Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Black Royal var för mej ett helt okänt band. Riktigt bra låtar ! Grannen nedanför måste sucka "Vad fan har galningen nu hittat ?!"

Samma här, nytt band för mig, groovy, kommer följa dem och lyssna igenom deras material. Vissa partier är så skönt tunga att jag nästan börjar tänka på Entombed. Sångarens blytunga röst har även den vissa likheter med LG Petrov.

"Pagan Saviour" är kanske liite enformig men en underbart skön testosteronhöjare, tung, ett mästerverk.

Även tex "Coven" är en sjuhelvetes bra låt, njut men "play it loud", inte alls samma sak annars.

Permalänk
Medlem

alltså, Black Royal! tack för tipset

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

alltså, Black Royal! tack för tipset

"For The Dead Travel Fast" diggar jag hårt också från senaste plattan, underbart skönt bakgrundsriff.

"The Reverend" andas Entombed inspiration, också riktigt bra.

Riffkungar

Ändå, coolt det här, straight out of Finland, något oväntat, bland det bästa Death 'n' roll / Death 'n' sludge band jag hört på väldigt länge, de slungar sig upp i toppskiktet. Tydlig inspiration från tex Entombed i vissa låtar men de har ändå en tydlig distinkt egen stil.

Sedan gillar jag verkligen att sångaren kan sjunga helt brutalt hårt utan att bröla/growla som en ko (vilket också legandariska LG Petrov i Entombed bemästrade till fullo).

Blir intressant att följa Black Royal, kanske ligger lite fel i tiden men så jäkla bra, ytterst imponerande.

Hyfsad review... betyg: 10, 10, 10, 10 med tillägget "Masterpiece"
http://www.metal-temple.com/site/catalogues/entry/reviews/cd_...

också hyfsad review
https://www.echoesanddust.com/2020/02/black-royal-firebride/

Vilket leder till vad LG Petrov pysslar med nu för tiden på äldre dar. Den rösten... blyhårt utan bröl (trots hans ålder), manligt.

med Entombed A.D. (vilket inte alls är samma som ursprungliga Entombed).

samt med bandet Firespawn

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Unleash the Archers - Abyss
Låt från kanadensiska power metal bandet.

Permalänk
Medlem

Gloryhammer - Hootsforce

Permalänk
Medlem

För när man vill ta sig lite tid och reflektera något (och råkar gilla dylikt sound):
Drudkh - Sunwheel

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Detta är Metal-relaterat, jag besökte detta ställe idag och gjorde denna video:

Permalänk
Medlem

Heathen - The Blight
Amerikansk thrash metal.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Feuerschwanz - Meister der Minne
Traditionell metall från Tyskland.

Permalänk
Medlem

Gojira - Pray (extended version)
Live från Red Rocks.

Permalänk
Medlem

Slänger in ett gäng grymma livespelningar \m/

Permalänk
Inaktiv

Jag kör vidare i gamla hederliga spår

https://www.youtube.com/watch?v=M_s-49rNCdw

Permalänk

Om inte postat tidigare i tråden så: Sångare med rätt sjuka lows...

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Lamb of god, spelas ganska mycket här hemma, tror inte mina grannar gillar mig, men det skiter jag i

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

En låt jag gjorde till en kompis som fyllde år:

Och en Lustans Lakejer-cover i hårdrocksutförande:

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Varg - Zeichen

Permalänk

Finntroll släppte nåt nytt här i dagarna.

Samma med Havukruunu som jag vet att nån mer gillade längre bak i tråden, hittar inte inlägget nu.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Orbit Culture "Open Eye"

Permalänk
Medlem

Blasphemer "The Sixth Hour"

Jag har egentligen mycket svårt för band som tar den här Satan prylen och hata Jesus grejen på för stort allvar men Blasphemer står ändå ut som det mörkaste av det mörka men med hög kvalité, svårt att motstå. Lyssna själva så förstår ni vad jag menar. 18+

och från samma album: Blasphemer - The Deposition

Permalänk
Avstängd

Bästa live som gjorts med Ozzy, är när Ozzy var soloartist som han spelade in denna livekonsert, blev första gången som gittaristen spelade så snabbt Black Sabbath låtarna och la till sitt egna gittarspel, resten av musikerna var också på topp, Ozzy har alldrig sjungit bättre.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Det har spelat ett antal grymma gitarrister med Ozzy. En av dem är Zakk Wylde.

Black Label Society - A Love Unreal

Permalänk
Medlem

@[SmR]BMF och andra stoner/doom älskare, Blessed Black har släppt en riktigt bra platta, bara att skruva upp volymen och njuta.
https://metalinjection.net/reviews/blessed-black-beyond-the-c...

Blessed Black - Beyond The Crimson Throne

Permalänk
Medlem

@makatech: tack för tipset!

Permalänk
Skrivet av mztr:

Slänger in ett gäng grymma livespelningar \m/

Erlandsson ser alltid ut att vara helt slutkörd men rullar ändå på utan problem.

Permalänk
Medlem

Liten epilepsivarning!

Permalänk
Medlem

Det här kommer ju bli kalasbra!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W