ROG Strix Radeon RX 5700XT 8GB OC felaktigt monterade kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2020

Köpte MIT kort på elgiganten i våras funkar hur bra som jag tänkte migasus har inga problem med sina produkter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Genostra:

@SweDragon: Efter min upplevelse nu med asus efter att mitt Tufkort brann upp så kan jag bara rakt av säga aldrig mer assus( fast det känns la ganska omöjligt att uppehålla)

Oj! Var det ett moderkort eller grafikkort?

Jag har haft ett gäng moderkort som funkat bra och en skärm. Har inte läst något dåligt om deras Nvidia kort heller. Misstänker bara att AMD grafik inte är ett prioriterat område för dem. Blir nog Sapphire nästa gång för min del. Om nu nästa kort blir AMD, brukar bli vartannat Nvidia ungefär

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Jag skickade tillbaka mitt ASUS rog 5700xt kort.
Köpte mig ett ASUS GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual OC EVO för 4500kr på webhallen istället.

Det går riktigt svalt och tyst.

3800X stock - Gigabyte B550I AORUS PRO AX - G.Skill Trident Z Neo 32GB mm
https://valid.x86.fr/chlq2j

1600X @4.3GHz 1.63V - Gigabyte AB350N-Gaming WIFI-CF - 16GB 3200MHz
https://valid.x86.fr/g5aaif ก็็็็็็็็็็็็็

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av SweDragon:

Oj! Var det ett moderkort eller grafikkort?

Jag har haft ett gäng moderkort som funkat bra och en skärm. Har inte läst något dåligt om deras Nvidia kort heller. Misstänker bara att AMD grafik inte är ett prioriterat område för dem. Blir nog Sapphire nästa gång för min del. Om nu nästa kort blir AMD, brukar bli vartannat Nvidia ungefär

Grafikkort asus 5700xt tuf, jag köper att AMD inte är en toppprio för dem. Men när dem vet med att en produkt är såppas feldesignat som detta kort ( i princip ingen minnes kylare) och responsen jag har fått av asus. där dom har bett mig att fråga lokala handlare om support istället för att bemöta det själva .-... själva supporten och hur dom hanterat mitt ärende är skrämande. 3 veckor in och väntar fort på att dom faktiskt skall ta in och försöka fixa det. helt otroligt i mina ögon när dom vet att tuf serien är trasig sen födsel ( därför den konverterades till evo)