Problem med Thunderbird e-postprogram

Permalänk
Medlem

Problem med Thunderbird e-postprogram

Haft stora problem med min frus e-mail sä jag tänkte skapa ett nytt e-mail men thunderbird ställer till det när jag ska börja från början.
1 Har tagit bort hennes tidigare mail från Bahnhof och skapat ett nytt som fungerar
2 Har tagit bort hennes konto på thunderbird
3 rensat allt när det gäller thunderbird på hennes dator som jag hittat och startade om datorn
4 avinstallerade thunderbird
När jag har gjort en nyinstallation av thunderbird ligger hennes kontonamn kvar och det går inte att skapa en ny användare, vad har jag missat för att få bort hennes gamla mailkonto och få en ren installation av hennes nya mailkonto

Permalänk
Medlem

Testa att ta bort/skapa backup på den tidigare profilen. Då kommer Thunderbird bete sig som första gången det startades. Nu använder jag inte Windows, men testa Windowsknappen +r och skriv %APPDATA%\Thunderbird\Profiles. Där finns de/den profil som används och som ska tas bort/bytas namn på (lägg till backup eller liknande).

Permalänk
Medlem

Är inte helt säker på vad du gör, men du kan koppla Thunderbird till flera mailkonton.

Men vill du att det skall vara helt "rent" så kanske du skall skapa en ny användare på datorn och börja från "noll" såatt säga. Det verkar som om du inte lyckats "städa" den profil som Thunderbird har utan bara en del av datat.

Kataloger:
C:\Users\<user>\AppData\Local\Thunderbird\Profiles
C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

Du kan även editera C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird\profiles.ini och ändra så att det står StartWithLastProfile=0 under [General], då får du en fråga när du startar Thunderbird om du vill skapa en ny profil. Då skall du få en helt "ren" profil.

Hoppas detta hjälper.

Permalänk
Medlem

Tack ska prova dessa förslag