Permalänk
Hedersmedlem

Oförlåtande rallyspel

En liten personlig reflektion efter att ha försökt mig på mitt första pass i Dirt Rally 2.0.

I princip alla spel innehåller en kampanj för att få dig att komma igång utan att misslyckas allt för mycket, vilket är en stor skillnad mot när jag började spela datorspel på Commodore 64. Men för bilspel tycker jag att utvecklingen går åt motsatt håll. Dirt Rally 2.0 erbjuder i princip ingen hjälp för nya spelare och det fullständigt slaktade mig. Detta är inte det första bilspelet som gjort detta. Vissa andra har jag helt enkelt gett upp på efter ett par race. Vi får se hur det går med Dirt Rally 2.0.

Detta är egentligen konstigt. Genom åren har jag älskat bilspel. Rally är nytt för mig. Bitarna av första banan som är asfalt gick bra, men gruset knäckte mig, och det var ju mycket grus. Men lite tråkigt att det ska vara så här. Spelet borde i alla fall ge mig lite hjälp att komma igång.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Rally är egentligen inte svårare, bara helt annorlunda mot asfaltskörning. Fortsätt öva så kommer polletten trilla ner till slut och du kör lika bra på grus/snö som på asfalt. Jag ska dock tillägga att jag tycker att en fysisk ratt med force feedback är mycket viktigare i rally då man får en så mycket bättre känsla för greppet i däcken

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Föredetting

Får mig att tänka på Richard Burns Rally. Det finns förvisso ett Rally School, men det bygger på gruskörning. Asfaltsrallyna är omöjliga, blir inte enklare av att standardsetuperna är helt åt skogen heller.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@giplet
Det är det att just Dirt Rally är spinof spelen för de fansen som tycker att vanliga Dirt 1,2,3,4 (5an kommer snart) är för arkadiga och lätta
Så kanske testa något av de?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ett spel som är riktigt otacksamt måste ändå vara Driver från 1999, då man ska klara olika manövers på en viss tid för att ens kunna komma igång med story mode om jag inte minns fel.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ett spel som är riktigt otacksamt måste ändå vara Driver från 1999, då man ska klara olika manövers på en viss tid för att ens kunna komma igång med story mode om jag inte minns fel.

Yes j-turné i ett garage to en stund att lösa

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700