vilja ha en bekväm, hållbar, ny soffa för cirka 10k blir svårt. Därav: köp begagnat.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa soffa begagnat. Tänk dig, det är fortfarande en corona-pandemi. Folk sätter sig (kanske naken) och rör soffan varje dag. Soffa är och ska vara ny med tanke på hygien.

Permalänk
Medlem

@Wasp: budgeten går att diskutera Vill bara inte lägga för mycket på det.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in på den här tråden i hopp om något tips. Letar också efter ny soffa, men kan inte hitta någon modell jag gillar. Letar även jag efter en 3.5 sits. Har en sån nu, tygsoffa med breda armstöd. Men kan inte för mitt liv hitta något liknande längre.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Skulle aldrig köpa soffa begagnat. Tänk dig, det är fortfarande en corona-pandemi. Folk sätter sig (kanske naken) och rör soffan varje dag. Soffa är och ska vara ny med tanke på hygien.

https://www.biltema.se/hem/stadning/dammsugare/vatdammsugare/...

399:- för en ren soffa, rätt mycket billigare än de 10-50k extra du betalar för en ny över begagnat.
Dessutom är det oftast inga problem alls att plocka av klädseln och tvätta den.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Var och testade lite soffor idag, och det lutar åt en Madison från Mio. De har rea på vissa modeller/färger fram till och med slutet av augusti, så om inget bättre alternativ dyker upp så blir det nog en sån.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Var och testade lite soffor idag, och det lutar åt en Madison från Mio. De har rea på vissa modeller/färger fram till och med slutet av augusti, så om inget bättre alternativ dyker upp så blir det nog en sån.

En snabb titt på blocket så fanns det många madison ute i flera prisklasser. Kan ju vara värt att kolla i alla fall om det finns någon inom rimlig radie och pris