Hörlurar för Warzone samt musik utan amp

Permalänk
Medlem

Hörlurar för Warzone samt musik utan amp

Tjena!
Letar just nu efter ett par hörlurar som ska användas till framförallt Warzone och musik men även lite annat krims krams. Budgeten är 2500kr ish. Vill att de ska ha bra ljud, inte kräva en amp samt vara trevliga och bekväma!
Just nu tittar jag på dessa: https://www.webhallen.com/se/product/290411-Sony-Horlurar-WH-... men har även tittat på Sennheisers HD599. Vilka skulle ni rekommendera i den här prisklassen!

Tack på förhand!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det är en sjukt bra pris för WH-1000XM3 med en tusing rabatt, men även på 2500kr; är det inte mycket av pengarna som kommer gå till ANC då? Om du inte behöver mikrofon så är ju Audio technica ATH-M50X väldigt populära, och finns som trådlösa för 1000kr extra.

Om jag hade stått och valt mellan Sony- och Sennheiserlurarna hade jag tagit Sennheiser, lätt.

Men ljud är ju ganska subjektivt! Vill du ha surround också? Många svär på hur mycket "surround"-ljud hjälper dem i FPS-spel då man tydligen kan höra var motståndarna är bättre.

Jag har ett par Steel Series Arctis Pro Wireless, som kostar 3100kr ungefär, men dyker ner på hälften ibland, sätt en notification i prisjakt vettja

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Sony wh1000m3 kostar 2500 hos flera återförsäljare flera månader nu.
Misstänker att dessa reas ut inför kommande wh1000M4 modellen.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det är en sjukt bra pris för WH-1000XM3 med en tusing rabatt, men även på 2500kr; är det inte mycket av pengarna som kommer gå till ANC då? Om du inte behöver mikrofon så är ju Audio technica ATH-M50X väldigt populära, och finns som trådlösa för 1000kr extra.

Om jag hade stått och valt mellan Sony- och Sennheiserlurarna hade jag tagit Sennheiser, lätt.

Men ljud är ju ganska subjektivt! Vill du ha surround också? Många svär på hur mycket "surround"-ljud hjälper dem i FPS-spel då man tydligen kan höra var motståndarna är bättre.

Jag har ett par Steel Series Arctis Pro Wireless, som kostar 3100kr ungefär, men dyker ner på hälften ibland, sätt en notification i prisjakt vettja

Nja Surround är absolut inget måste då det kan fixas vi dolby atmos for headphones. Letar mest efter ett par schyssta lurar med trevligt ljud Tror du M50X är bättre än HD599 eller likvärdig iaf? För HD599 är så fula :c

Skrivet av Savage_Gray:

Sony wh1000m3 kostar 2500 hos flera återförsäljare flera månader nu.
Misstänker att dessa reas ut inför kommande wh1000M4 modellen.

Aite, då skippar jag nog de, även om de känns lovande så går jag nog hellre på något lite billigare isåfall om rean inte var ett superpris