Är det något värde i en Xbox (1st gen) + massa spel?

Permalänk
Medlem

Är det något värde i en Xbox (1st gen) + massa spel?

Hej!

Jag har ett Xbox som i stort sett inte används så jag tänkte sälja det.

Vi har en hel del spel, säkert 20-30st + ett helt gäng på boxen (chipat).

2 handkontroller
2 Dansmattor

Är det några pengar i det och var är bäst att sälja det?

Permalänk
Medlem

Tror inte du får så mycket när det är chippat.

Permalänk
Inaktiv

Tror inte det finns någon som vill spendera pengar på det. Hade jag varit i din sits hade jag lagt upp ett erbjudande på t.ex. blocket att någon får hämta det gratis, gärna någon ensamstående föräldrer med lite dålig ekonomi som vill ge det till barnen.

Permalänk
Medlem

Du kan nog få en 500 lapp iaf, det tror jag. Dock kan du inte ”locka” med att det finns spel inne på hårddisken. Och enligt lag får du nog inte locka med att den är chippad heller.

Liknande paket: https://www.tradera.com/item/407408005

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren!

Det blir tradera eller någon kvinnojour eller liknande om de vill ha det, ska ta ett snabbt span.

Permalänk
Medlem

Insignia kommer troligen gå publikt i vår. Kan du hålla i grejerna tills dess så lär du få några slantar mer än idag.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Insignia kommer troligen gå publikt i vår. Kan du hålla i grejerna tills dess så lär du få några slantar mer än idag.

Ok, tack men jag behöver röja upp här hemma 😄.

Kul att det ff finns liv i Xbox-communityt.

Permalänk
Proffsmoddare

Max nån hundralapp.

Jag hade bara skänkt grejerna och blivit av med det. Inte värt att lägga energi på att sälja för så lite valuta

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

svårt, tror inte det finns någon större efterfrågan för gamla xbox gen 1. Ser dock inte varför det skulle vara negativt att den är chippad. Tror att det eventuellt kan vara värt 4-500kr för någon.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |