Permalänk
Medlem

Mitt internet slutar att fungera

Hej! Jag har precis bytt ut mitt enda rj45 utagg i lägenheten , och efter att jag kopplat in min router med sladd så står den vara och blinkar orange sen blir den svart , sen blinkar den grön , sen blir det svart. Behöver hjälp snarast mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Onebkid:

Hej! Jag har precis bytt ut mitt enda rj45 utagg i lägenheten , och efter att jag kopplat in min router med sladd så står den vara och blinkar orange sen blir den svart , sen blinkar den grön , sen blir det svart. Behöver hjälp snarast mvh

Har du pratat med internetleverantören? Fungerar det utan router? Bytte du själv?

Permalänk
Medlem

Har pratat med internetleverantör , enligt dem är det inga problem , ja jag bytte utagget själv , har kopplat efter b , kan jag troligen kopplat fel någon stans ?

Permalänk
Inaktiv

@Onebkid: Fungerar det utan router? Om nej, så ja. Då har du antagligen gjort något fel.

Permalänk
Medlem

Jag testa men fick inget internet med sladd på datorn , så har en känsla att jag kopplat fel , men har följt färg koden som vissas på uttaget och det stämmer , har även testat att koppla efter A men inget händer ,

Permalänk
Medlem

Ta kort på hur du kopplat. Omöjligt för oss att veta vad du gjort annars. Men troligtvis har du kopplat fel/inte fått ordentlig kontakt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Ta kort på hur du kopplat. Omöjligt för oss att veta vad du gjort annars. Men troligtvis har du kopplat fel/inte fått ordentlig kontakt.

Permalänk
Medlem

Hur var uttaget som du hade innan kopplat? dom kanske hade kopplat på något lustigt sätt?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

På den gammal så är både a och b lika i färg kombination ,

1blå 2 brun
3brun vit 4 blå vit
5grön 6 orang
7 grön vit 8 orange vit

Permalänk
Medlem

Internet är fixat! 😃 Fridens ✌️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onebkid:

Internet är fixat! 😃 Fridens ✌️

Vad var lösningen?

Förutom att man själv är lite nyfiken så är det även bra att veta för andra som eventuellt hittar tråden i framtiden.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag koppla direkt från Utah till router vidare till en annan router och pow så fungerar det igen ,