Permalänk
Medlem

Dockningsstation MSI GS66 Stealth?

Hej!

Som topic lyder, införskaffade ny hoj för ett litet tag sedan, en MSI GS66 Stealth. Väldigt nöjd med maskinen, men jag behöver en dockningsstation som även kan ladda datorn samtidigt så jag slipper köra med extern strömkälla.

Varken min WD15 eller D6000 från Dell har klarat av det, tyvärr.

Har sett att MSI har en egen docka, men finner inte någon återförsäljare som har den i lager i Sverige samt möjlighet till fakturabetalning..

Vad har jag för andra alternativ och välja på?

Tack på förhand!

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem

Beroende på modellen är adaptern till datorn 230W/180W.

Vänstra USB-C på datorn har Power Delivery som stödjer max 100W.

Här är en kommentar från webben:

Does the charging via the TB3 work?

Yes it does.
But the laptop is power throttling when using only the TB3 port. Not really a problem if only doing office and light tasks but you'll definitely have to also plug in the AC adapter to get the full power for more serious workloads.
https://www.reddit.com/r/MSILaptops/comments/gmx8h6/anyone_us...

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Beroende på modellen är adaptern till datorn 230W/180W.

Vänstra USB-C på datorn har Power Delivery som stödjer max 100W.

Här är en kommentar från webben:

Does the charging via the TB3 work?

Yes it does.
But the laptop is power throttling when using only the TB3 port. Not really a problem if only doing office and light tasks but you'll definitely have to also plug in the AC adapter to get the full power for more serious workloads.
https://www.reddit.com/r/MSILaptops/comments/gmx8h6/anyone_us...

Tack för svar.
Vilken otroligt dum lösning att inte kunna nyttja datorn fullt utan extern strömkälla.

Ser ut som jag får köpa en till adapter helt enkelt som jag kan ha i väskan.

Mvh,

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem
Skrivet av juNkeyez:

Tack för svar.
Vilken otroligt dum lösning att inte kunna nyttja datorn fullt utan extern strömkälla.

Ser ut som jag får köpa en till adapter helt enkelt som jag kan ha i väskan.

Mvh,

Det handlar om när man kör en standard usb c/tb 3 docka då den standarden bara stödjer max 100W. Vill man ha mer måste man hitta en specifik för den modellen, har Lenovo dockor på jobbet som stödjer 230W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det handlar om när man kör en standard usb c/tb 3 docka då den standarden bara stödjer max 100W. Vill man ha mer måste man hitta en specifik för den modellen, har Lenovo dockor på jobbet som stödjer 230W.

Min WD15 från Dell stödjer 180W, men det räcker inte till tyvärr.
Synd det inte går och köpa MSI's egna docka här. Hade varit bra och ha iaf lite laddning än ingenting.

Mvh,

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff