Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019

@Regert:
Hänt något¿

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

@Badmondy: Ja. Har haft det i en månad nu.

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

"Istället för att väga och betala för din egen prestanda via utvald PC-hårdvara, så be för att stället -vischan- du bor på, antagligen nära jobbet, och skaffat banklån för, kommer att skaffa fiber. Kanske blir internetabonnemanget + de olika strömmande tjänsterna inkl Shadow mindre än vad du skulle betalat om du nöjt det med lite högre ping / bott kvar i lägenhet och planerat din egen fps via dn egen hårdvara"

Nån arbetskamrat sade att Google Stadia var the Great Equalizer, insåg kort därpå att förmodligen, men ännu en månadlig kostnad, och började sen räkna. Jag vet inte heller var det leder och bryr mig ej så länge man faktiskt kan spela lokala spel. (Kanske bara bitter för att kostnaden på isolerade fritidshus gått upp och bostadsrätter ner - på nåt magiskt vis - sen jag köpte min bostadsrätt för ett par år sen)

I slutändan är det en ekonomisk kalkyl för viss eskapism genom lir. "Pengar har förlorat makt, information betyder allt" sjunger Ulke (läste en intervju av honom i Eskilstuna Kuriren för nån vecka sen, han bor i Strängnäs. En passage fick mig att skratta, "Häromdagen kom det fram en person och frågade om jag jobbat på Systemet ett visst årtal. Ingen fråga alls om musik, han vara bara intresserad av om jag jobbat på Systemet här för 27 år sen.")

Edit. Jag menar ej att vara offtopic(bara lite)(har ej provat Shadow utan svamlar bara om abonnemang) eller osympatisk, det gäller bara: Huruvida allt som abonnemang är "bättre" än lokala instanser beror bara på ekonomi och infrastruktur, all else equal.

Konica Hexanon AR 135 f/3,2