Täta fönster springor i inglasad balkong

Permalänk
Medlem

Täta fönster springor i inglasad balkong

Hej.

Jag har ett bekymmer med min inglasade balkong. Det är glapp mellan inglasade delen på botten och även listerna som ska täta fönster springorna på golvet. Problemet är att det kommer in vätska när det regnar och snöar. Jag behöver fixa detta då jag vill sätta dit en heltäckningsmatta och vill undvika den blir blöt och blir dålig. Jag har ingen koll alls på hur man åtgärdar detta så jag kan täppa igen det ordentligt så den står emot regn och snö. Golvet är av betong där det sitter lister på den nedre delen av glaset mot golvet. Jag själv funderade på om det finns nå genomskillnigt tejp jag kan täppa dom med. Har ingen bra koll alls så tänkte om ni vet bättre än jag på hur man fixar detta så den skyddar mot regn och snö året runt? Jag uppskattar all hjälp jag kan få Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har du bild?

Permalänk
Medlem

Har du siktat in dig på en riktig heltäckningsmatta gjord för inomhusbruk?

Annars skulle jag rekommendera att bara köra på en vanlig balkongmatta med inbyggd dränering. Finns ju som "konstgräs" grön men även i grå, blå, röd etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Har du bild?

Jag fixar bild imorgon när det är ju ljusare så ni får se tydligt vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Har du bild?

Fönster glippa.

Golvlist.

Permalänk
Medlem

@socsoc: Oj, det var extremt svårt att se faktiskt, man kan ju se problemet men när det var vridet sådär tycker jag det var svårt att se. Men det du kan göra är att montera en tätning mellan glasrutorna. Hittade detta:

https://www.leifarvidsson.se/tatningslist/vinterlist

Kan du ta en annan bild på golvlisten, från längre avstånd?