Samsungs sensommarnyheter med Note 20 Ultra som frontfigur

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Ren prestanda så kan vi komma att se upp till 30% snabbare för snappdragon.
Om det skulle stämma så blir man ju blåst om man köper en "svensk" Note 20, priset är säkert också samma för Snappdragon.
https://youtu.be/oEJ-Ru1Uzjs?t=450

Priset är bra mycket dyrare för en telefon med en mycket sämre processor. Dessutom får konsumenter i t.ex. USA enormt mycket mer för sina telefoner då de byter in dem. Tab S7+ rätt intressant tills man märker att man återigen blir snuvad på konfekten genom skyhöga priser i Sverige för 6Gb/128Gb (du kan inte köpa 8/256 här vilket också är helt absurt).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Exynos 990. The End.

Permalänk

Börjar bli dags att köpa ny telefon och såg fram emot note 20 dock bara Exynos i europa så nej blir ingen sådan, är det ens lönt att vänta till samsungs nästa generation?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diablo_Lino:

Börjar bli dags att köpa ny telefon och såg fram emot note 20 dock bara Exynos i europa så nej blir ingen sådan, är det ens lönt att vänta till samsungs nästa generation?

Jo men du kan ju köpa en snappdragon från utlandet.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna fått reda vad vinstmarginalen är på dessa, priserna börjar ju bli otroligt löjliga för lurarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

Även här i 🇸🇪?

Permalänk
Skrivet av korvOlle:

Även här i 🇸🇪?

ja sedan Tab S3 så är det Snapdragon SoC.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt gulmarkeringen av USB 3.2, som att den är bättre än gamla telefonens USB 3.1 =).

USB 3.1 finns ju inte längre, då det bara är omdöpt till 3.2, så både nya och gamla har 3.2. Vilken är snabbare? Det framgår inte, möjligt att båda är exakt samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Tror ni plattan kommer bli en hitt då?

Jag tror dessvärre priset kommer bli så absurt att den inte blir intressant.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Det som suger är Exynos 990.

Skaffa S21/Note 21 istället som kommer ha ny Exynos med AMD grafik.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

@UndaC: Snabb fråga (men med lite kontext). Galaxy S5 och även många Note telefoner (kanske alla Note's rentutavt) har haft "Hover touch" (=att placera fingret några millimeter från skärmen, utan att vidröra glaset).

Funktionen blir alltså bl.a att när man hovrar på rullgardinsmenyer på webbsajter (tex Prisjakt och Swedbank) fälls dessa menyer ut (samma beteende som när man vilar muspekaren på dessa). Jag är f.ö. en tung användare av denna funktion.

Har dessa nya Note-telefoner denna funktion?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av lastninja:

@UndaC: Snabb fråga (men med lite kontext). Galaxy S5 och även många Note telefoner (kanske alla Note's rentutavt) har haft "Hover touch" (=att placera fingret några millimeter från skärmen, utan att vidröra glaset).

Funktionen blir alltså bl.a att när man hovrar på rullgardinsmenyer på webbsajter (tex Prisjakt och Swedbank) fälls dessa menyer ut (samma beteende som när man vilar muspekaren på dessa). Jag är f.ö. en tung användare av denna funktion.

Har dessa nya Note-telefoner denna funktion?

Jodå de har stöd för Air actions/Air view/Air gestures som Samsung kallar det. Tror typ alla Galaxy S och Note har det sedan Galaxy S4/Note 3.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jodå de har stöd för Air actions/Air view/Air gestures som Samsung kallar det. Tror typ alla Galaxy S och Note har det sedan Galaxy S4/Note 3.

Har du koll på vart den inställning ligger? Hittar den inte på min Note 9 (Började kolla för jag trodde dem hade tagit bort den)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Jodå de har stöd för Air actions/Air view/Air gestures som Samsung kallar det. Tror typ alla Galaxy S och Note har det sedan Galaxy S4/Note 3.

Tack för snabbt svar.
Inom Galaxy S-serien så var GS5 den sista som fick hover touch (Airview).
Note-serien har blivit exklusiv kring denna funktion så vitt jag vet, men jag är ändå alltid orolig att Samsung ska ta bort Airview även från "Note-serien", på samma sätt som vi förlorade IR-sändaren efter GS6, m.m.

Skrivet av Zippeer:

Har du koll på vart den inställning ligger? Hittar den inte på min Note 9 (Började kolla för jag trodde dem hade tagit bort den)

Jag hoppas funktionen inte blivit "S Pen" exklusiv. På min GS5 fungerar det med mina fingrar (har ingen penna änns).
https://www.samsung.com/in/support/mobile-devices/galaxy-note...

EDIT:

....Usch då.... Enligt Wikipedia så verkar "finger-kompatibla" airview ha försvunnit på både S och Note serierna efter GS5 och Note3...
OM det änns finns någon Air view som påminner om den gamla asnajsa implementationen så kräver den S Pen, och kommer mao inte användas med smutsiga händer. Synd för mig som ofta har kemikalier på händerna (eller gummihandskar) på jobbet. Kommer nog aldrig kunna "uppgradera" till nått nytt från min gamla S5 helt enkelt.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Kostar snart som en egenbyggd high-end dator nästan, huh.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henkka:

Jag kan fanimig knappt tro att Samsung är så efterblivna att de fortfarande försöker pracka på oss exynos.

Exynos: högre pris, lägre prestanda och sämre batteritid än nya snapdragon. Nej tack!

"Rösta" med plånboken. Köper ni skiten får vi aldrig snapdragon i Samsungs produkter på svenska marknaden.

Svårt att tro att priset är högre när de själva bygger exynos.

Valet är väl mellan att lägga ner exynos eller inte. Jag skulle kört på med exynos också. Mest för att bibehålla kunskapen och inte vara beroende av andra bolag.

Sen är väl inte skillnaden så enorm heller. Jag använder fortfarande en note 8 med mycket äldre exynos och mindre batteri. 3 generationer utveckling samt 50% större batteri..har svårt att tänka mig att man lär störa sig något märkvärdigt på batteri/prestanda i note 20.

Ps. Jag är riktigt sugen på en galaxy s7 surfplatta.
Var nära på att skaffa s6 men avstod. Fick ni någon info om den?

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt väldigt sugen på dessa Buds Live. Kan nog bli mitt första köp av true wireless hörlurar!

Men vet någon om det går att ladda fodralet trådlöst eller måste den laddas med sladd?

Permalänk
Medlem

Exynos... nej tack. Om man kan importera versionen med Snapdragon så blir det mer intressant. Men fortfarande löjligt dyr.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av lastninja:

....Usch då.... Enligt Wikipedia så verkar "finger-kompatibla" airview ha försvunnit på både S och Note serierna efter GS5 och Note3...

Konstigt, Samsungs Air view-sida länkar ju till Note10+ och skriver att det kan användas med antingen ens fingrar eller pennan.
Kan ju också vara så att det är automatiskt genererade länkar som bara skyfflar en vidare till senaste Note-modellen och texten för Air view har inte uppdaterats.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Jag tror dessvärre priset kommer bli så absurt att den inte blir intressant.

När jag kollade på Samsungs sida så va priset på över 10k

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Shakermaker:

Jag tror dessvärre priset kommer bli så absurt att den inte blir intressant.

Man behöver inte tro, priset står ju i artikeln som diskussionen tillhör:
https://www.sweclockers.com/nyhet/30111-samsungs-sensommarnyh...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Ps. Jag är riktigt sugen på en galaxy s7 surfplatta.
Var nära på att skaffa s6 men avstod. Fick ni någon info om den?

Enda relevanta infon vi fått är att dom är svindyra, lol. I den prisklassen kan man ju lika bra skaffa en Surface Pro, få en hel dator...

Jag kör fortfarande med min Galaxy Tab Pro 8.4". Det var en top of the line svindyr platta på den tiden. Tror den kostade 3500kr eller nåt sånt :/

Har funderat på att uppgradera men meh. SJälv väntar jag nog några månader till för att se vad för nån hårdvara som släpps mot slutet på året.

Permalänk
Medlem

Vilka löjliga priser. 15k för en telefon, 8-10k för en platta och 5k för en klocka.

Minns när jag köpte min S2 för 2500kr, tyckte det var mycket. Min nuvarande S5e gick på 4k med rabatt dessutom. Nu är det minst 8k, herregud.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Jag har säkert blivit tappad som barn men jag har svårt att gå i ifrån home knappen, hur har ni löst det?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Har haft 3 note telefoner och Samsung kan köra upp Note 20 där solen inte skiner.
Ge oss Snapdragon och inga ockerpriser, får nog bli en OnePlus den här gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Meh, gick de upp i storlek på standardvarianten igen.

När den första Galaxy Note kom så skrattade många åt den på grund av dess jättelika 5,3-tumsskärm. Jag tror inte att de hade förväntat sig att modellerna skulle bli större för varje år.

En recension av 5,3-tumsskärmen:

Citat:

Against an iPhone 4S, it's positively gargantuan. It’s a veritable monster when gripped by a normally-sized specimen of humanity. To use is as a phone, to hold it to your ear, is to readily accept that you are happy to look like a tool. Or a child mucking about with his dad’s handset.
(...)
However, there’s still the issue of what the Galaxy Note actually is, and more to the point, who it’s aimed at. We can’t help but feel that it’s not the humble, everyday, consumer. Even the most fervent Android fanatic would find it hard not to feel like a plum holding one to their ear.

Permalänk
Medlem

Härligt, kan man stå skära gurka medans man pratar.

Permalänk
Medlem

längesen det kom en duglig portabel telefon nu alltså, senaste var väll z2 compact? vill ha en premium telefon i 5.2 tums segmentet

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag kör fortfarande med min Galaxy Tab Pro 8.4". Det var en top of the line svindyr platta på den tiden. Tror den kostade 3500kr eller nåt sånt :/

Stod ut med min i två år, sen blev det en Tab S4.
8.4 har ju gräslig prestanda och batteri när det kommer till spel (inte alla men de flesta, verkar bero på spelmotor eller nåt för ett fåtal funkar riktigt ok).
Tab S4 har sinnessjukt mycket bättre batteri och prestanda, och minst lika bra skärm.
Mycket prisvärd.
S5-varianterna verkar liknande men lite nedskalade, och så har de ju ingen 3.5mm.
Nu verkar det gå mot dyrare och dyrare...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Det fick bli en ny klocka till mig och sambon.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10