Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Oj...tappade detta efter typ en eller två veckor efter launch. Tror jag betalade för 30 dagar gametime och sen rann det bara ut i sanden.

Early game har man spelat så jävla mycket så det blir lixom en utmaning att bara ta sig igenom upp till level 10-15. Får se om jag orkar plocka upp det igen under sommaren, efter jag är klar med min re-run av GTA V.

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* 🖥️ i5 8600K | Z370 | 32GB | GTX 1080 | 34" 21:9
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G700 | 🎧 G533 | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av Shudnawz:

Oj...tappade detta efter typ en eller två veckor efter launch. Tror jag betalade för 30 dagar gametime och sen rann det bara ut i sanden.

Early game har man spelat så jävla mycket så det blir lixom en utmaning att bara ta sig igenom upp till level 10-15. Får se om jag orkar plocka upp det igen under sommaren, efter jag är klar med min re-run av GTA V.

Håller med helt. En riktig struggle att ta sig till 60 då man gjort det flera gånger tidigare och det är inte direkt en smidig process. Inte svår öht bara onödigt långsam och dryg.

Kommer troligtvis fortsätta på min lvl 40 om TBC blir announcat dock.

Får se hur det hela utvecklar sig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Levla nu är väl lite drygt då det som nämnts är svårt hitta grupper för vissa instanser/elite quests då att betala för boosts verkar vara det som gäller.
Stor skillnad på Vanilla och nu då man på den tiden gjorde en instans "bara för att göra någonting" och att levla faktiskt var en del av spelupplevelsen. T.ex det värsta man kan göra idag är ju att lämna in en world buff på en icke planerad tid

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16 GB DDR4 3200 MHz - Asus RTX 2070 Rog Stric OC 8GB GDDR6 - Corsair RM850I - Intel SSD DC S3710 1,2 TB - Fractal Design Define R5 - Acer Nitro 24' XV240YP - Hyper X Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2007

Jag har aldrig gillat detta spel. Jag började ett tag sen men aldrig gillat det. Jag kanske ska det en till chans

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av Kinger:

Jag har aldrig gillat detta spel. Jag började ett tag sen men aldrig gillat det. Jag kanske ska det en till chans

Okej!? Ja, det kanske du ska!?
Är det något speciellt du undrar över spelet eller du ville bara säga att du inte gillar det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Classic leveling är kung, snart färdig med min 5e lvl 60

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 4x8gb 3200mhz GPU: ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2002

Har spelat kontinuerligt sen release - mer än man kan säga om mina andra Wow-perioder.. alltid haft pauser men har försökt reglera speltiden någorlunda denna gång (nåväl!)

Vi söker för övrigt lite folk inför AQ40 om det finns några horde-spelare kvar på Gehennas.

“More Human than Human”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Hur är det egentligen med WoW Classic? Jag följde det med stort intresse de tre första månaderna och sade mig själv hela tiden att jag skulle skaffa gametime så jag kunde spela, men det blev aldrig av för mig. Min största oro var att det skulle dö ut för fort. Om man idag börjar på en stor pve server kommer man då att ha folk att spela med på vägen till 60 och semi casual guilds som rekryterar för raids?

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av qwzxqwzx:

Hur är det egentligen med WoW Classic? Jag följde det med stort intresse de tre första månaderna och sade mig själv hela tiden att jag skulle skaffa gametime så jag kunde spela, men det blev aldrig av för mig. Min största oro var att det skulle dö ut för fort. Om man idag börjar på en stor pve server kommer man då att ha folk att spela med på vägen till 60 och semi casual guilds som rekryterar för raids?

Majoriteten boostar bara alts till 60, har du tur kan du få grupper till lägre dungeons. Men räkna med att levla till stor del solo om du inte har vänner som börjar med dig.

Alla nuvarande raids kan du pugga, anordnas diverse pugs dagligen för MC, Onyxia, ZG och BWL men brukar ha krav på åtminstone pre-bis blues.
AQ40 släpps snart vilket då kommer ta tid från de stora guilden, som redan har en raid core. Så räkna inte med att få plats i raids i dessa guilds då ditt gear som nydingad ligger långt efter curve och farma pre-bis i dagsläget är nog trist då det knapps finns folk som kör vanliga dungeons. Men att hitta något semi-casual guild lär inte vara så svårt, många raidar med sina alts och då lär du kunna glida med där.

Jag raidar två dagar i veckan, resterande tid levlar jag alts.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Så hur går war effort på era servrar?
Fragment farming är helt galet på Pyrewood Village, men det verkar lugna ner sig en aning